Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har skabt nyt debatforum om mad - undrer mig en smule

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Midtsjælland
Tilmeldt 24. Jun 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej til alle...

Jeg har ingen ide om dette indlæg ligger i det rigtige forum eller om det overhovedet
hører hjemme på Amino.dk. Men en god ven som har rigtigt meget glæde af Amino.dk
foreslog mig, at spørge de mange kloge damer og herrer herinde om et lille rådSkype-Smile

Professionelt var jeg iværksætter for over 30 år siden og driver stadig min biks som
giver mig det daglige brød. Så ingen spørgsmål der.

Som hobby (og uden drømme om at grave guld på det) har jeg startet et lille forum
for "mad med et smil" for et par måneder siden. Der findes en del andre fora for mad,
på grillen, vegetar osv, men ingen for MAD i bredeste forstand. Masser af opskriftsarkiver mm, men dette er noget andet.

Det kører langsomt, men sikkert for min lille baby. Der er konstant omkring 15 - 25 gæster
der kigger med, men få tilmelder sig og færre får lyst til at deltage med egne indlæg eller kommentere på andres indlæg.

Kan nogen af jer skarpe hjerner måske give et godt råd eller lidt konstruktiv kritik til
den måde forummet præsenteres på osv osv. Mine skuldre er brede...

Siden hedder madpassionen.dk - på forhånd tak for store og små pip.

God week-endBig Smile

De bedste hilsner

Hennnerik



Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

er der skrevet mange indlæg på siden?

ellers så må du selv lidt igang med at oprette forskellige brugere, og så oprette nogle indlæg og lægge nogle kommentarer.. og så er jeg sikker på at folk nok skal løsne lidt op..

Mvh Tobias.

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Det er nok svært lige at sætte fingere på hvad der skal til for at få øget aktivitet.

Min mest konstruktive kommentar er nok at du pepper start-teksten lidt op den der

"Forummets ide er at udveklse inspiration og viden om mad.
Vi håber naturligvis, at vores inspiration giver dig lyst til at
vise dine ideer og opskrifter. Vi glæder os til at dele viden og
positive tanker med dig.

Forummet er åbent for alle der finder glæde ved at lave mad.
Vi mener, at god mad og krydderiet humor gør hverdagen lidt
sjovere for alle.

Tilmeld dig - det koster naturligvis ingenting og er ganske
uforpligtende... -velkommen om bord!"

Det er en meget formel og, om man må sige det, kedelig måde at starte på.

Ville nok starte med at være meget mere levende a´la: "Madpassion...løb dine tænder i vand da du skrev vores webadresse i browseren? Godt! Så er du nemlig kommet det helt rette sted. Her debatterer vi mad, mad, mad. Kom med dine opskrifter, giv feed-back hvis du kan se at den kageopskrift der er lagt op ikke holder i virkeligheden. Med andre ord, lad os høre fra dig og udveksle ideer----Velbekomme!"

Eller lign.

Prøv evt. også at lave et tydeligt "ugens tema" hvor du sætter fokus på mad med krydderuter, russisk mad, rød mad - you name it.

Og til sidst; få dine venner i gang. Det gælder jo om at få hul på bylden og få noget debat i gang.

 

Go appetit og held og lykke

Caroline

 

 

 


 

Konsonans  - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk

 

Fra København Ø
Tilmeldt 6. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden ser flot og lækker ud, så folk bør have lyst til at blive.
Enig i forslaget om at du med flere brugere, som du selv opretter, hurtigt kan skabe mere aktivitet.

"Statistikker" og "hvem er online" på forsiden er ikke så relevante for folk som skal læse om mad.
Brug evt. den vigtige plads få forsiden til fx mest populære emner eller andre teasers.

Opret dig som bruger på Jubiis debat www.dindebat.dk og deltag aktivt i debatten
i deres mad & drikke forum http://dindebat.dk/mad-drikke/ og henvis til dit forum hvis relevant (du må ikke forsætligt og i markedsføringsøjeme kapre debattører derinde).

 

 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:
Det kører langsomt, men sikkert for min lille baby. Der er konstant omkring 15 - 25 gæster
der kigger med, men få tilmelder sig og færre får lyst til at deltage med egne indlæg eller kommentere på andres indlæg.

Kan nogen af jer skarpe hjerner måske give et godt råd eller lidt konstruktiv kritik til
den måde forummet præsenteres på osv osv. Mine skuldre er brede...

Hej Henrik

Som andre allerede har sagt, så ser det superlækkert ud.

Du skal starte med at stille dig selv spørgsmålet :

"Hvad vil jeg gerne have brugeren til?"

Her kunne svaret være : "At tilmelde sig forummet"

Det store spørgsmål er nu : Hvordan får man så folk til det ? Ved at have en tydelig Call To Action, der råber ind i ansigtet på dem der besøger sitet - dvs en stor bred knap i en farve der har god kontrast til den øvrige del af siden.

