Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personale løn som B-indkomst

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

parterapeuten:

1. b inkomst skal altid inberettes

2. der er ingen begrænsning på hvor mange gange kan man give løn som b inkomst.

Det er jo strengt taget sandt - vist er der ingen som helst grænser for antal gange. Der er derimod en klar grænse for til hvem, og her KAN antal skam spille ind. Her lyder det ikke godt hvis du siger LØN som B indkomst, for det må man ikke.

HVIS det i virkeligheden er en lønmodtager man bare rapporter B indkomst for, så er det absolut ikke lovligt, og netop gentagne ens betalinger (hvad med en gang om måneden) vil sammen om personen kun arbejder for dig og en række andre ting, betyde at det ER og SKAL være A-skat.

Du bliver ikke skudt dag 1 for at bare bruge B skat - men du vil derimod ha ansvar for at betale skatten hvis ham der faktisk havde LØN ikke selv betaler den.

Ellers ville alle firmaer jo køre b.skat - nemt for dem, nemt for modtageren det første år i alle fald, men den går altså ikke. Men ellers YES altid B indkomst indberetning og lige så mange gange man faktisk har en reel B indkomst at indberette.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

ja man skla vurdere om vedkomemnde vil indberette det som b inkomst eller ej, for hvis vedkommende eller flere menensker ikke gør hænger man på det som virksomhed...

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:39

Du bliver ikke skudt dag 1 for at bare bruge B skat - men du vil derimod ha ansvar for at betale skatten hvis ham der faktisk havde LØN ikke selv betaler den.

Jeg er helt sikker på, at mine freelancere er ægte, godkendte B-indkomstmodtagere, for de bliver honoreret for enkeltopgaver, og der er absolut ingen fast rytme i det.
Men hvad nu, hvis nogen af dem ikke betaler deres skat - hænger jeg så stadig på den, selvom B-halljøet er OK?

Venlig hilsen

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:52

Jeg er ikke ekspert nok ud fra det du siger, men jeg ville ikke tro det, for du lyder jo om du har helt check på at de er ægte honorar B løns folk - det er med alt jeg ved fra ganske mange jurister, typisk et problem der hvor

folk er samme sted i f.eks 2 mdr og får flere ens udbetalinger

arbejder helt under arbejdsgivers instrukster 

ikke selv har nogen egentlig risiko ved at "drive virksomhed" 

ikke reklamerer for at skaffe sig andre opgarver

skal møde til bestemte tider 

ikke må arbejde for andre medens man har dem i "fold" 

Ikke sådan at alt dette skal være opfyldt (og der er også flere ting der afgør det), men det er den slags der afgør, om det egentlig var A skat de skulle ha betalt, eller B-skat

Var det faktisk A-skat efter skats bedømmelse så, ja så hænger du på skatten hvis du svigter, ellers mener jeg det bestemt ikke.

Selv for skat kan sondringen være vanskelig - men du kan i rullegardin i højre side se lidt om deres måde at vurdere det på i dette link http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1715985

vh

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:59

Hans Stokholm Kjer:

Cookie:

Jeg er helt sikker på, at mine freelancere er ægte, godkendte B-indkomstmodtagere, for de bliver honoreret for enkeltopgaver, og der er absolut ingen fast rytme i det.
Men hvad nu, hvis nogen af dem ikke betaler deres skat - hænger jeg så stadig på den, selvom B-halljøet er OK?

Venlig hilsen

Hans

Nej, som du selv skriver, hvis ellers alle forhold kan godkendes.

Du kan dog blive pålagt at indeholde skat af B-indkomsten, hvis en modtager ikke selv evner at afregne sin skat, men det vil du givet fald få direkte besked om.

Tonny

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

i teorien er det sådan at skat vil ikke hænge dig op hvis 1 medarbejder har ikke inberettet sit b inkomst eller 2 medarbejder hvis det handler om små beløbet f.eks 1000 kr, ligesom skat skrev til mig at jeg kan heller ikke stå til ansvar for dem der slå græs omkring mit hus og få overført penge af mig, da det er deres pligt at indbetale skat. Men hvis det er regulært flere personer der er timelønende der ikke indbetaler b skat vil man blive gjort opmærksom på problemet.

Hvad er freelance hvor mange penge må de tjen om året?Der er ingen regel for det, men man siger at gennem hele år må man ikke overføre mere end 50.000 som b inkomst.

Så b systemet er komliceret og jeg ahr talt med skat i ca 2.5 time er blev stillet og omstillet og omstillet og ingen vidste så meget om det!

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)