Åbent brev til SKAT: Må jeg have lov at spørge SKAT om I lever i en lukket verden. Her på dagen for fristen for selvangivelser vælger I at lukke for tast-selv pga. opdateringer, hvad pokker sker der for jer? Herude på den anden side af skranken i det private erhvervsliv, der holder vi ikke kun åben ml. kl. 9-16. I valgte så at have ekstra tlf-åben i dagene op til den oprindelige frist for selvangivelserne, men hvorfor har I ikke åben nu her i denne weekend, hvor mange sikkert måtte have noget de skal have afklaret i sidste øjeblik. Desuden har I haft konflikt med CSC (ved godt det ikke er jeres skyld), men konflikten har stået på i ugevis og hvad vælger I så at gøre – I giver kun en uges ekstra frist, selvom man i over 6 uger ikke har kunne få oplyst f.eks. restancer mv. hos jer. Undskyld mig, men jeg måtte bare have afløb for mine frustrationer med jer. Det er selvfølgelig heller ikke den menige mand/kvinde på gulvet hos jer problemet lægger hos, men højere oppe i systemet (læs ledelsen/politikkerne).
Der er tusinde ting I hos SKAT kunne gøre bedre og lette hverdagen for os mange som gør brug af jer. F.eks. kan nævnes: få nu lavet det system på tast-selv, så man kan udskrive kontoudtog over restancer/afdrag til jer. Så man ikke skal vente i ugevis på at få et kontoudtog. I går ringede jeg til jer og der sagde den automatiske tlf.svare at fristen for selvangivelser var 3. juli (hvorfor er der ikke opfølgning på sådan noget, når nu fristen er udsat - det er pinligt for jer). Ventetider på tlf. er et andet problem, gennemsnitsventetiden må mindst være 10-15 min. Havde det været en privat virksomhed var I gået konkurs indenfor en måned, da ingen kunder ville vente sålænge. Vi har bare ikke andet valg end at vente, desværre. |
Peter - Revisor:Hej Boysen.
Tak Peter, så lykkes det!