Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytic kan give diarre for webshopejere

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, og natten er sort fordi solen er væk!

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 20:53
Glenn, Det er så heldigt at der ikke er noget i analytics der hedder hits ;)

Hvis nogle skulle savne info om analytics har jeg da lidt over 100 gratis blogindlæg om emnet, så JJeg kan ikke se det store problem. Start simpelt, bliv ninja om nogle år.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07

Endelig en som kom med et positivt bidrag til kundens verden Big Smile

Årsagen til at jeg siger dette, skyldes at der er mange som allerede har læst denne tråd, og mon ikke nogle af dem er, for jer, potentielle kunder.

Det kan godt være at min tråd er provokerende, men har disse læst jeres input som konstruktiv og professionel i forhold til deres behov for at vælge leverandør?

Har de fået opfattelsen af, at I forstår deres verden?

Hvis ikke, har jeres input så bidraget til det, der er jeres eget formål med Amino?

Lidt stof til eftertanke Smile

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:23

Glenn Kibsgaard:

Endelig en som kom med et positivt bidrag til kundens verden Big Smile

Årsagen til at jeg siger dette, skyldes at der er mange som allerede har læst denne tråd, og mon ikke nogle af dem er, for jer, potentielle kunder.

Det kan godt være at min tråd er provokerende, men har disse læst jeres input som konstruktiv og professionel i forhold til deres behov for at vælge leverandør?

Hvis ikke, har jeres input så bidraget til det, der er jeres eget formål med Amino?

Lidt stof til eftertanke Smile

Endnu et provokerende indlæg der ikke rammer undertegnede. Har du overvejet at folk der deltager i denne tråd ikke gør det for at skaffe kunder?

Ud fra alle de kunder jeg har haft med at gøre, mener jeg bestemt jeg forstår dem bedre end du gør. Jeg har aldrig mødt nogle som frygtede analytics. Husk igen, der er ingen der er imod at sælge en professionel service eller hjælpe sine kunder. Det flere reagerede på var at der er en masse der tilsyneladende skulle have en frygt forbundet med analytics.

Mit formål med Amino kan du læse i andre tråde, men jeg kan da godt opsummere (i prioriteret rækkefølge):

For at tage en pause fra arbejdet, vil hellere læse Amino end eb.dk
For at se hvad der rører sig
For at netværke
For måske at skaffe nye kunder

For mig er der ikke meget stof til eftertanke, jeg er her ikke bare for at sælge mig selv. Jeg mener netop du ikke forstår en eneste af mine kunder med al din snak om frygt for analytics. Du skulle måske selv overveje hvilke mennesker du rammer med dine indlæg og hvad det gør for din forretning, hvis du er her for at sælge.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 14:06

Glenn Kibsgaard:
Endelig en som kom med et positivt bidrag til kundens verden

Hej Glenn.

Er det ikke lidt søgt, at du tager vores kunder som gidsler, fordi vi tillader os at stille spørgsmålstegn ved din måde at fremstille tingene på?

Kundens verden er ret simpel. Det handler om trafik, konvertering og bundlinie.

I den forbindelse er webanalyse (og oftest Google Analytics) en helt central forudsætning for succes.

Provokation/ironi kan af og til være et godt middel til at skabe en frugtbar diskussion, men lige her sidder jeg tilbage med fornemmelsen af, at det mest er provokation for provokationens skyld.

Jeg har desuden svært ved at finde en rød tråd i dine indlæg. For hvad er egentlig dit budskab, når ironien skæres væk?

Skal webshopejere kun logge ind i Google Analytics, hvis de har en professionel rådgiver ved siden af?

Eller er det ok, at de selv kigger på tallene?

Mvh Troels (som har AdWords og ikke webanalyse/konverteringsoptimering som fokusområde).

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:07

Glenn Kibsgaard:

Hej Glenn

Jeg er bruger af analytics, og tror egentlig jeg ligner mange "andre" brugere af systemet. Samtidig netværker jeg med rigtig mange webshop/hjemmeside ejere, som næsten alle er begyndt at bruge analytics.

Jeg tror ganske enkelt at du fejltolker måden hvorpå brugerne arbejder med analytics og jeg har aldrig oplevet bare noget lign. det du beskriver af reaktioner overfor analytics.

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 14:18

Ja ellers forsøger Glenn at pushe sin egen salgstræning... For hvis GA folk nu ikke forstår deres kunder, så er det jo godt at Glenn kan træne dem i at forstå dem via hans salgstræning...

Jeg synes hvertfald det er forkert at slynge så "bombastiske" udmeldinger ud - personligt har jeg ikke mødt nogle som "frygter" GA.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50

Troels - Jeg kan se, at du er ikke helt med. Der er ingen ironi overhovedet fra min side. Selvfølgelig skal de webshopsejer der ikke har tiden, interessen og forståelsen for GA, bruge en professionel partner til det. Som der står – Brug en professionel.

Boysen – Jeg skriver intet om, hvordan man arbejder med GA, men hvilke forhold nogle har til GA. Kunne det tænkes, at der er webshopsejere som oplever, at det virker uoverskueligt og ved ikke hvilke handlinger de skal tag, når de læser statistikerne? Kender man ikke til løsningerne – så er GA ubrugeligt.

Anders – Eftersom det nu er kommet frem, som jeg oplever det i tråden, så er der vist et behov her, som ligger inden for mit virke. Det andet afsnit - så referere jeg til frygt-motivet inden for psykologi. Forstår man den, så bliver det også nemmere at hjælpe sine kunder, hvilket Google har stor succes med. Frygt er en naturlig del af vores eksistens. Det kan godt være at man ikke kan lide ordet, og det har jeg fuld forståelse for.

Nu kan ovennævnte læses på mange måde, men der er intet negativt fra min side. Jeg ser på det som åben dialog.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:01

Glenn Kibsgaard:
Det andet afsnit - så referere jeg til frygt-motivet inden for psykologi. Forstår man den, så bliver det også nemmere at hjælpe sine kunder, hvilket Google har stor succes med. Frygt er en naturlig del af vores eksistens. Det kan godt være at man ikke kan lide ordet, og det har jeg fuld forståelse for.

Overvejer du at du måske tager fejl i hvor meget og hvor udbredt frygt for analytics er?

Har du opfattelsen af at folk i denne tråd eller andre it leverandører generelt ikke ønsker at hjælpe med analytics?

Det kan sagtens tænkes at nogle finder analytics overskueligt og så må de have hjælp. Frygt har jeg dog aldrig oplevet. Jeg har ikke noget imod ordet frygt overhovedet, jeg mener bare ikke du rigtigt rammer noget i denne tråd.

Hvad er formålet præcis med denne tråd?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11

Hej Thomas.

Thomas Frost:

Overvejer du at du måske tager fejl i hvor meget og hvor udbredt frygt for analytics er?

Ja selvfølgelig, det er jo grundlaget for GA eksistens.

Thomas Frost:

Hvad er formålet præcis med denne tråd?

At virke oplysende for de folk der sidder med bekymringerne. Som du kan se, så lagde jeg ikke op til dialog i indlægget. Jeg svare selvfølgelig altid, når der kommer et relevant indput. I denne tråd har der været rigtig mange.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)