Og jeg skal skrive om en ny sushi-butik i morgen, og jeg aner heller ikke om de annoncerer eller ej :-) |
Det er vel ikke så svært at blive enige om, at der sagtens kan være en god historie i en nyåbnet virksomhed.
Personligt skriver jeg langtfra om alle nyåbnede virksomheder i mit område - jeg synes ikke det er superinteressant for læserne, at der er kommet en ny grill-bar i Nørregade - men er der en ny virksomhed, der skiller sig ud, skriver jeg gerne om den - men der skal være en vinkel, der gør den interessant.
Som regel er det mig, der kontakter dem - og ofte før de overhovedet er gået i gang med at annoncere - og det er altafgørende at de to ting holdes adskilt.
At nogle medier ikke overholder loven er da ikke en god ting? Det er til gene for læserne, og tænker man bare en anelse langsigtet er det langt vigtigere at lave et produkt læserne kan lide.
Der er nemlig kun én ting, erhvervsdrivende kan lide næsten lige så meget som at se deres eget firmanavn på tryk, og det er tilfredse læsere der ser deres annoncer.