Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uha ikke så godt - en Amino i KONTANT

Side 5 ud af 11 (108 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Birkedal:

Så du ikk programet? Han løj om sin referencer fra blant ande CBS. Men det kan jo vær at CBS tage fejl og at de alligevel har den person andsat? :-)

Og at Smartguy huske forkert og at han har arbejde for dem?

Come on det holer jo ikk en meter. Men OK det går jo nok ogse alligevel. Syns bar det var mærkli at du forsvarrede ham mod ting der var tydlig i programet.

Du ved ikke om CBS tager fejl. Det er en stor organisation og den ene hånd ved ofte ikke hvad den anden laver.
Og kunne det tænkes at han er underleverandør til nogle andre der har fået ordren, men brugt ham til at udføre den?

Se der er mange sider af en sag og at tro på et dokumentarprogram fra DR er lige så dumt som at tro på Ekstra Blades nationen. Tro mig, jeg har prøvet ALT fra den kant.

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:16

Lars Birkedal:
Det er vel ikk god for amino at han står som ekspert bloger men egenlig skal jeg jo ikk bland mig. Det kan jeg god se. Jeg synds bar det var unnerlig at Martin forsvarde ham mod ting der var tydlig i programet som løgne om refernce og den slags. Men pyt nu me det. Jeg bestemer ikk :-)

Det er heller ikke sikkert at han skal fortsætte som blogger for os, men er det ikke rimeligt at jeg snakker med ham og hører hans version først?

Jeg har en god dialog med ham og han er super ked af det. Han har givet mig en god forklaring på hvad der er sket og den forklaring kan være lige så god som det DR har lavet.

Jeg ved at DR ofte manipulerer, overdriver og forvrænger, men jeg har aldrig haft den oplevelse med Rene. Så er det ikke fair at jeg snakker med ham og at vi indtil da alle opfører os anstændigt?

De bedste hilsner

Martin

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg vil ikke blande mig i diskussionen om, om Rene er en bandit eller ej, om CBS er for stort et hus til at vide, om de har en given person ansat eller ej. Men jeg vil give et andet besyv med:

Journalister kan tegne det billede, de ønsker. Og det gør de. At der er noget galt med konstellationen Rene, Trendfighter, Pinkmarketing, Corexin, Formlife etc. er der ingen tvivl om, men det er umuligt at vide, hvad det præcist handler om uden at have det belyst fra alle vinkler. Og det gøres ikke i et program på en halv time.

Indtil der er faktuelle ting på bordet fra mere end én vinkel. synes jeg, det vil være en god ide at vente med den offentlige gabestok. Det kunne jo være, at Rene dukkede op med en forklaring, undskyldning og hvad ved jeg? Og at han faktisk tilbagebetaler, hvad han skylder de mennesker, der er blevet snydt?

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 17:55

kan se at trendfighter også lukker ned på partner-ads fra imorgen.. måske er han en slem fyr.. måske ikke.. DR kan sikkert også være gode til at manipulere det så det ser sådan ud, hvis det er det der skal til for at give dem omtale..

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10

Mht. CBS og Smartguy, så er det jo altså før set at folk opgiver falske referencer. Og som en anden nævner, er det også før set at firmaer benytter sig af en underleverandør, som f.eks kunne være Pink Marketing.

Jeg vil gerne medgive at det virker en smule suspekt i programmet, men, giv mig to-tre timers TV optagelser af en tilfældig person og en god editor/cutter, så kan man nemt få enhver til at virke suspekt.

Når det er sagt, så synes jeg faktisk det er et af de dårligste afsnit af "Kontant" som DR har produceret.

Uskyldig indtil det modsatte er bevist, det er det hele vores retssystem bygger på. Og hverken sentations TV eller offentlige gabestokker her hjemmel til at dømme nogen som helst.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

IværksætterGen:
Ja men som de også siger i programmet så har der været et hav af dårlige anmeldelser. og den er god nok, mange er blevet snydt, det er sgu syndt for dem. Se evt. på trustpilot.dk

Interessant hvis vi skal til at bruge Trustpilot  som sandhedsvidne, for om folk er svindlere eller ej. Var lige inde og kigge, og trendfighter har 3,6 i gennemsnit, baseret på hele 44 anmeldelser..

Til sammenligning har Babysam 3,9, baseret på 43 anmeldelser. Jeg kender kun babysam af navn, og det overrasker mig at det tilsyneladende er sådan et svindelforetagende, med et hav af dårlige anmeldelser (Obs: Her er brugt ironi).