Den kunne du f.eks. sætte lige over de tre andre knapper (Om forummet, Om Tilmelding,Om at deltage) og den kunne have teksten "Tilmeld dig gratis nu"

Det billede du har nu ser meget godt ud, men det skiller sig ikke nok ud, og man ville forvente at det også fungerede som et link der kunne bringe mig videre til tilmeldingen. En tydeliggørelse af at det er gratis på skiltet ville sikkert også hjælpe.


Men der skal mere til end det. Jeg ledte "længe" efter en oversigt over de fora der er på siden. Jeg kunne se at der i de seneste indlæg rent faktisk var en opdeling - det tog noget tid at finde ud af hvordan jeg kom til oversigten.

Der er rent faktisk 2 links der bringer mig til oversigten. Men de er ikke tydelige nok. Husk på at du har ganske få sekunder til at få en bruger til at synes om dit site. Hvis de ikke finder det de søger, så er de smuttet igen. Derfor kunne et tydeligt link til forumoversigten placeres lige over listen af de seneste indlæg. Det vil give bedre overblik.

Og ja - Online statistikken kan du godt fjerne. Den gør ikke noget godt. Og som med så meget andet - hvis det ikke gør godt, så skal det væk.
 
Det var lige et par hurtige. Det kan være at jeg kommer i tanker om mere senere :o)


Jeg kan iøvrigt anbefale at læse "Don't Make Me Think" og "Rocket Surgery Made Easy" af Steve Krug. Han har rigtigt mange gode pointer omrking usability.

mvh
Jan

Fra Midtsjælland
Tilmeldt 24. Jun 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Allerede nu: EN KÆMPETAK for de svar og kommentarer jeg allerede har fåetSkype-Smile

Nogle af dem havde jeg allerede tænkt over - og vil give endnu nogle tanker.
Andre havde jeg slet ikke tænkt på - Helt bestemt værd at at tage til efterretning.

Forummet har været i luften i tre måneder og jeg bør nok være ret tilfreds med,
at der allerede er lidt over 1.700 indlæg (kommentarer) og 106 tilmeldte brugere.

Succeskriteriet er ikke mange tilmeldte brugere, men at mange af de tilmeldte
kommenterer og opretter tråde. (håber I forstår, hvad jeg mener).
Jeg kunne f.eks lukke af for at gæster kunne se billeder og dermed "tvinge" nogen
til at melde sig ind. Men hvis de alligevel ikke skriver er det ligemeget.

Ergo: Folk skal melde sig ind, fordi de får lyst til at deltage aktivt. I betragtning
af det relativt høje antal gæster, undrer det mig, at der kan gå uger mellem nogen
tilmelder sig.

Tak for roserne omkring layoutet - jeg tror heller ikke at folk synes det ligner en sigøjnerlejr,
men er konceptet ikke interessant nok? Eller tonen? Eller...

Google er flink ved os og jeg tror en del gæster kommer derfra.

Well, tak for de mange indspark. Jeg må igang med at implementere en del af dem.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine svar findes sådan set i rige mængder, men måske du hår brug for en håndsrækning med de korrekte ord.

Klik her

Husk reglen om at der i alle communities er omtrent 90% der kigger og 10% der bidrager. I linkene du finder vil du også kunne læse noget om, at et community ikke kan virke uden at havd nogle virkeligt flittige topbidragere.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Bestemt en flot side!

Må man spørge, hvordan du har markedsført den, hvor mange unikke brugere du har nu og om du havde forventninger til besøgsantallet efter f.eks. en måned osv. Ja, hvor mange brugere havde du egentlig efter en måned?

Mht. til det her med at optimere et forum, så har Martin Thorborg lavet nogle videoer, der ligger her på amino. De indeholder et ton af guldkorn Smile

 

- Celgaard

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik,

 

Jeg har en veninde der selv interesserer sig for mad og blogger. Måske kan vi overtale hende til at komme med nogle debatindlæg. Det er jo sommerferie. Send mig en pm hvis det har interesse. Er desværre ret imbecil selv udi køkken-sfæren!

caroline

 

Konsonans  - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk

 

Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik, flot side Smile

Det første der slår mig, når jeg kigger på din side er irritation over at der ikke er links på de spændende udmeldinger, du lokker med i topbanneret.

Jeg vil så gerne læse om "Inspiration og aha-oplevelser" og "Godt humør og mad med smil" - men det kan jeg ikke, selvom de lokkede mig til at klikke. Så er jeg allerede en lidt skuffet besøgende ...

Jeg ser desuden ikke nogen grund til - overhovedet - at melde mig ind på din side. Emnet er spændende, og jeg vil gerne komme tilbage for at læse mere. Mange gange endda. Men du giver mig ikke nogen overbevisende grund til, at jeg ligefrem skal være en del af Madpassionen.

Lok mig, forfør mig, giv mig et godt argument for, hvorfor jeg selvfølgelig skal være medlem.

Jeg følger spændt din side fremover.

Bedste hilsner

Charlotte 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)