Hej BEC Først af alt så skal en kassekredit kun bruges i nødstilfælde. Da banken hurtigt kan lukke sådan en, og deved går man på røven. Men ellers så er det svært at svare på om man skal starte noget op lige pt. For ærligt så kommer det an på ens evner, og det man vil begå sig med. Tager jeg min egen forretning, så kom krisen hurtigt, efter at jeg startede op. Og har så alligevel formået at få boostet omsætningen op. Selvom det har givet nogle bump med konkurser....og specielt de 2 der kom her i foråret. Ikke at det kostede mig ret mange penge, men det er mere den indtægt som de lagde jeg savner. JEg har så oplevet at i nedgangs tider, så leder flere firma'er efter alternative løsninger, det vil sige billigere. Og her har jeg så et stærkt produkt. Mens man i opgangstider, mere leder efter virksomheder der er levereingsstabile, eller det man tror er mere leveringsstabil, som vil sige større firma'er. Hvis jeg havde vist hvad jeg ved idag, om jeg så ville starte op igen, svaret er faktisk ja. For det giver udfordringer, og sålænge at man kan få dækket sine omkostninger, så synes jeg at det er sjovt. Og husk på at alle kan drive firma, når det går godt. Det er straks værre når man får advokat breve, og kunder ikke betaler til tiden. Men når nu alt det er sagt, så er spørgsmålet ikke, om det er dumt at starte op, men hvormeget man er villig til at kæmpe???? /Kenneth |
Selvfølgelig kommer der et krak mere.
Jeg har hele tiden sagt at vi får et krak (kom i 2008) derefter en midlertidig optur fulgt af endnu større krak.
Vi har kun løst problemer med gæld med endnu mere gæld. Vi har et deriviatmarked helt ude af proportioner i forhold til verdensøkonomien og vi har et finansystem med helt grundlæggende indbyggede fejl.
Tænk tilbage hvornår har vi ikke haft opture efterløst af kriser?
I hvert årti har der minimum været en krise.
Problemet denne gang er at vi har acceleret gælden og dermed de kommende tab hurtigere end noget andet tidspunkt. Det bliver skidt, vi prøver at forberede og og jeg håber vi er nogle af dem der overlever.