Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad får ekspertbloggere ud af at være ekspertbloggere?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os kalde det et tankeeksperiment med en negativ agenda!

- Hvis jeg er ekspertblogger, deler jeg al min viden gratis.

- Jeg bruger en masse timer på det og hvordan ved jeg at jeg får lige så meget igen som jeg giver?

- Ekspertbloggeri betyder at jeg er nødt til at bruge tid på chatten også og folk vil henvende sig til mig - uden at jeg får betaling for min ydelse.

- Ekspertbloggeri er en tidsrøver.

Correct me Wink

Er der nogen, der ligger inde med en positivliste som modspil til dette indlæg?

Ville du selv være ekspertblogger og i så fald: Hvad får du (og din virksomhed) ud af det?

- Celgaard Big Smile

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 20:24

- Personlig branding

- Kæmpe eksponering = flere kunder

Det er to rigtig gode grunde, der klart overskygger dem på minus-listen. Mon ikke de fleste bloggere, eksperter eller ej, godt kan lide at skrive om det område, de har en særlig viden om. 

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:29

Man plejer vist at sige "Smil til verdenen, og den smiler igen"

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:32

Jeg har blogget på Erhvervsbladet og Computerworld i 3 år og det har været med til at bygge mit brand og sælge en masse af mine bøger. Jeg har aldrig direkte fået en kr. for det, men jeg er overbevist om at min timeløn har været rigtig god.
Nu føler jeg så at jeg ikke rigtigt kan få mere ud af de medier og derfor gør jeg det ikke mere. Men de 3 år gav rigtig godt.

De bedste hilsner

Martin

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Skrevet kl. 21:48

Big Smile

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Skrevet kl. 22:00

Hej Kristoffer!

Jeg er selvfølgelig fuldstændig enig.

Om under to måneder lancerer jeg mit første site, der bl.a. tæller ti ekspertbloggere, hvoraf to er meget medievante. Denne case er således fra det virkelige liv med oprigtige tanker fra en mand, der til daglig får penge ved kasse 1, når han leverer et indlæg. Det være sig i nyhedsbreve, aviser og på sites.

Jeg har givet den hele armen med personlig branding og eksponering til ekspertbloggermødet i dag - og han er stadig på. Desværre lidt vanklende. Men det er svært at servere et budskab, når den kommende ekspertblogger aldrig har brugt foras og/eller sociale medier så som FB.

Jeg søger derfor en måde, hvorpå jeg virkelig kan brænde igennem med mit budskab til en nybegynder indenfor sociale netværk på nettet. Cool

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hvad får man ikke ud af det? Man får alt ud af det, at kunne kalde sig en ekspert blogger er noget stort. (Tror jeg) i hvert fald er det folk med meget og jeg mener meget iværksætter erfaring.

Celgaard at være iværksætter er en tidsrøver, men en god tidrøver, man bruger tiden på noget fonuftigt, om så det er at blogge eller starte en virksomhed.

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Skrevet kl. 22:15

Tak for de bedste hilsner!

Når jeg læser dit indlæg ser jeg, at du selvfølgelig tænker: "What's in it for me?" og det er den helt rigtige tankegang i min verden.

Hvis jeg skal vende dine erfaringer direkte mod mit website ser jeg at ekspertbloggerne ikke får nok ud af det her i opstartsfasen. Det kan f.eks. gå hen og blive halv-farligt, hvis bloggerne ikke ser det som et win-win-foretagende, som grundtanken er. Dog er de meget bevidste om at "dette kan være revolutionerende indenfor sektoren", som én af ekspertbloggerne sagde efter mødet.

Hvis jeg skal smide nogle tal, har jeg en forventning om 1.000 aktive medlemmer af sitet efter første kvartal, 6.000 stk. på et år samt 18.000 unikke brugere. Sitet er begrænset af erhvervsgruppen og vil derfor ikke (end ikke tilnærmelsesvis) nå aminos højder Wink

Men det er også kun et fåtal, der kan matche så gennemarbejdet og inspirerende et site som dette! Hov, der smuttede sig lige et stort skulderklap ind fra en af de meget tilfredse brugere Big Smile 

Må man spørge, hvorledes du får udfordringer nu, hvor ekspertblogger-eventyret ikke er givende længere? Det er alligevel noget af en æra at ligge bag sig, når man har blogget på Erhversbladet ect.

- Celgaard

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:16

Glem ikke selvrealisering på Maslow's behovspyramide.

Men som Martin nævnte, så giver det rigtig meget igen at blive anset som ekspert/autoritet.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Skrevet kl. 22:23

IværksætterGen jeg er fuldstændig enig, igen!

Jeg plejer at sammenligne iværksætteri med tatoveringer og børn, når man først er startet, vil man have flere. Det er selvfølgelig det samme med biler og hardcore elektronisk udstyr, men børn og tatoveringer er blot lidt sværere at skille sig af med igen Big Smile

Det at kunne sætte en label med ekspertblogger på CV'et bør jeg bestemt også fremhæve i en af de kommende mails til ekspertbloggerne. Jeg skal bare lige have det formuleret rigtigt.

Man har en forventning til ekspertbloggerne - de er unikke og kan noget ekstraordinært og det er også derfor at KONTANT-sagen vedrørende én af amino-bloggerne bliver så følelseladet. Folk føler sig snydt.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)