Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er blevet freelancer over mit CVR-nummer - Hjælp søges

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Jeg er blevet hyret som freelancer i en stopr virksomhed, hvor jeg jeg skal sende dem fakturaer fra min virksomhed på de timer m.m. jeg bruger på arbejdet.

Hertil kommer der et spørgsmål, som jeg ikke rigtig forstod noget af da jeg snakked med SKAT:

1: Jeg kører dagligt 30 km hver vej for at komme dertil i min private bil, hvordan registrerer jeg kørsel og det hele på min bil? Hvad med benzinregningerne, hvis jeg f.eks. fylder 100 kr. på bilen og kører de 60 km i alt, så er der jo stadig benzin tilovers som jeg vil bruge privat. Skal jeg her bare stadig trække de 100 kr. fra udover at jeg laver en kørebog?

SKAT nævnte at jeg havde to muligheder enten når året er omme at angive mine kørte kilometer og få statens takster 2,46 pr. km tror jeg det var

Eller

Trække bilens udgifter fra her menes udgifter til benzin men de nævnte også afskrivninger på bilen, hvilket jeg vel ikke kan når den er privat?

Håber på lidt god hjælp :)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:45

Hej,

Det normale er, at man smider kørsel på fakturaen til firmaet, så du smider 3,67*60 kr pr dag oven i dine timepriser - medmindre i har aftalt andet.

Herefter udbetaler du 3,67*60 kr skattefrit til dig selv og betaler benzin regningerne mv. privat.

Er det gul eller hvidplade bil du har privat?

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 13:57

Hej Lars, nu ved jeg ikke hvordan du har det med den daglige bogføring, men hvis det ikke ligefrem er din spidskompetence, så vil jeg råde dig til så tidligt som muligt i forløbet at få en god 'taljonglør' på banen.
Jeg har selv brugt Kristian (se ovenfor), og han sparede mig mange timers papirarbejde, og til en yderst fornuftig pris.

MVH
Tobias Thaastrup-Leth

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:08

Enig, taksten for 2011 er 3,67 kroner pr. kilometer skattefrit. Du fakturerer dem belbet og trækker dem skattefrit ud af dit firma. Det er de bedste penge at få, da det er en win-win, firmaet kan stadig trække dem fra :-)

P.S. Jeg havde engang en total rusten Golf 2, og til 3,67 pr. kilometer skattefrit var det en fantastisk oplevelse at hæve penge hver måned skattefrit og ikke have nogle rigtige udgifter til vedligehold af bil :-)

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25

Kristian Konradsen:

Hej,

Det normale er, at man smider kørsel på fakturaen til firmaet, så du smider 3,67*60 kr pr dag oven i dine timepriser - medmindre i har aftalt andet.

Herefter udbetaler du 3,67*60 kr skattefrit til dig selv og betaler benzin regningerne mv. privat.

Er det gul eller hvidplade bil du har privat?

Præcis.... Husk, hvis du overskrider 20.000 km/år, falder satsen fra 3,67 til omkring 2 kr.. Ved ikke om det er aktuelt, men personligt krydser jeg da landet mere end en gang om året for mit firma ;)

Tilmeldt 21. Feb 11
Skrevet kl. 17:01

Kristian <-- Timeprisen er allerede aftalt uden at tænke på transporten, så den dur ikke :) Vil det så sige at jeg i min private bil bare skal lave kørebog også kan jeg hver måned i min løn fra firmaet trække alle kørselspengene fra uden at betale skat af dem? Skal jeg så stadig gemme kvitteringer for benzin?

Min privat bil er med hvide plader.

Tilmeldt 21. Feb 11
Skrevet kl. 11:54

Ingen der kan hjælpe?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)