Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design af logo

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har kigget på det, og det er ikke måden at kommunikere på der er et problem, og siden er fin nok men man skal bare være opmærksom på hvad man køber, og det er en fil der ser godt ud på skærmen.

Problemet er så at farver på en skærm er forskellig fra skærm til skærm, og ser helt anderledes ud på tryk, der er faktisk skærmfarver der ikke kan trykkes, selvom de er defineret i CMYK.

Det der kan ske er at, hvis man laver feks en firkant, men noget tekst ovenpå i en anden farve, så ser det fint ud på skærmen, men når det så bliver trykt, er der ikke nok kontrast, og det er umuligt at læse.

Men ja man kan da spørge sig frem til hvordan man selv skal tilrette logoet, købe et CMYK farvekort og få det gjort klar til print.

Men hvor meget er din tid værd? Er det ikke bedre at bruge tiden på forretningen end at sætte sig ind i alt muligt for at spare penge?

Teddy 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:08

Vi er enige kan jeg se...

Teddy Carlsen:
man skal bare være opmærksom på hvad man køber, og det er en fil der ser godt ud på skærmen.

Det skal man jo alle steder ;)

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:44

Teddy Carlsen:

hurtigt kig på de designs der er på siden var der mindst fem hvor der var helt grundlæggende fejl som forkert spatiering osv.

Teddy 

Spørger bare, nysgerrig som jeg er:  Hvordan kan du bedømme om der er forkert spatiering - eller om det er bevidst? Der er vel ingen grundfaste regler ifm. det?

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 12:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan selfølgelig ikke se om det er med vilje, men dem der faldt i øjnen var nogle hvor det ikke gav mening.

Der er "regler" for spatiering, men det handler også om at have øje for det. Hvis der var 100% regler for det, var det ikke et problem at sætte software op så det blev fordelt rigtigt, men en ting er sikkert, en computer ikke kan spatiere korrekt, så alt grafik hvor der bruges tekst skal rettes til.

Det grænser til nørderi, men for mig er det en af de ting der skal være i orden, for at tingene ser proffesionelt ud.

Prøv at ligge mærke til det på etiketter, biler, skilte osv. noget af det ser helt hul i hovedet ud.

Tekst der ikke er rettet til kan være så grelle at det ikke giver mening det der står.

Teddy 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09

Teddy Carlsen:

Det grænser til nørderi, men for mig er det en af de ting der skal være i orden, for at tingene ser proffesionelt ud.

Det kan jeg lide. RespektYes

PS! Men det staves altså professioneltBig Smile

Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:18

Brug evt. www.elance.com. Her kan du få udbydere i hele verden til at byde på at lave et logo. 1000 kr kommer du langt med. Brug evt. netmen.com

Mvh

Daddy Q

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 12:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det staves professionelt, jeg staver, taster og skriver ad h***** til, måske jeg skulle læse hvad jeg har skrevet inden jeg trykker ok, eller måske kun lave en ting, ad gangen.Cool

Teddy 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21

Teddy Carlsen:

Ja, det staves professionelt, jeg staver, taster og skriver ad h***** til, måske jeg skulle læse hvad jeg har skrevet inden jeg trykker ok, eller måske kun lave en ting, ad gangen.Cool

Teddy 

...bare du er bedre til logodesignBig Smile

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 15:00

Teddy Carlsen:
Jeg kan selfølgelig ikke se om det er med vilje, men dem der faldt i øjnen var nogle hvor det ikke gav mening.

Dem vil jeg gerne se ;)

Teddy Carlsen:
Prøv at ligge mærke til det på etiketter, biler, skilte osv. noget af det ser helt hul i hovedet ud.

Kik du i deres galleri de ting der her har vundet ser for mig ret professionelle ud ;)

De ting du påpeger skal man være opmærksom alle steder, klart er der også mindre gode designere på Hatchwise men sandelig også mange dygtige .... når alt kommer til alt vælger man jo selv som kunde ....

/allan

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)