Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncer i aviserne Hjælp !!!

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frank Rasmussen:
Det er heller ikke en artikel, det er en pressemeddelse og det er jo normalt man betaler avisen for dem.

Hvis du har gjort det, så har du handlet med nogle aviser, der laver ulovligheder. Redaktionelt stof - og det er også en lettere omskrivning af pressemeddelelser - skal altid være gratis. Hvis noget i en avis er betalt for, så skal det være helt klart for læseren.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 21:35

En kombination af en pressemeddelse og en annoncen med opstarstilbud vil være en god løsning.

Og da det jo er agurketid lige i øjeblikket, så er det jo rigeligt plads til begge dele :-)

Efterfølgende er det nok også vigtigt med en lille fast annonce der kører hver eller hver anden uge, for at gøre læserne opmærksom på at du er der. Og så ved de hvor de finder dit nummer når de skal bruge det. 

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47

Mads:

Hvis du har gjort det, så har du handlet med nogle aviser, der laver ulovligheder. Redaktionelt stof - og det er også en lettere omskrivning af pressemeddelelser - skal altid være gratis. Hvis noget i en avis er betalt for, så skal det være helt klart for læseren.

Præcis.. I såfald bliver det betragtet som en annonce.. Meeeen... Selvom de ikke må, er der stadig medier der ikke kan lade være...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:04

Mads:

Frank Rasmussen:
Det er heller ikke en artikel, det er en pressemeddelse og det er jo normalt man betaler avisen for dem.

Helt korrekt.
Men jeg kan mærke på rigtig mange af mine annoncører, at de er vant til at kunne "få en omtale med, hvis jeg køber en annonce."

I det nummer, som jeg afleverer til tryk i morgen tidlig har jeg en historie, som jeg ville have bragt under alle omstændigheder. Men jeg var lige ved at afvise den, da historiens hovedperson sagde, at han gerne ville annoncere, hvis jeg bragte historien. Jeg var grisk nok til at tage han annonce med alligevel - så nu har han jo opfattelsen af, at han har købt omtale.

Andre kan godt opfatte det på samme måde med andre medier - uden at det nødvendigvis hænger sådan sammen.

Venlig hilsen
Hans

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

jeg har en gang købt mig frem til en artikel i et blad , og jeg synes faktisk at det er helt fint, da vi alle synes at min ide er det bedste, jeg er bedst osv, ikke alle kan komme i et blad eller i en avis, men hvis man mener at man absolut skal så synes jeg at det er ok at betale for det.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 22:14

Jannik Hansen:

Mads:

Præcis.. I såfald bliver det betragtet som en annonce.. Meeeen... Selvom de ikke må, er der stadig medier der ikke kan lade være...

Det er der garanteret - men de bør naturligvis meldes på stedet. Berlingske Lokalaviser har tidligere fået en dom for det:

http://mediearbejdsgiverne.dk/nyhed/berlingske-medias-lokalaviser-idoemt-boede-skjult-reklame

Jeg har da også flere der lige nævner i telefonen, at de har købt en annonce, for så tror de at det er nemmere at få noget med i avisen. Hold da op jeg har forklaret reglerne mange gange for folk :-)

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 22:17

parterapeuten:

hej

jeg har en gang købt mig frem til en artikel i et blad , og jeg synes faktisk at det er helt fint, da vi alle synes at min ide er det bedste, jeg er bedst osv, ikke alle kan komme i et blad eller i en avis, men hvis man mener at man absolut skal så synes jeg at det er ok at betale for det.

Hvis du har betalt for at den kom med, og at det ikke fremgik klart i avisen at det var betalt stof, så var det ulovligt.

Med Forbrugerombudsmandens ord: "En reklame skal fremstå således, at den klart vil blive opfattet som en reklame uanset dens form og uanset, i hvilket medie den bringes".

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:23

parterapeuten:

hej

Det kan godt være, du synes, det er i orden, men det er ikke lovligt.
Det er brud på reglerne for god presseskik, som der direkte er henvist til i medieansvarsloven.

Punkt 4 i "Adfærd i strid med god presseskik" lyder:

• Der bør opretholdes en klar skillelinje mellem annoncering og redaktionel tekst. Tekst og billeder foranlediget af direkte eller indirekte merkantile interesser bør kun bringes, hvis et klart journalistisk kriterium taler for offentliggørelse.

(min fremhævning)

Man kan sagtens lave en annonce, der i sit udtryk ligner en redaktionel tekst - så skal den blot øverst på siden være markeret med ordet "Annonce:"

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:32

Nu bor jeg som bekendt i sverige.

Når der skrives i pressen vdr ny virksomheder er det for det meste at nu kommer der nye arbejdspladser til kommunen.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:36

Jeg bor i Nordvestjylland - og jeg skriver glad og gerne om nye arbejdspladser i området - uanset om virksomhederne annoncerer eller ej.
Jeg skal indføre korrekturen til en artikel om en ikkeannoncernde nyåbnet gårdbutik om få minutter.

Venlig hilsen

Hans

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)