Har du husket at tilknytte Google Analytic til din hjemmeside? Det er et total godt program, hvis du skal på diæt og skal tabe en masse kilo. Nej, dette er ikke en joke. Ser du, årsagen til at Google Analytic har så stor en effekt på alle, skyldes at de rammer ens frygt motiv – se hvor mange potentielle kunder du er gået glip af. Et velkendt salgsargument til en hungrende iværksætter. Og hvad er ikke mere velkendt, når man har store bekymringer – dårlig mave. Fordi en traditionel konverteringsrate ligger meget lavt, i forhold til ens egne forventninger, så frem provokerer deres statistiker altid frygten for det man går glip af. Hvis du har tilmeldt din hjemmeside til Google Analytic, så ved Google, at du ikke kan lade vær med at kigge på deres analyser, fordi du frygter. Er tallene bedre end i går, så oplever du følelsen af succes, der giver dig lysten til at kigge igen i morgen. Når tallene er dårlige, så kommer spørgsmålet automatisk ”Hvad kan jeg gøre?”. Frygt fremmer nervøsitet og bekymringer, når du er i den situation, så er det super nemt at sælge andre løsninger til dig. ”Jeg kan løfte din konverteringsrate, er du interesseret?” – mere skal der ikke til. Undgå diarre |
Det var da et underligt argument for at stoppe med at bruge webanalyse?
Hvis du ikke har lyst til at tjene penge - så lad vær med at bruge google analytics, et fantatistk værktøj til webanalyse.
Google analytics gør netop at man kan følge sit website, se hvordan sine kunder reagerer på ændringer, forskellige tiltag osv.
Jeg håber ikke folk tager sådan et indlæg seriøst.