Det interessante er at DR selv, har et pointgennemsnit på 2,3, baseret på 833 anmeldelser. Altså næsten 20 gange så mange er åbenbart blevet snydt af DR, end af Tredfighter. Så nu ved vi hvad næste program skal handle om, og jeg glæder mig til at se Kaare Quist gå hardt til direktøren for DR, og konstant afbryde ham for at kalde ham en svindler. Det bliver godt, men det er til gengæld helt fortjent.

René har lavet nogle gode blogindlæg, og er ikke blevet dømt for noget. Udover de fleste Kontant seere, og tilsyneladende en del Amino brugere. Så indtil han er blevet dømt, eller Thorborg vurderer at han ikke kan fortsætte som ekspertblogger, kan jeg ikke se noget problem i at suge noget af hans viden til sig.

Jeg er selv holdt op med at se Kontant, fordi det efterhånden er blevet en noget tynd omgang. Men jeg har dog set dette program efterfølgende, og synes stadig at Kontant er blevet en tynd og udvandet omgang, men kan da godt se at det ikke ser for godt ud for René. Men på den anden side, og som det også er nævnt flere gange her i tråden, så er det ikke specielt svært at få det klippet  så det ser sådan ud. Og inden man dømmer nogen alene pga. sådan et program,  skal man huske på, at når de laver programmet, er hovedformålet at få "svindleren" til at se så dårligt ud som muligt. Og det er sjældent ret svært, med de rette teknikker.

Jeg ved ikke hvad der er op og ned på historien, og er i øvrigt også ret ligeglad. Men jeg er ked af at han allerede er dømt herinde, uden overhovedet at have været for en dommer. Jeg ved ikke en gang om han overhovedet er blevet tiltalt for noget ulovligt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 18:49

Puha. Det ser da godt nok ikke for godt ud for ham :-)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Martin Thorborg:
Og er det ikke fair at folk skal dømmes før de hænges ud?

Nej Martin, den må du længere ud på landet med.

Der skal være plads til svipsere, men hvis alle fulgte din bemærkning der, så havde der været endnu flere millionsvindel sager end der er nu. Det startede i sin tid på QXL med mobiltelefoner og køleskabe og QXL ville ikke stoppe annoncørerne, jeg tror de nåede at modtage 2 eller 4 millioner før det blev stoppet.

Og alle der havde forudbetalt mistede deres penge.

Når nogen ikke leverer varer som der betales for via en webshop, så er der noget galt. Det er ikke bare svipsere, og det har intet med mandens kompetancer at gøre som adwordsekspert.

Manden indrømmede at folk ikke har fået deres varer på tv. Han kunne INDEN han stillede op til interview have sørget for at få skrevet en pressemeddelelse at nu er alt enten sendt eller tilbagebetalt og at han dybt beklage det hændelsesforløbet, og dermed undlade at møde op til interview. Hvordan skal Kontant behandle noget hvis det er bragt i orden? andet end at bringe historien og så oplæse meddelsen.

Det er ikke for at dømme ham, da han jo selv har indrømmet der er kuk i maskineriet, det er mere tænkt som din kommentar til at man skal være dømt før man bliver hængt ud der er lidt søgt..

Når det lugter af fisk er det nok også fisk, dog kan det til tider være ål Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Martin Thorborg:
Du ved ikke om CBS tager fejl. Det er en stor organisation og den ene hånd ved ofte ikke hvad den anden laver.

Du får mig til at smile i dag Martin. Dem af os der har gået på CBS har altid kunnet slå navnene op på folk der er ansat der eller tilknyttet forelæsninger Smile

Og oprigtigt talt mener jeg ikke du har forudsætningerne til at udtale dig om hvorvidt CBS er professionelle eller ej Stick out tongue

Det er fint du forsvarer dine ekspertblogger, men du beder os andre holde os til fakta, så ville det klæde dig også at gøre det Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu når ovenstående 2 indlæg er sendt, men henvisning til MT, så vil jeg gerne give udtryk for følgende:

I at det ser ud til at René har store kompetancer indenfor adwords og lignende, så kunne det måske være en idé for Aminoer der har brug for den slags at støtte manden med at købe hans viden, hvis det er således at han er røget i økonomisk uføre.

For det ville da være skønt hvis historien endte med at hans netværk støttede ham og hjalp ham til at komme ovenpå, så det ikke er for småpenge og smykker at han kommer på TV næste gang, men måske som et eksempel på at man kan fejle, komme igennem en ulidelig vridemaskine og så komme ovenpå igen.

God vind René og jeg håber du kommer ovenpå, ingen fortjener at blive trynet selvom man har "nosset" i det Smile

Køb ren argan olie her

Side 5 ud af 11 (108 indlæg)