Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncer i aviserne Hjælp !!!

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Men det ved kunden ikke, og lige om lidt så sidder han og bralrer op på et forum om, at han har købt omtale i et blad....

Jeg er helt sikker på, at han ikke bralrer op på noget forum, men måske fortæller han om det til de andre veterantraktorentusiaster :-)

Jeg lover, at jeg orienterer ham grundigt om sagens rette sammenhæng, næste gang jeg ser ham.

Venlig hilsen

Hans

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 14:34

Og når det så er sagt, kan jeg ikke lade være med at drage en parallel til den engelske avis der fornylig er blevet lukket, var det World Times (kan ikke lige huske navnet) Men at aflytte kendtes private telefonsamtaler og derefter lade det gå i trykken er vist heller ikke lektion.1 på journalist højskolen :-)

Min pointe er lidt. At hvis du gør alt 110% efter bogen som iværksætter, følger alle regler, altid handler moralsk og etisk korrekt, så kan man godt pakke sammen. Jeg siger ikke man skal handle imod lovene men man kan sagtens bevæge sig i gråzonerne.

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 14:36

Ja eller man kan læse det i avisen :-)

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:36

Det kan du godt have ret i - men at betale for at få en pressemeddelelse trykt er bare ikke noget der hører til i gråzonen - det er direkte i strid med loven.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 14:37
 Mads:

Men det ved kunden ikke, og lige om lidt så sidder han og bralrer op på et forum om, at han har købt omtale i et blad....

Det var svar til Mads, fik ikke lige citeret korrekt.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:40

Majbritt Jacobsen:

Nu ved jeg ikke hvilke medier i alle sammen taler om - men på de medier jeg har arbejdet på, har man ikke kunnet betale sig til at få en pressemeddelelse trykt. Faktisk satte vi en ære i aldrig at lade en pressemeddelelse gå uredigeret i trykken - og sådan skal det også være. Så lang tid tager det heller ikke at løfte røret og finde ud af om der reelt er en historie.

Det er typisk ugeaviser, der falder for den slags.
Se f.eks. dette tilbud: http://www.thyweb.dk/turistithy/Turistithy2011.pdf

Venlig hilsen

Hans

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 14:40

Det kender jeg intet til, men tror du har ret. Du ved helt sikkert meget mere om dette end jeg gør.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 14:43

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:
Det er typisk ugeaviser, der falder for den slags.
Se f.eks. dette tilbud: http://www.thyweb.dk/turistithy/Turistithy2011.pdf

Jeg betvivler slet ikke at det findes - Jeg har også selv stiftet et meget flygtigt arbejdsmæssigt bekendtskab med sådan et medie - men det giver stadig myrekryb, for de glemmer at fortælle læserne hvad det handler om. På Fyn findes et erhvervsblad hvor man køber artikler - skræmmende men sandt. Men min oplevelse er, at de seriøse journalister og skribenter vælger disse blade fra.

På alle andre områder tages markedsføringsloven meget alvorligt. Ingen herinde bryder sig om spam mv - men at købe sig til redaktionel omtale er åbenbart helt okay - selvom modtagerne af spam nok i højere grad er i stand til at sortere i de oplysninger de får end læsere der får reklametekster præsenteret i artikelform.

For mig at se er der IKKE tale om en gråzone - og hver gang det sker er en gang for meget.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Majbritt Jacobsen:

For mig at se er der IKKE tale om en gråzone - og hver gang det sker er en gang for meget.

100% enig - og fem stjerner til dig.
Da jeg nævnte gråzone var det i forhold til min konkrete sag, hvor jeg får en lille annonce og en god historie i samme sætning. Historien er klart relevant for mit medie, og ville være blevet bragt uanset, om manden annoncerede eller ej.
Men selvfølgelig diskvalificerer det ham ikke som annoncør, at han leverer en god historie - det er den modsatte afhængighed, der er problematisk.

Venlig hilsen

Hans

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)