Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad får ekspertbloggere ud af at være ekspertbloggere?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har fået lov til at være ekspertblogger her på Amino, og jeg er meget ydmyg overfor opgaven.

I dette indlæg af Tommy Krabbe, kan du høre mig sige, at jeg brænder for at få andres anerkendelse.

Jeg ligger inde med noget viden på mit fagområde, og jeg har evnen til at formidle den. Helt umiddelbart giver det mig masser af anerkendelse.
Da jeg havde været bruger på Amino i et par måneder (helt i starten for mere end 5 år siden) fik jeg en mail fra Martin Thorborg, der takkede mig for min indsats for at hjælpe med at gøre Amino (som vist ikke engang hed Amino endnu dengang) til et godt og sagligt forum.
Det var en anerkendelse, som gav mig blod på tanden.

Jeg har en helt indelig tro på, at man (i hvert fald mentalt) får mere tilbage, end man giver. Hvis man deler masser af tæsk ud, får man endnu flere igen. Hvis man deler masser af smil ud, får man endnu flere tilbager. Hvis man deler masser af viden ud, får man endnu mere igen.

I den tid, jeg har været aktiv på Amino har jeg gennemsnitligt brugt mere end en time om dagen herinde. Lad os regne med 5 år á 365 dage gange 1 time = 1825 timer. Det svarer meget nøjagtigt til en fuldtidsstilling i et år eksklusiv ferie.  For den investering har jeg fået et godt og anerkendt navn inden for mit fagområde.

Desuden har jeg fået en masse gode snakke, kolde øl, skulderklap, bolcher, klistermærker, byttehandler (ja, jeg ved godt, at jeg skylder dig Kenneth, men kaldenderen er lidt stram - lad os ringes ved) adgang til faglig sparring på ubetaleligt højt niveau og meget meget mere.

- Nåja - og så får jeg kunder.
I går lukkede jeg en aftale om tekster til en hjemmeside.
Om fire uge afslutter jeg en stor opgave for et multinationalt selskab.
På mandag afslutter jeg første del af en stor opgave for en meget kendt dansk virksomhed.
Et andet multinationalt selskab har netop lagt sin anden ordre for en uges tid siden.
Og i dag fik jeg en mail bl.a. med følgende indhold:
"Tak for mail – jeg er blevet næsten helt lagt ned af henvendelser, men din er klart en af dem, jeg vil arbejde videre med." Det var svar på en opgave, indenfor mit ekspertområde, som blev slået op i en tråd.

Det års arbejde, jeg har lagt på Amino er helt klat - økonomisk set - kommet igen i ordrer. Uden nogen form for tvivl.

Så ud over fornøjelsen ved at kunne hjælpe andre samtidig med at man styrker sit personlige brand, har jeg altså fået kroner direkte ind på bundlinjen.

Så den dag, Martin ringer og siger, at han desværre ikke kan bruge mig som ekspertblogger mere, da bliver jeg for alvor trist.

Indtil da - så skriver jeg løs, så tit jeg kan.

Venlig hilsen

Hans

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 22:27

Nemlig Manageren, jeg selv gør også alt for at nå toppen. Don't we all? Zip it!

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Skrevet kl. 22:50

Hej Hans

Jeg er fantastisk glad for dit svar - specielt da jeg har et godt øje til din skrivestil. Du er god til at videreformidle til tider ret kedelige budskaber med en gennemstrømmende energi og entutiasme. Jeg læser med om end jeg ikke er så aktiv, når det kommer til kommentardelen.

Nu håber jeg at du er frisk på at "skrive løs". Jeg har lidt spørgsmål, jeg tror du er den helt rette til at svare på Big Smile

Hvordan kan det være at du helligede din tid (en time om dagen er meget) på et helt nyt debatforum? Hvad kunne det gøre for dig eller måske var det dig, der kunne gøre noget specielt for det?

Som jeg læser det, bør jeg ikke invitere ekspertbloggere til sitet, der udelukkende har en økonomisk agenda. De skal selvfølgelig brænde for deres felt, men samtidig skal de også brænde for anerkendelse og få et kick af at videreformidle viden. Det skal komme fra hjertet og ikke pengepungen. At man så faktisk får en pæn bundlinje og et anerkendt navn indenfor sit fagområde er blot endnu mere opløftende. Håber jeg har forstået dig rigtigt?

Til mødet i dag startede vi ud med lidt teambuilding og brainstorming, hvor alle faktisk svarede at de lå inde med en viden, som de havde behov for/ønskede at dele. Og ja, hovedparten af sitets ekspertbloggere er rådgivere i deres daglige virke. Jeg selv kunne ikke gøre det som rådgiver og ville have det svært i et sådant job. Når jeg nu ikke deler samme tankesæt, hvad skal jeg da gøre for at opstille de bedst mulige vilkår for mine bloggere på sitet?

Hans, tusind tak for svaret og SÅ fedt, at du oplister dine ordrer i svaret!! Jeg dyrker ikke Jantelov Wink

Hans, tusind tak for svaret.  

