Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkbuilding

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Seo++:

Jesper Breindal Kvols:
Der findes et utal af metoder til linkbuilding. Generelt, er links fra authority sites, altså sider som i Google's øjne er vigtige, de bedste links, f.eks Wikipedia, Dmoz og så videre. Et eksempel kunne være, hvis du havde en side med rygestops produkter, så ville et link fra Kræftens bekæmpelse være meget værdifuldt, men meget svært at få.

Thats right specielt wikipedia er værdifuldt, men jeg fraråder nu at spilde krudt på dmoz, p.ga. de korrupte redaktører.

Alle links fra wikipedia er nofollow. Det har jeg vist fortalt dig en anden gang også :=). 
Dvs. det er fint med links fra wikipedia. Det giver bare ikke rankings, men det giver selvfølgelig troværdighed, og kan styrke ens linkprofil, så den ser naturlig ud. 

Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:53
Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 10:33

Andreas Linde:
Dvs. det er fint med links fra wikipedia. Det giver bare ikke rankings, men det giver selvfølgelig troværdighed, og kan styrke ens linkprofil, så den ser naturlig ud. 

Og dertil kommer den åbenlyse fordel, at du kan få besøgende ind på dit site fra Wikipedia.

Din linkbuilding går jo ud på at få relevante besøgende, ikke?

PS. Mange har så meget fokus på page/trustrank og hvordan links forbedrer dine rankings, at det nogle gange ser ud som om folk glemmer hvorfor de linkbuilder - et nofollow link kan være 10x bedre end et dofollow, hvis det skaffer besøgende.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:57
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

også er wikipedia en ekspert side, altså dvs. det fortæller google at du ved noget om branchen ved at have et link fra wikipedia.

men Andreas Linde har du måske taget en ski maske på og sneget dig ind på g-plex?

siden du ved så meget om deres algoritme?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:36

Andreas Linde:
Det giver bare ikke rankings, men det giver selvfølgelig troværdighed, og kan styrke ens linkprofil, så den ser naturlig ud. 

Er du sikker på det? Et nofollow link parser ikke PageRank til det site, der linkes til. Men om det giver "trust" og dermed også ranking? You tell me?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Fra  Linde-media Skrevet kl. 17:48

Thomas Rosenstand:

Andreas Linde:
Det giver bare ikke rankings, men det giver selvfølgelig troværdighed, og kan styrke ens linkprofil, så den ser naturlig ud. 

Er du sikker på det? Et nofollow link parser ikke PageRank til det site, der linkes til. Men om det giver "trust" og dermed også ranking? You tell me?

Det giver troværdighed til ens linkprofil.  

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:51

Andreas Linde:

Men ikke rankings?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Fra  Linde-media Skrevet kl. 17:54

Thomas Rosenstand:

Andreas Linde:

Men ikke rankings?

Ikke ifølge Matt Cutts.

http://www.youtube.com/watch?v=x4UJS-LFRTU

Men er det Googlesk? Har du lavet en test på det? 

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:11

Prøv at lytte omkring 1:10 minutter inde i videoen. Det er den indirekte værdi. Og det er ligeud sprog.

Jeg HAR testet ja - men ikke fra Wikipedia. Jeg har testet fra fire forskellige sites med PR1 til PR6, hvor jeg har lavet et link med et kunstigt ord i ankerteksten og gjort det nofollow. Jeg har linket til en side, hvor det pågældende ord ikke fandtes.

De tre af de fire sites parsede - trods nofollow - ankertekstværdien videre til modtager URL'en, så den blev synlig på det kunstige ord, uden at ordet forekom på URL'en. Det fjerde link gav aldrig en hujende fis, og jeg ved ikke hvorfor.

Jeg vil ikke undlade at få mig et nofollow link, når jeg kan. Og jeg vil da gerne have dem fra højt profilerede sider på Wikipedia :-)

Der er ikke meget, der er sort/hvidt i SEO.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg glemte faktisk en vigtig ting i forbindelse med nofollow links fra Wikipedia og andre steder med meget høj trust: Det er det, vi ofte kalder "non-linked mentions", som er omtale af et site uden et decideret link. En omtale på Wikipedia af f.eks. apple.com (uden det er et link), er et rankingsignal, som det efterhånden er bevist, at Google ser. Det er bestemt også værd at tage med.

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)