Jeg har fået lov til at være ekspertblogger her på Amino, og jeg er meget ydmyg overfor opgaven.
I dette indlæg af Tommy Krabbe, kan du høre mig sige, at jeg brænder for at få andres anerkendelse.
Jeg ligger inde med noget viden på mit fagområde, og jeg har evnen til at formidle den. Helt umiddelbart giver det mig masser af anerkendelse.
Da jeg havde været bruger på Amino i et par måneder (helt i starten for mere end 5 år siden) fik jeg en mail fra Martin Thorborg, der takkede mig for min indsats for at hjælpe med at gøre Amino (som vist ikke engang hed Amino endnu dengang) til et godt og sagligt forum.
Det var en anerkendelse, som gav mig blod på tanden.
Jeg har en helt indelig tro på, at man (i hvert fald mentalt) får mere tilbage, end man giver. Hvis man deler masser af tæsk ud, får man endnu flere igen. Hvis man deler masser af smil ud, får man endnu flere tilbager. Hvis man deler masser af viden ud, får man endnu mere igen.
I den tid, jeg har været aktiv på Amino har jeg gennemsnitligt brugt mere end en time om dagen herinde. Lad os regne med 5 år á 365 dage gange 1 time = 1825 timer. Det svarer meget nøjagtigt til en fuldtidsstilling i et år eksklusiv ferie. For den investering har jeg fået et godt og anerkendt navn inden for mit fagområde.
Desuden har jeg fået en masse gode snakke, kolde øl, skulderklap, bolcher, klistermærker, byttehandler (ja, jeg ved godt, at jeg skylder dig Kenneth, men kaldenderen er lidt stram - lad os ringes ved) adgang til faglig sparring på ubetaleligt højt niveau og meget meget mere.
- Nåja - og så får jeg kunder.
I går lukkede jeg en aftale om tekster til en hjemmeside.
Om fire uge afslutter jeg en stor opgave for et multinationalt selskab.
På mandag afslutter jeg første del af en stor opgave for en meget kendt dansk virksomhed.
Et andet multinationalt selskab har netop lagt sin anden ordre for en uges tid siden.
Og i dag fik jeg en mail bl.a. med følgende indhold:
"Tak for mail – jeg er blevet næsten helt lagt ned af henvendelser, men din er klart en af dem, jeg vil arbejde videre med." Det var svar på en opgave, indenfor mit ekspertområde, som blev slået op i en tråd.
Det års arbejde, jeg har lagt på Amino er helt klat - økonomisk set - kommet igen i ordrer. Uden nogen form for tvivl.
Så ud over fornøjelsen ved at kunne hjælpe andre samtidig med at man styrker sit personlige brand, har jeg altså fået kroner direkte ind på bundlinjen.
Så den dag, Martin ringer og siger, at han desværre ikke kan bruge mig som ekspertblogger mere, da bliver jeg for alvor trist.
Indtil da - så skriver jeg løs, så tit jeg kan.
Venlig hilsen
Hans