Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design af logo

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan,

Du kan også eventuelt prøve at få dit logo lavet på fiverr.com

Det koster $5.

Kvaliteten er formentlig ikke særlig høj, men DKK 27 er heller ikke mange penge.

/ Anders

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:13

Hehe min point med det jeg skrev er følgende:

Hvis jeg vælger en designer her i Danmark skal jeg købe af ham. Mig bekendt er der ingen der køre "no cure no pay".

Da jeg skulle have lavet mit logo oplevede jeg dette problem. Desuden kan man også finde ud af at ham man har valgt er en talentløs designer. Hvad gør man så?

Derfor i følge mine egne erfaringer, få man mest udvalg og et meget bedre logo ved at bruge HatchWise.com.

"Det er jo så latterligt logisk". Se bare på de designs der bliver lavet på siden. Du får det i alle mulige formater, jeg fik også mit i flere udgaver. Så jeg har mulighed for at udskrive logo, til program designs osv osv...

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 09:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander R. B:

Så vidt jeg ved så fungere http://www.HatchWise.com på den måde at flere mennesker laver et logo og så har man så muligheden for at vælge den man bedst kan lide...

Dog er der en utrolig vigtig faktor som ikke bliver taget i betragtning, og det er kommunikation som skal til for at udarbejde et logo som både er repræsenterende for virksomheden samt sigter mod målgruppen virksomheden er ude efter. Ja de fleste af os kan lappe noget grafik sammen og sige, "her har du dit logo" men det kræver noget helt andet at bearbejde og lave en grundig undersøgelse af flere ting som skal indgå i logoet før den er brugbart.

Men i sidste ende er det sådan set "kunden" som bestemmer hvem han/hun vil bruge til at udarbejde logoet.

Hvis du ser på HatchWise er der nettop kommunikation med alle de designer der prøver at komme med dit nye logo. Du kan skrive kommentare tilbage til dem. Du rater dem og afviser dem der er helt forkert. Jeg fik lavet omkring 100 forslag og forbedringer af 3 designer før jeg valgte den rigtige.

Se her http://hatchwise.com/logo-design-for-GrowingYourEmpire-258606

Her kan du se at kunden skriver "Definitely my favorite so far. I just showed it to 2 others...they both didn't understand the 3 blue circles...neither do I now that I look at it, so please remove them. Then, I think it will be really good...but if you can think of any new design element(s) to add to it to make it GREAT, that would be appreciated. Thanks!"

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:12

Jeg er overordnet enig med dig Remy når vi taler Hatchwise, ideen er genial men jeg har forstået det sådan du skal betale minimum 29$ også hvis du ikke vælger, måske jeg forstår den forkert.

Du skal tænke på nogle mennesker bliver forvirret over alle de forslag og kommer faktisk i tvivl om hvad de skal vælge! Desuden foregår alt på Engelsk og det er ikke alle der lige er klar til sådanne opgaver på et andet sprog, så der er bestemt et par bagsider af mønten.

Remydk:
Da jeg skulle have lavet mit logo oplevede jeg dette problem. Desuden kan man også finde ud af at ham man har valgt er en talentløs designer. Hvad gør man så?

Man kan vende den om og sige du kunne jo opbygge et samarbejde med en grafiker som kunne løfte de opgaver du har brug for, her er samarbejdet mere "intimt" personligt hvor man har mulighed for at få sine ønsker opfyldt, der findes også dygtige grafikere/ webdesignere i DK.

/allan

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 11:00
Ja det har du ret i. Jeg har også haft et samarbejde med en grafiker der hed Anja. Det var jeg heldig glad for. Men har man et lavt budget ville jeg vælge Hatchwise. Men det kræver at du selvfølelig kender engelsk :)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 09:05

Remydk:

"Det er jo så latterligt logisk". Se bare på de designs der bliver lavet på siden. Du får det i alle mulige formater, jeg fik også mit i flere udgaver. Så jeg har mulighed for at udskrive logo, til program designs osv osv...

Ok. hvordan ser det så ud hvis du sender det til tryk på coated papir og uncoated, som sort/hvid, eller inverteret?
Det man får er en fil der ser ud som man gerne vil på skærmen, men derefter er man overladt til sig selv, eller skal ud at købe sig til yderlig hjælp når det skal bruges andre steder end på skærmen.
Remydk:

Derfor i følge mine egne erfaringer, få man mest udvalg og et meget bedre logo ved at bruge HatchWise.com.

Hmmm ved et hurtigt kig på de designs der er på siden var der mindst fem hvor der var helt grundlæggende fejl som forkert spatiering osv.

Teddy 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 09:25

Teddy Carlsen:

Remydk:

Ok. hvordan ser det så ud hvis du sender det til tryk på coated papir og uncoated, som sort/hvid, eller inverteret?
Det man får er en fil der ser ud som man gerne vil på skærmen, men derefter er man overladt til sig selv, eller skal ud at købe sig til yderlig hjælp når det skal bruges andre steder end på skærmen.
Remydk:

Hmmm ved et hurtigt kig på de designs der er på siden var der mindst fem hvor der var helt grundlæggende fejl som forkert spatiering osv.

Teddy 

Yes Nu var jeg ellers ude af denne diskussion, men synes Teddy har fat i noget der. :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:59

Teddy Carlsen:

Du kan selv sætte krav op til de fil formater du ønsker og er vi der ude hvor du er nu, har man forstand på det ellers er det naturligvis rådgivning man skal have oveni og her får man det bedst ved et grafisk hus!

/allan

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 10:16

Ja det var netop min pointe, billigt kan hurtigt blive dyrt.

DesignYOU:
Du kan selv sætte krav op til de fil formater du ønsker og er vi der ude hvor du er nu, har man forstand på det ellers er det naturligvis rådgivning man skal have oveni og her får man det bedst ved et grafisk hus!

Fil formaterne er af mindre betydning, og his du skal gøre det selv, så skal du ud at købe et CMYK farvekort eller andet reference materiale.

Rådgivningen burde være givet af den der laver logoet, da man allerede taler farve i forbindelse med designet.

Teddy 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:19

Teddy Carlsen:
Rådgivningen burde være givet af den der laver logoet, da man allerede taler farve i forbindelse med designet.

Har du set konceptet og hvordan det er skruet sammen? Man kan skrive sammen derinde for mig er der ikke meget forskel om man skriver der eller på mail ....

Man skal naturligvis sætte sig ind i hvilken krav der stilles, her kunne man uden problemer få svar her på Amino...

/allan

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)