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Skrevet kl. 22:53

Ups, dobbelt up på tak Wink

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Celgaard:

Hvordan kan det være at du helligede din tid (en time om dagen er meget) på et helt nyt debatforum? Hvad kunne det gøre for dig eller måske var det dig, der kunne gøre noget specielt for det?

Jeg faldt over Amino, fordi et formiddagsprogram i P3 hængte folk ud, som brugte fonten Comic Sans, som er (eller var) Martin Thorborgs yndlingsfont. Martin kom med på telefon og fortalte om sit iværksætterforum, hvor denne font var en vigtig del af den visuelle identitet.
Jeg havde ikke så travlt den dag, så jeg klikkede ind og så, hvad der var gang i. Jeg så, at der her var gratis svar på nogle af de spørgsmål, jeg selv havde betalt en revisor og advokat for, da jeg selv startede virksomhed. Desuden var der en rigtig god tone (det er også klart nok, for der var stort set kun Martin, der diskuterede med sig selv under adskillige dæknavne, Mikkel De Mib, Jesper Norbøll, Oscar Eg og så mig).
På et tidspunkt så jeg et spørgsmål, som jeg kendte et godt og fyldestgørende svar på, og som den naturligste ting, postede jeg mit svar.
Når jeg selv havde brug for noget konkret viden - dengang især om salgsarbejde - sendte jeg et spørgsmål, og i løbet af kort tid, fik jeg kvalificerede svar.

I takt med at forummet udviklede sig, blev der kortere og kortere svartid og mere og mere uddybende svar. Sideløbende med det blev der også flere irrelevante tråde. I starten læste jeg samtlige tråde og lærte derved en masse om brancher, som jeg ikke vidste et klap om. Jeg lærte også en masse om kommerciel tankegang, som man ikke ligefrem bliver opfostret med som søn af to skolelærere og en perlerække af jobs i det offentlige og i på undervisningsinstitutioner.

Jeg blev ganske enkelt fanget af den gode stemning omkring mennesker, som jeg kunne spejle mig i.

Jeg var hooked, og jeg hænger her endnu :-)

Venlig hilsen
Hans

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 08:42

Celgaard:

Jeg plejer at sammenligne iværksætteri med tatoveringer og børn, når man først er startet, vil man have flere. Det er selvfølgelig det samme med biler og hardcore elektronisk udstyr, men børn og tatoveringer er blot lidt sværere at skille sig af med igen Big Smile

Uha ikke børn endnu :) Men tatoveringer er jeg stor fan af :) Har desværre det problem jeg nyder at få dem lavet, lidt af en afhængighed, utrolig dyrt.

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:29

Hans Stokholm Kjer:
Så den dag, Martin ringer og siger, at han desværre ikke kan bruge mig som ekspertblogger mere, da bliver jeg for alvor trist.

Hans, det tror jeg ikke du skal forvente :-)
Vi er vist lige begejstrede for hinandens hjælp og endnu engang, tak for den!

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 15:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke ekspertblogger på Amino, men har lavet tre "gæsteekspertblogindlæg" og så skriver jeg også indlæg på forskellige blogs, der har min interesse (udover min egen blog).

Der er nævnt mange gode grunde, men en vigtig grund for mig er også, at jeg blogger, fordi jeg ikke kan lade være. Hvis jeg har et budskab, som jeg synes, at bare en lille del af verden kan få noget ud af at læse, så skriver jeg det.

Derudover bliver man som regel også selv lidt klogere på sine egne tanker, når man skal få formuleret noget kort og præcist.

Spændende spørgsmål i øvrigt :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:37

Tommy Krabbe:

Derudover bliver man som regel også selv lidt klogere på sine egne tanker, når man skal få formuleret noget kort og præcist.

Helt rigtigt. Egen formidling er den bedste læring.

Venlig hilsen

Hans

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Skrevet kl. 16:33

Dejligt med flere svar fra ekspertbloggerne

Jeg er lutter øre!

I aften vil jeg samle alle de gode råd, tanker og vejledninger i en mail til mine ekspertbloggere. Jeg skal nok opdatere herinde..

Jeg glæder mig desuden meget til at fortælle om siden her på Amino, når den lanceres den 15. august. Jeg ved, det er én blandt tusinder. Men den er meget speciel for mig og har indtil nu krævet dobbeltarbejde gennem fire måneder, så det bliver alt for fedt at nå i mål!

Startskuddet vil lyde på amino, da denne platform har været en fuldstændig fantastisk formidlings- og videnskanal for en nybegynder som jeg! Jeg har suget alt til mig og ekspertbloggerne har haft inputs, der virkelig kan sætte tanker i gang hos læserne!

Nu er det blot fedt at vide, at I faktisk også selv får sat en masse tanker i gang ved at skrive indlæggene Big Smile

Debatten er selvfølgelig ikke lukket endnu. Men nu må jeg hellere back to work!

God skrivelyst Wink

- Celgaard

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)