Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personale løn som B-indkomst

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

parterapeuten:
og nej det skal ikke indberettes nogle steder :)

Pjat - læs lovhenvisningerne i denne tråd som jo netop slår fast at der er indberetningspligt fra den der udbetaler honoraret.

Hvis du vil diskutere jura og med de gentagne udsagn forsøge at lokke andre iværksættere på glatis lovmæssigt så må du henvise til anden lovgivning eller praksis. Alt andet er ordgejl og hjælper ingen. Det går måske i dit normale erhverv må  for os der er beskæftiget med skat og moms til dagligt gælder lovhenvisninger, praksis mv.

/Henrik

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Henrik

det passer ikke, for alle dem der gør rent og slå græs osv skal personligt inberette det til skat. Det er også lov om det. Hvis man laver en faktura er det den faktureredes pligt at indberette det, ikek den der køber varen.

Lad os antage at du køber en pc på nettet(en fysisk vare) du skal da ikke indberette at du har købt en pc og har overført penge til den og den person eller virksomhed,det skal den person eller virksomhed gøre.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Hej

jeg ahr lige igen fået det bekræftet af min revisor som er statsautoriseret at man skal sikre sig at man få en slags "kviterring" at man har købt varen eller nogle har udført arbejdet eller lign, den skal være markeret med et cpr eller en cvr nr:)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:43

Jeg synes bare, du skal lytte til din revisor.
Så lytter vi andre til de gode råd, som din tråd har affødt.

God søndag.

Hans

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Hej

jeg faktisk prøver at fortælle de selvstændige hvor mange penge de kan spare ved at indberette løn som b inkomst! både bogholderi mæssigt og udgifts mæssigt!

Men de fleste af jer er kritiske fordi at?????istedet for at kritisere  kune i jo løfte røret og ringe til skat og spørge:)

selv tak for tippet!;)

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:37

parterapeuten:

Men de fleste af jer er kritiske fordi at?????istedet for at kritisere  kune i jo løfte røret og ringe til skat og spørge:)

Jeg ved ikke, hvem du synes, der kritiserer, men jeg gør i hvert fald ikke.
Jeg siger netop, at vi hver især må søge oplysningerne hos folk, som vi har tillid til og så følge de råd, vi får.

Venlig hilsen

Hans

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Hans du kan bare ikke lide mig.....:)

en lille joke til dig....

En kvinde diskuterer  småskændes med en mand, og kvinden siger :

hvis jeg var gift med dig ville jeg lave en drink  til dig med gift i!

manden svarer:

ja, hvis jeg var gift med dig, så ville jeg tage drinket og ville skynde mig at drikke den!

;)

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:59

parterapeuten:

Hans du kan bare ikke lide mig.....:)

Jeg kender dig ikke, så det kan jeg ikke vide.
Jeg har svært ved at se, hvad din vittighed har med noget som helst at gøre.
Jeg har også svært ved at se, hvordan mit råd om at søge oplysningerne hos folk, som vi har tillid til, kan kobles til, hvorvidt jeg kan lide eller ikke kan lide dig.

Men i økonomiske sager stoler jeg selvfølgelig mere på min bogholder end på dig - det er vel ikke så underligt.

Venlig hilsen

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mere for at ikke mange bliver forvirrede. Der er ikke skygge af tvivl om, at man skal indberette til skat, hvis man betaler nogen løn eller honorar som personer. Dermed garanteret indberetningspligt for penge til en CPR person - uanset det er efter faktura. Faktisk er det ikke nødvendigvis nok.

Hvis det i virkeligheden er løn og man bare har besluttet af den ansatte skal fakturere, så skal det ind med A skat OG man hænger på personens B-skat, hvis han ikke indbetaler til tiden, hvis man har satset og bare indberettet løn som B-skat.

Hvis man derimod får en faktura fra et firma - et selskab eller en privat virksomhed med CVR nummer, så er det det firma selv der skal indberette, men skal ikke indberette B-indkomst for betaling af faktura fra en virksomhed.(men derimod naturligvis moms som der jo vil være fra et CVR)

Går vi i yderligheder, og forestiller os, at en person laver et CVR og fakturerer f.eks. 30.000 kr per måned til dit firma - for "bogholder tjeneste", så kan skat også sagtens forkaste det arrangement, hvis sandheden er, at "firmaet" KUN arbejder/bogfører for EN anden virksomhed og i virkeligheden slet ikke er en virksomhed, men en lønmodtager der omgår reglerne. 

Jeg lytter gerne hvis nogen mener anderledes, og som nævnt gerne med en kildehenvisning i link

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Hvis man derimod får en faktura fra et firma - et selskab eller en privat virksomhed med CVR nummer, så er det det firma selv der skal indberette, men skal ikke indberette B-indkomst for betaling af faktura fra en virksomhed.(men derimod naturligvis moms som der jo vil være fra et CVR)

ja eller et cpr nummer! dvs hvis det er ikke løn men vedkomemnde selv laver faktura for f.eks omdeling af en enkel flyer eller slå græs skal vedkomemnde selv indberette det.....

dvs alle private personer der arbejder for mig bare en enkel gang skal selv lave en faktura til mig og den betaler jeg og det er kvit mellem mig og den person, pg person skal selv indberette det til skat.

Håber at alle har forstået det.....

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)