Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er nemmest når man skal udbetale løn - få gang måske til 20 personer i en måned og 0 i næste

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gjort det hidtil via letløn og eindkomst i skat, men man SKAL jo beregne feriepenge af alt, også honorarer og ALT - og det er lidt af et arbejde.

Danløn ser faktisk ikke så hulens meget mere overskueligt ud i demoversionen, men hvad er det letteste man kan bruge.

Jeg ville gerne bare kunne sende en administration besked om

Person cpr xxxxxxxxxx anna hansen

ansat 24/6 - 7/7

Honorar 24.000 kr inklusiv feriepenge dog ATP - og så få det hele korrekt kørt i forhold til skat, feriepenge og ATP - og bare få besked om hvad jeg skal udbetale og hvad der skal indbetales til skat.

Hvad kan jeg gøre for at få dette løst mon?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:27

Hvis du opretter dig hos danlon og får oprettet den aftale i banken. Så "afregner" du bare i danlon, og så bliver alt trukket automatisk på din konto, både skat, ATP, feriepenge og løn. 

Jeg er begyndt at bruge det, og jeg synes det er super smart, selvom deres support er lidt sløv

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43

Dit indlæg er lidt svær at forstå- Er det kun en gang du skal udbetale løn, eller er det forskelligt fra måned til måned?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44

Glenn Kibsgaard:
Dit indlæg er lidt svær at forstå- Er det kun en gang du skal udbetale løn, eller er det forskelligt fra måned til måned?

sorry - ja det er helt forskelligt fra måned til måned. Det er projektansatte. De kan være hos os i 6 dage eller 30 dage eller typisk i den område, og det vil sige, at de som hovedregel fratræder og derfor skal de ha løn/honorar - som typisk kan være betaling for en ydelse der går over et månedsskifte - f.ekst tiltrådt 24/6 og fratrådt 7/7 - men 20.000 kr som honorar til a-skat OG der skal flyttes penge til feriekonto i princip hver gang jeg har en sådan indberetning.

Hvis du spørger hvorfor a skat og ikke b, så er svaret, at det er fordi det ofte er beløb på 20-40.000 kr og skat anbefaler man bruger A-skat med mindre man er stensikker på de ikke kan ses som lønmodtagere, og det er jeg ikke, de arbejder kun for os i den periode, efter vor instruks og har bare CPR.

Små beløb under 10.000 kr for kort tid (under en uges service) som de fakturerer med CPR tager jeg dog som B-skat for at lette det lidt

Stadigt spændt på forslag. Danløn virker fremkommeligt selv om jeg har svært ved at gennmemskue to ting (jeg er kun i demo systemet)

Hvordan pokker regner den lønmodtagerens fradrag korrekt når perioden f.eks er 24/6 til 7/7 - den må jo kunne beregne fradraget kun ud fra de dage, og ikke tage to måneders fulde skattefradrag

og - Hvordan indberetter den til feriekonto for en fratrådt. Jeg kan se på løn specifikation, at beløbet er med i bruttolønnen korrekt, men jeg kan ikke se noget under nogle af fanebladene for ferie.

vh

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:53

Hej

Danløn er klart det enkleste og billigste alternativ til en pris 'a kr. 15,00 excl. moms pr. lønseddel.

Når aftalen er indgået med banken, så afregnes alle beløb rettidigt, dog undtaget ATP, som du selv skal regne sammen og indbetale én gang i kvartalet.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24

Tonny Skov Pedersen:

Danløn er klart det enkleste og billigste alternativ til en pris 'a kr. 15,00 excl. moms pr. lønseddel.

Når aftalen er indgået med banken, så afregnes alle beløb rettidigt, dog undtaget ATP, som du selv skal regne sammen og indbetale én gang i kvartalet.

Tak Tonny - Feriepenge og skat afregnes altså automatisk om jeg forstår dig ret (når bank aftale er OK)

ATP - skal jeg selv virkeligt føre en excel hver gang jeg laver en løn eller kan jeg i Danløn se det samlede beløb til ATP eeller?

Betaling af lønnen til lønmodtager laver jeg jo så også manuelt ud fra det tal Danløn siger til udbetaling går jeg ud fra? Deres system kan vel ikke overføre til lønmodtagerens nem-konto - så det er vel mig der gør det selv IKKE?

(uh at få gjort sådan noget dobbelt)

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27

Hej.

Danløn overfører automatisk til lønmodtagerkonto.

ATP-der kommer en opkrævning fra ATP.

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:32

Peter - Revisor:

Hej.

Danløn overfører automatisk til lønmodtagerkonto.

ATP-der kommer en opkrævning fra ATP.

MvH

Peter

YesLige præcis Peter

Danløn klarer det hele undtaget ATP

Tonny

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 22:33

Som Peter også skriver, Nets overføre til dine medarbejdere. Og ATP sender et girokort til dig, da danlon gør dem opmærksomme på hvad du skal betale.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57

Mark MK:
om Peter også skriver, Nets overføre til dine medarbejdere. Og ATP sender et girokort til dig, da danlon gør dem opmærksomme på hvad du skal betale

Det lyder snart så nemt at selv jeg kan finde ud af det. Det er kedeligt at demo systemet ikke har en medarbejder hvor der er et skattefradrag per måned, så jeg kunne se hvordan den regner skattefradrag ud når jeg vælger a-skat for en medarbejder der kun har været ansat i 15 dage .- og måske på tværs af to måneder, men den må jo kunne det

vh

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)