Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncer i aviserne Hjælp !!!

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Jeg bor i Nordvestjylland - og jeg skriver glad og gerne om nye arbejdspladser i området - uanset om virksomhederne annoncerer eller ej.
Jeg skal indføre korrekturen til en artikel om en ikkeannoncernde nyåbnet gårdbutik om få minutter.

Venlig hilsen

Hans

Og jeg skal skrive om en ny sushi-butik i morgen, og jeg aner heller ikke om de annoncerer eller ej :-)

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:17

Det er vel ikke så svært at blive enige om, at der sagtens kan være en god historie i en nyåbnet virksomhed

Personligt skriver jeg langtfra om alle nyåbnede virksomheder i mit område - jeg synes ikke det er superinteressant for læserne, at der er kommet en ny grill-bar i Nørregade - men er der en ny virksomhed, der skiller sig ud, skriver jeg gerne om den - men der skal være en vinkel, der gør den interessant.

Som regel er det mig, der kontakter dem - og ofte før de overhovedet er gået i gang med at annoncere - og det er altafgørende at de to ting holdes adskilt.

At nogle medier ikke overholder loven er da ikke en god ting? Det er til gene for læserne, og tænker man bare en anelse langsigtet er det langt vigtigere at lave et produkt læserne kan lide.

Der er nemlig kun én ting, erhvervsdrivende kan lide næsten lige så meget som at se deres eget firmanavn på tryk, og det er tilfredse læsere der ser deres annoncer.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej

ja men hvis avisen bladet synes ikke at man er spændende nok til at de gider skrive om en, så er det vel intet galt i at man betaler sig fra til at være i en artikel?

Det kan godt være at det er imod god medie skik, ja men hvis jeg ikke betalte mig fra det så kom jeg slet ikke i avisen eller bladet???

Danmark er meget imod købte tjeneste, ligesom Danmark meget imod at man giver gaver til læger, eller politikere osv. Det er jo absurd, for hvis man vil opnå en smule mere i det her samfund er man nød til at arbejde ekstra for det, betale sig fra på en eller anden måde, eller kende folk? Man kan nemt komme i et blad hvis man kender redaktøren, som man tilfældigvis kom til at spise frokost med. På en måde er det også en betalt tjeneste bare med brunch?

Så ok hvis det er ulovligt at betale penge for at være i et blad, må du hellere skynde dig at booke et bord til 2 på Noma.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 10:28

Mads:

parterapeuten:

hej

jeg har en gang købt mig frem til en artikel i et blad , og jeg synes faktisk at det er helt fint, da vi alle synes at min ide er det bedste, jeg er bedst osv, ikke alle kan komme i et blad eller i en avis, men hvis man mener at man absolut skal så synes jeg at det er ok at betale for det.

Hvis du har betalt for at den kom med, og at det ikke fremgik klart i avisen at det var betalt stof, så var det ulovligt.

Med Forbrugerombudsmandens ord: "En reklame skal fremstå således, at den klart vil blive opfattet som en reklame uanset dens form og uanset, i hvilket medie den bringes".

Du kan indrykke en artikkel som annonce.
Det ligner en artikkel men der står annonce i øverste hjørne

vh
Henrik

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:32

Om man ikke kommer i en artikel så er man nok ikke interesant nok for avisens læsere.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 11:04

Michael_N:
Om man ikke kommer i en artikel så er man nok ikke interesant nok for avisens læsere.

- Eller også er man ikke dygtig nok til selv at skrive 
Jeg får hjælp til pressemeddelelser fra en journalist som hjælper med at gøre indholdet interessant og udsende PM.
Lokale ugeaviser plejer at være flinke til at skrive om nye butikker der åbner i deres område.

vh
Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 11:11

Henrik:

Mads:

parterapeuten:

hej

jeg har en gang købt mig frem til en artikel i et blad , og jeg synes faktisk at det er helt fint, da vi alle synes at min ide er det bedste, jeg er bedst osv, ikke alle kan komme i et blad eller i en avis, men hvis man mener at man absolut skal så synes jeg at det er ok at betale for det.

Hvis du har betalt for at den kom med, og at det ikke fremgik klart i avisen at det var betalt stof, så var det ulovligt.

Med Forbrugerombudsmandens ord: "En reklame skal fremstå således, at den klart vil blive opfattet som en reklame uanset dens form og uanset, i hvilket medie den bringes".

vh
Henrik

Ja - jeg går udfra at dit indlæg, bare er en bekræftelse af mit indlæg :-)

Når der står annonce i hjørnet, så bliver den jo også opfattet som en reklame, som forbrugerombudsmanden siger at den skal.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 11:15

Mads:

Henrik:

Mads:

parterapeuten:

hej

vh
Henrik

Ja - jeg går udfra at dit indlæg, bare er en bekræftelse af mit indlæg :-)

Når der står annonce i hjørnet, så bliver den jo også opfattet som en reklame, som forbrugerombudsmanden siger at den skal.

Ja vi er enige :-)

vh
Henrik 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:16

parterapeuten:

Det kan godt være at det er imod god medie skik, ja men hvis jeg ikke betalte mig fra det så kom jeg slet ikke i avisen eller bladet???

Kan vi ikke være enige om, at alle er bedst tjent med, at landets love overholdes - bortset fra de kriminelle, som ikke bliver opdaget, naturligvis?

parterapeuten:

[...] hvis man vil opnå en smule mere i det her samfund er man nød til at arbejde ekstra for det, betale sig fra på en eller anden måde, eller kende folk?  [...] Så ok hvis det er ulovligt at betale penge for at være i et blad, må du hellere skynde dig at booke et bord til 2 på Noma.

Jeg kan ikke helt forstå din pointe. Mener du, at det er helt i orden at bestikke sig til medieomtale, eller er du bitter over, at det - for dig at se - er den eneste muligthed?

Venlig hilsen

Hans

Fra Quist
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det er ikke særlig lang tid siden at Berlingske Lokalaviser fik en bøde for at sammenkæde annoncering og omtale.
Det er en ting - den anden er at en omtale bragt af avisen uden samtidig annoncering virker mere troværdig.
Det bedste er at avisen selv skriver artiklen på baggrund af et interview.
Masser af især lokalaviser er lykkelige for pressemeddelelser - det er ren copy paste - men prøv fx at se på de samme avisers bilstof - helt uinteressant når det blot er importørens skriv.
Annoncer når du vil være sikker på at dit tilbud skal slå igennem og lav indholdsrige pressemeddelelser rettet mod avisens læsere når der er brug for det - ikke noget med at du nu introducerer en ny creme med højere solfaktor - komplet uinteressant.
Og at tro at man kan bestikke sig til positiv omtale taler vist for sig selv.
Hilsen Pia
Side 3 ud af 7 (61 indlæg)