Personligt mener jeg ikke vi har krise, eller at vi er på vej mod en ny krise, men det står helt for min egen regning. ;-)
Men der er da ikke nogen tvivl om, at virksomhederne er blevet en del mere tilbageholdende med at bruge penge.
Men bare fordi de nævner krisen, behøver det jo ikke være det, der er deres reelle indvending.
Bag indvendinger som:
"Desværre - vi har ikke råd pga. krisen..."
"Vi har ikke tid lige nu..."
"Det lyder dyrt..."
"Det tænker vi lige over..."
... kan der jo faktisk godt ligge et ønske om mere info - selvom det lyder skørt.
Hvis virksomhederne kan spare penge via din ydelse, så er det jo fuldstændig lige meget om der er krise eller ej - så er det jo decideret tosset ikke at lytte til, hvad du har at sige, men du er nødt til at finde ud af, om indvendingen er reel, ved at stille uddybende spørgsmål - f.eks.: Hvis nu vi ser bort fra krisen/prisen/det økonomiske, hvad synes du så om ydelsen? - eller noget i den dur.
Eller: Hvis I er presset pga. krisen så er det vel også interessant for jer at kunne spare på telefonregningen?
Hvis du derefter stadig får negativ respons, så kan det godt være du skal revidere dit koncept.