Hej når man indberetter løn til det enkelte personalets løn konto, skal de selv oplyse deres b inkomst, altså hvis det er et vikar bureau. Jeg har ringet til skat for at bekræfte dette, at jeg gør intet forkert, ved blot at overføre penge til hver et menenske der f.eks har slået græst for mig, omdelt flyers eller lign og det er på deres eget ansvar om de vil oplyse det til skat eller ej. Det ene person har svaret at man skal alligevel oplyse på skats hjemmeside at man indbetaler løn som b inkomst, den anden dag jeg har jeg ringet og de sagte at man skal ikke inberette det til nogle, for hvis man er privat og f.eks har ansat en til at slå græs, kunne man ikke indberette det til skat, da man havde ikke log ind konto, derfor som virksomhed skulel man ikke indberette det til nogle, revisor siger at det skal man heller ikke, advokat siger at han ved det ikke....for det er meget få der generelt bruger dette system selv om den er helt lovlig! Hvad er jeres erfaring m dette?HAr nogle prøvet det? Det er meget få virksomheder der ved at det er fuld lovligt at give løn som b inkomst, hvis man er altså et vikarbureau og der er ikke tale om fastansættelser. p.n indlæg skla ikke ødelægges af negative komentarer tak:)
|
Min bogholder indberetter mine freelanceres honorarer til SKAT, og hun siger, at det skal hun.
Det harmonerer også med, hvad jeg selv mente at vide.
Venlig hilsen
Hans