Uenig? Jeg tror vi er helt enige :-) Det jo lige præcis min pointe - GLEM de LANGE to-do-lister. Hav korte, præcise og tag udgangspunkt i det, som skaber værdi for din virksomhed. Jeg har læst rework - den er fin, men har også mange "huller", som ikke fungerer. Fx skriver han/de at møder er toxic. Jeg er delvist enig - man skal ikke holde lange møder for mødets skyld, men omvendt er et (godt) møde uden fixed timeline også meget mere kreativt - idéer tager den tid, idéer tager. Nå, men udover det, så er der mange gode ting i bogen - og den tager ikke mere end et par timer at jappe igennem :-) Jeg har en variation af kun korte to-do-lister og de to-to-lister, som egentlig er mere en "plan" end en liste - probblemet med "kun" 5 ting er, at du ikke ser det overodnede billede og kan komme langt væk fra den langsigtede strategi. Når det er sagt, så er jeg enig i, at en dags to-to-liste ikke skal være alle mulige værdiløse opgaver. Skal det være effektivt, skal der kortes ned. Nogen gange går jeg helt amok og har kun én opgave. Ikke to, tre eller fem. Kun én ting. Det er godt underbygget af Leo Babauta. Forstil dig, at du kun har én ting, du skal lave i løbet af en hel dag - er du gal, du kan få arbejdet igennem og koncentrere dig. Jeg kommer med et indlæg en af dagene eller i næste uge, hvor jeg taler om ROI vs. Effort - bruger du denne metode, så sparker man først for alvor fra :-D Fedt, at er der er så mange inputs - inspirerende! Toke Kruse |
Den værste overspringshandling man kan forestille sig er at investere tid i at minimere overspringshandlinger.
Så har du læst denne tråd - så kan du ligeså godt vænne dig til det - du er en uforbedrelig informationsnarkoman.