Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personale løn som B-indkomst

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej

når man indberetter løn til det enkelte personalets løn konto, skal de selv oplyse deres b inkomst, altså hvis det er et vikar bureau.

Jeg har ringet til skat for at bekræfte dette, at jeg gør intet forkert, ved blot at overføre penge til hver et menenske der f.eks har slået græst for mig, omdelt flyers eller lign og det er på deres eget ansvar om de vil oplyse det til skat eller ej. Det ene person har svaret at man skal alligevel oplyse på skats hjemmeside at man indbetaler løn som b inkomst, den anden dag jeg har jeg ringet og de sagte at man skal ikke inberette det til nogle, for hvis man er privat og f.eks har ansat en til at slå græs, kunne man ikke indberette det til skat, da man havde ikke log ind konto, derfor som virksomhed skulel man ikke indberette det til nogle, revisor siger at det skal man heller ikke, advokat siger at han ved det ikke....for det er meget få der generelt bruger dette system selv om den er helt lovlig!

Hvad er jeres erfaring m dette?HAr nogle prøvet det? Det er meget få virksomheder der ved at det er fuld lovligt at give løn som b inkomst, hvis man er altså et vikarbureau og der er ikke tale om fastansættelser.

p.n indlæg skla ikke ødelægges af negative komentarer tak:)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Min bogholder indberetter mine freelanceres honorarer til SKAT, og hun siger, at det skal hun.
Det harmonerer også med, hvad jeg selv mente at vide.

Venlig hilsen
Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:38

parterapeuten:
Det ene person har svaret at man skal alligevel oplyse på skats hjemmeside at man indbetaler løn som b inkomst, den anden dag jeg har jeg ringet og de sagte at man skal ikke inberette det til nogle, for hvis man er privat og f.eks har ansat en til at slå græs, kunne man ikke indberette det til skat, da man havde ikke log ind konto, derfor som virksomhed skulel man ikke indberette det til nogle,

En privat person skal vel ikke angi til skat hvis han har betalt en anden privat person for græsslåning, men hvorfor det skulle føres videre til en virksomhed som jo har log in - og indberetningspligt - ved jeg ikke?

Jeg vil MENE, at du skal indberette med CPR nummer - via letløn hvis du er tilmeldt der, eller e-indkomst (under andre funktioner på skats letløn site)

HVIS det kan ses som et lønmodtagerforhold, f.eks at du flere gange betaler til den samme, at personen ikke har nogen risiko selv lønmæssigt i jobbet og en masse andet - så skal du faktisk, for at være sikker, trække A skat og AM bidrag

Det er med alt jeg ved, lovligt at opgive det som B indkomst for personen, men HVIS ikke personen betaler sin B skat, så kan skat anlægge den vurdering, at du bare omgår reglerne for ansatte ved at kalde dem honorar, selvom de får LØN via et CPR nummer, og så skal du betale den manglende skat - med ret til at forfølge modtager naturlivis

Du skal derfor stærkt overveje, om ikke dine vikarer i virkeligheden kun arbejder for dig og slet ikke selv har nogen risiko osv. og derfor skal ha A-skat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43

Hans Stokholm Kjer:
Min bogholder indberetter mine freelanceres honorarer til SKAT, og hun siger, at det skal hun.

Hun er ikke så ringe endda, Hans. Hun følger blot skattekontrollovens bestemmelser om indberetning!Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:48

Henrik Koudahl:

Hans Stokholm Kjer:

Hun er ikke så ringe endda, Hans. Hun følger blot skattekontrollovens bestemmelser om indberetning!Yes

Også jeg kan kun gi thumbs up for bogholderen. Pas dog på - for hvis "freelance" bare er for at undgå fastansættelse (opsigelsesvarsler og sociale omk. ofte) så vil du hænge på skatten hvis ikke personen betaler sin B-skat. Så skal der trækkes helt normal a skat og ambidrag

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13

parterapeuten:
for hvis man er privat og f.eks har ansat en til at slå græs, kunne man ikke indberette det til skat, da man havde ikke log ind konto, derfor som virksomhed skulel man ikke indberette det til nogle, revisor siger at det skal man heller ikke, advokat siger at han ved det ikke....

Det er vist på tide at finde nye rådgivere, hvis de ikke kender Skattekontrolloven. Der er indberetningspligt for både et vikarbureau og også for private som ansætter eller har folk til at udføre arbejde for dem. Dette gælder i princippet også hr. og fru Danmark som hyrer en til at slå græsplænen. 

Da folketinget vedtog  2005/1 LF 119 blev det fastslået at indberetningspligten til indkomstregistret påhviler både fysiske eller juridiske personer. 

/Henrik Koudahl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38

Henrik Koudahl:

Det er vist på tide at finde nye rådgivere, hvis de ikke kender Skattekontrolloven. Der er indberetningspligt for både et vikarbureau og også for private som ansætter eller har folk til at udføre arbejde for dem. Dette gælder i princippet også hr. og fru Danmark som hyrer en til at slå græsplænen. 

Da folketinget vedtog  2005/1 LF 119 blev det fastslået at indberetningspligten til indkomstregistret påhviler både fysiske eller juridiske personer. 

/Henrik Koudahl

Der er jo ikke noget urimeligt i, at alle skal stilles lige og ingen skal bruge manglende skat til urimelig konkurrence, men hvordan en privatperson rent praktisk anmelder løn til græsslåer ved jeg ikke?

Henrik: Jeg har vel fattet det ret, at hvis vi som CVR (ApS) får en regning fra et CVR på ex udlåning af personale til græsslåning (e.l.) - så har vi IKKE nogen form for indberetningspligt, den påhviler så alene det CVR som sender fakturaen IKKE?

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:53

Henrik: Jeg har vel fattet det ret, at hvis vi som CVR (ApS) får en regning fra et CVR på ex udlåning af personale til græsslåning (e.l.) - så har vi IKKE nogen form for indberetningspligt, den påhviler så alene det CVR som sender fakturaen IKKE?

Jeps!Yes

For så lige at runde det med græsslåningen. Der er intet til hindrer for at hr. og fru Danmark tilmelder sig som arbejdsgivere og dermed får adgang til at indberette løn. Det næste er så om kontrolindsatsen vil stå mål med udbyttet.....

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej

min revisor mener at det skla ikke indberettes nogle steder, så længe vedkomemnde få det på eget konto så er det på vedkomemndes ansvar. Dvs virksomhed eller privat person skal ikke trække a skat ferie penge eller barsel eller lign. MAn skal overføre det fulde beløb til b skat dvs hele lønnen og derefter skla vedkomemnde selv indberrete det til skat.

Det er ligesom at have en i/s virksomhed, hvor man kan lønne sig selv som b indkomst, og det er egen pligt at indberette hele beløbet til skat og afregne sidst på året.

Fidusen ved indberetning af b inkomst er at virksomhed slipper for at betale a skat barsel atp bla bla ..... det er vedkomemndes eget ansvar om de vil indberette det til skat eller ej.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Henrik Koudahl:
Henrik: Jeg har vel fattet det ret, at hvis vi som CVR (ApS) får en regning fra et CVR på ex udlåning af personale til græsslåning (e.l.) - så har vi IKKE nogen form for indberetningspligt, den påhviler så alene det CVR som sender fakturaen IKKE?[/quote

eller som min revisor siger så påhviler det det enkelte cpr nummer eller cvr nummer. Hvis det er en privat person skal de skrive under at de har undført arbejdet for en og de skal skrive under med deres navn efter navn og deres cpr nummer.:) så nu ved i det:)

og nej det skal ikke indberettes nogle steder :)

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)