Iværksættere har travlt og mange ting at tage sig til i løbet af dagen, men har du nogensinde overvejet, at skære ned på de mange ting, det er mindre vigtige for i stedet at fokusere på dén eller de vigtigste opgaver? I stedet for at forsøg at løse 1000 ting i løbet af dagen, finde dén vigtigste ting og sørg for at få den gennemarbejdet og løst 100%. Er du typen, som tjekker mail flere gange om dagen – eller endnu være, hver gang der lander en ny mail i din indbakke? Overvej at slå din mail fra og skær ind til benet på din arbejdsgang. Tjek fx mail kl. 11.00 og igen kl. 15.00 – du vil spare oceaner af tid og kunne koncentrere dig om at arbejde med de ting, som skaber værdi for din virksomhed. Har du mange opgaver i hovedet? Sørg for at ALLE opgaver/to do’s er samlet i én samlet liste – så sparer du tid på at tænke, om du har husket alle ting, samtidig med, at du lettere kan prioritere de allervigtigste. En god to-do-liste (du skal kun have én liste) hvor hver opgave tidsestimeret, sådan så du kan planlægge din dag. Tid er en af de begrænsende faktorer, du har, når du starter virksomhed – derfor skal den bruges fornuftigt og med omtanke. Og lige et andet iværksætterhint: Mangler du online regnskabsprogram, du gratis kan prøve over hele sommeren? Prøv det nye regnskabsprogram Billy’s Billing her. God vind med din virksomhed og tænk en ekstra gang over, om du har styr på dine daglige opgaver, og om det er nødvendigt at tjekke mail hvert sekund :-) |
Hej Toke
Alt hvad jeg kan læser om Prioritering af opgaver tager jeg til mig, jeg er dårlig til at få gjort noget ved det, men det er dejligt met sådan et indlæg her så jeg lige får en lille reminder, og så har jeg ikke selv tænkt på netop at estimere en tid for opgaven. smart.
Rigtig godt indlæg :D
Mvh.
Alexander