Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncer i aviserne Hjælp !!!

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Quist
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Og lige en til parterapeuten - det du gerne vil have mulighed for kan betegnes som bestikkelse - hvis man opererer på denne måde vil det også skinne igennem til kunderne og du vil efter min bedste overbevisning fremstå useriøst.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:18

Inden du begynder at tænke annoncering og artikler i aviser, online medier mm, så var det måske en rigtig god ide, at gøre alle informationer på din side faktuelle og sandfærdige...

Du er 17 år, og skriver at "vores gode medarbejder har mindst 7 åres erfaring indenfor telefoni og computer", hvilket umuligt kan være sandt... Lad vær med at lyve for kunderne, det kommer der intet godt ud af.
Desuden er det falsk markedsføring, da enhver kunde vil læse det som om, at hver medarbejder har arbejdet (som job og ikke som fritidstjans) i minimum 7 år med computere eller mobiler...

Hvis man tjekker fanen "medarbejdere", så er der slet ik ansat nogle endnu...

Så få styr på alt det interne først, så kan du annoncere og få avisartiklerne senere... Det får du meget større succes med ;D

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 13:59

Mads. Hvis du tænker over det så er det ikke gyldne tider for avisforlagene i øjeblikket. Ulovligt eller ej så kan du få (næsten) alle aviser til at skrive en pressemeddelse for et aftalt beløb, det har jeg gjort flere gange, endda i tider hvor vi ikke havde krise. Så er det muligt det er ulovligt men det må stå for avisforlagets regning, det kender jeg ikke noget til :-)

Mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:04

Frank Rasmussen:
Så er det muligt det er ulovligt men det må stå for avisforlagets regning, det kender jeg ikke noget til :-)

Jeg tror, du har ret i, at det er avisen, som foretager den ulovlige handling.
Jeg kan ikke helt gennemskue, om du pådrager dig ansvar overfor markedsføringsloven, hvis du presser den ulovlige handling igennem.
Dér må en jurist på banen.
Men i forhold til medieansvarsloven, er det mediet, som er ansvarlig.

Venlig hilsen

Hans

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 14:08

Frank Rasmussen:

Mads. Hvis du tænker over det så er det ikke gyldne tider for avisforlagene i øjeblikket. Ulovligt eller ej så kan du få (næsten) alle aviser til at skrive en pressemeddelse for et aftalt beløb, det har jeg gjort flere gange, endda i tider hvor vi ikke havde krise. Så er det muligt det er ulovligt men det må stå for avisforlagets regning, det kender jeg ikke noget til :-)

Mvh

Frank

Hvis jeg vidste hvilke, og havde bevis for det, så havde jeg meldt dem. De giver almindelig journalistisk et dårligt navn, og giver grobund for sådan nogle åndssvage diskussioner som det her. Men det bliver nok ikke bedre, når ikke engang Hans siger fra over for det. Hans mener at det ikke forholder sig sådan, men det ved annoncøren ikke noget om. Og kommunikation handler i høj grad om modtageren, og modtageren har nu en klar fornemmelse af, at han kan købe sig til at få en pressemeddelelse i avisen.  

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 14:15

Det er din holdning og respekt for det. Personligt betaler jeg gerne for en pressemeddelse igen hvis det kan booste mit salg. Jeg har absolut ingen skrupler eller moralske tømmermand over det . Not what so ever. Hvis folk har ondt i røven over det kan de sgu lade være med at læse det eller købe en anden avis.

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:16

Mads:
Men det bliver nok ikke bedre, når ikke engang Hans siger fra over for det. Hans mener at det ikke forholder sig sådan, men det ved annoncøren ikke noget om.

Du har helt ret i, at jeg burde have orienteret min annoncør/kilde grundigt om reglerne.
Jeg siger normalt til folk, at hvis historien er relevant, bliver den bragt uanset om de annoncerer eller ej.
Denne kunde nåede at bestille annoncen og fortælle historien i én og samme sætning.
Jeg forestår både annoncesalg og redaktion på mit blad, men vær ikke i tvivl om, at historien udelukkende bringes ud fra en redaktionel vurdering.
Historien har i øvrigt intet med mandens virksomhed at gøre, men handler om et frivilligt tiltag i lokalområdet, som han laver i sin fritid.

Men det fremgik jo ikke af min første beskrivelse, der blot var tænkt til at illustrere problematikkens gråzone.

Venlig hilsen

Hans

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 14:23

Frank Rasmussen:
Det er din holdning og respekt for det. Personligt betaler jeg gerne for en pressemeddelse igen hvis det kan booste mit salg. Jeg har absolut ingen skrupler eller moralske tømmermand over det . Not what so ever. Hvis folk har ondt i røven over det kan de sgu lade være med at læse det eller købe en anden avis.

Der er også stadig cykelrytter der tager doping - der er mange mennesker der snyder her i verden. Du skriver at folk kan læse noget andet eller en anden avis - men der er jo netop ingen, der ved hvor det foregår. Og så kan man jo ikke vælge..... Så det er et lidt mystisk argument...

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 14:25

Hans Stokholm Kjer:
Jeg forestår både annoncesalg og redaktion på mit blad, men vær ikke i tvivl om, at historien udelukkende bringes ud fra en redaktionel vurdering.

Men det ved kunden ikke, og lige om lidt så sidder han og bralrer op på et forum om, at han har købt omtale i et blad....

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:25

Parterapueten - Jeg synes det er trist at din historie ikke er tilstrækkelig interessant til at du kan få den omtalt i medierne uden at gøre ting der er på kant med lovgivningen. Er dit produkt godt nok burde det aldrig blive nødvendigt at vildlede læserne.

At man ikke må give gaver til politikere mv er da logik for burhøns og absolut i demokratiets interesse. At nogen har penge nok BØR ikke gøre en forskel - at det så ikke altid er sådan er en anden sag.

Nu er jeg jo redaktør for mit eget mikro-medie - men de venner jeg har, der har eget firma får ikke redaktionel omtale, hvis ikke de har en historie - til gengæld kan de få lidt rabat på annoncer.

Nu ved jeg ikke hvilke medier i alle sammen taler om - men på de medier jeg har arbejdet på, har man ikke kunnet betale sig til at få en pressemeddelelse trykt. Faktisk satte vi en ære i aldrig at lade en pressemeddelelse gå uredigeret i trykken - og sådan skal det også være. Så lang tid tager det heller ikke at løfte røret og finde ud af om der reelt er en historie.

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)