må man uploade musik videoer til youtube hvis man har lavet dem om til karoke |
altså feks danske kunstnere
altså feks danske kunstnere |
Det tror jeg ikke.. du skal garanteret have en skriftlig aftale med pladeselskaberne.. tror heller ikke det er lovligt at ændre i musikken ved at fjerne vokalerne.. Men prøv da at kontakte pladeselskaberne og forhør dig ad :) De kan helt sikkert give dig det korrekte svar. |
nu er det ikke mig men en bekendt der gør det rigtig meget i danske sange, har er så ikke så kvik når han skriftligt praler med over 1 million hits på en anden webside. |
Det er ikke min stærke side det der men vil da foreslå dig at kontakte et pladeselskab og høre dem ad :) |
Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.
Er der ikke nogen der ved noget konkret, på området |
Som udgangspunkt er det ikke lovligt, da det strider imod ophavsretten, så kan man diskutere fair use etc. Det værste der nok kan ske, er at de fjerner videoen (har hvert fald aldrig hørt nogle blive sagsøgt for store summer). Jeg ved de har lavet nogle aftaler med forskellige pladeselsbker at de må afspille deres musik, men det er langtfra alle de sange vi ser i dag. Det er dog kun i få tilfælde af en eller anden grund, at YouTube overhovedet går ind og fjerner sangen. |