Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny finanskrise på vej?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at forberede opstarten af selvstændig virksomhed hvor jeg bla. vil sælge teleydelser for virksomheder. Men nu nævner folk Finanskrisen 2 og jeg bliver bekymret.
Er det et fuldstændig malplaceret tidspunkt at opstarte virksomhed? Jeg står heldigvis ikke i den situation at jeg har en deadline for opstart, men vil selvfølgelig gerne i gang så hurtigt som muligt.

Er Finanskrisen 2 på vej og skyder jeg mig selv i foden ved at opstarte nu?
Er det en skrøne at man skal opstarte virksomhed i krisetider?

Er der nogle Aminoer med fingrene på finanspulsen :-)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bør nok kigge din egen privatøkonomi igennem (endnu bedre hvis du får en uvildig til det). Hvis du har nok at stå i mod med, og brænder for det ser jeg ikke et problem. Hvis det går galt, hvilke konsekvenser vil det så få for dig?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:09

Jeg mener nu at det er den samme finanskrise, som man bare prøver at holde på afstand, men lad nu det ligge :-)

Der skal stadig sælges varer, og du kan selvfølgelig godt lave en succes, krise eller ej.

For mit vedkommende tager det langt længere tid end før krisen, langt flere konkurrenter blandt rengøringsfirmaer og folk der dumper prisen. Men jeg er vækstet alligevel 2 år i træk. Havde krisen ikke været der, havde jeg vel ca haft et firma der var dobbelt så stort ( kan vurderes ud fra de mange tilbud på opgaver som jeg ikke får nu, men fik tidligere )

Husk at der er firmaer der slet ikke er gearet til krise, dem kan du tage kunder fra.

Men tænk dig om ;-)

held og lykke

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 00:18
Kald det finanskrise 1 eller 2, uanset hvad kommer der til at ske ting i den store verden som får påvirkning på vores økonomi. Men om det sker i morgen eller 1 år kan ingen sige.

Du skal bestemt ikke tænke på om det er et rigtigt tidspu kt. Spring ud mens du har motivationen og husk at hvis du kan overleve nu, kan du overleve alt ! :)
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 00:30

Hej BFC!

Hvis det var mig som skulle starte virksomhed, krisetid eller ej..så ville jeg sørge for at have kapital til, hvis det skulle gå dårligt, så jeg altid er sikret at kunne holde mig oppe i et godt stykke tidSmile

Hvis du tror på dit koncept, og har styr på det, så syntes jeg at du skal gå i gang.

Held og lykke med projektetYes

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

P.S
Hvis du har nogle spørgsmål, eller noget vil jeg med glæde hjælpe dig, så du kan altid bare skrive, så skal jeg se om det er noget jeg kanSmile 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:49

BEC:
Er det et fuldstændig malplaceret tidspunkt at opstarte virksomhed?

Det kommer fuldstændigt an på, hvilken type virksomhed man vil starte. Hvis det er en detail burtik, skal man nok være mere omhyggelig nu, end man har skulle tidligere. Men det er så ikke tilfældet for dig.

Selvom det ser ud til at vi nu for alvor kommer til at mærke krisen, bruger firmaerne stadig penge. De er bare blevet mere fokuserede på hvad de får for pengene, end de har gjort tidligere.

Hvis din ydelse koster eks. 50.000 kr. om året, men den kan spare virksomheden for 200.000 kr. eller hvis de kan tjene 200.000 kr. på den, så er der ingen problemer. Men hvis din ydelse bare er en udgift, som de reelt sagtens kan undvære, og som ikke giver dem et eller andet på bundlinjen, så bliver det lidt sværere.

Mon ikke den igangværende krise kommer til at vare i en hel del år endnu? Men heldigvis så skal vi jo finde en måde at klare os igennem den på, og opretholde en så normal hverdag som muligt. Og det er jeg også sikker på vi gør.

Så hvis du mener at du har en ydelse der giver værdi til virksomhederne, er det bare om at komme i gang. Men du skal selvfølgelig have en forholdsvis solid privatøkonomi, så du kan stå imod en evt. hård opstartsperiode.

Du skal i hvert fald ikke bruge krisen som en undskyldning for ikke at starte, for så tror jeg ikke på at du nogensinde kommer i gang :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 01:32

Personligt mener jeg ikke vi har krise, eller at vi er på vej mod en ny krise, men det står helt for min egen regning. ;-)

Men der er da ikke nogen tvivl om, at virksomhederne er blevet en del mere tilbageholdende med at bruge penge.

Men bare fordi de nævner krisen, behøver det jo ikke være det, der er deres reelle indvending.

Bag indvendinger som:

"Desværre - vi har ikke råd pga. krisen..."

"Vi har ikke tid lige nu..."

"Det lyder dyrt..."

"Det tænker vi lige over..."

... kan der jo faktisk godt ligge et ønske om mere info - selvom det lyder skørt. 

Hvis virksomhederne kan spare penge via din ydelse, så er det jo fuldstændig lige meget om der er krise eller ej - så er det jo decideret tosset ikke at lytte til, hvad du har at sige, men du er nødt til at finde ud af, om indvendingen er reel, ved at stille uddybende spørgsmål - f.eks.: Hvis nu vi ser bort fra krisen/prisen/det økonomiske, hvad synes du så om ydelsen? - eller noget i den dur.

Eller: Hvis I er presset pga. krisen så er det vel også interessant for jer at kunne spare på telefonregningen?

Hvis du derefter stadig får negativ respons, så kan det godt være du skal revidere dit koncept. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 01:40

Hej,

Lige et indskudt indlæg:

Nogle af verdens mest succesfulde virksomheder blev skabt under finansielle kriser i verdenhistorien.

1873, 1907, 1930

Formentlig er det sådan, at virksomheder der kunne starte at klare sig under de forhold var særdeles gode til at klare sig i opgangstider:

General Electric, General Motors, IBM, Lego - find selv flere på nettet.

Uden sammenligning i øvrigt.

/Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:43

Tusind tak Alle Sammen :-)

I har givet mig noget at tænke over.
Jeg har ingen startkapital, jeg har i stedet en kassekredit så jeg kan klare mig uden indtægt i tre måneder.
Jeg har desværre ingen muligheder for at spare sammen til opstart, men det koster mig heller ikke alverden at komme i gang.
Jeg er god til det jeg laver, jeg skal bare have fundet ud af hvordan jeg viser virksomhederne hvad de kan spare ved at bruge mig.

Jeg vil fortsætte og satse på en opstart i efteråret.

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 13:44

Hej igen BEC!

Det lyder godt, du må have meget held og lykke med din virksomhed!Yes

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)