Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Double-Dip?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels,

Jeg ser det sådan, at det gælder om at være produktiv. Kapital vil altid være en fordel, men som du selv nævner så bliver kapitalen mindre værd når lån er billige. Taktisk skal man nok tænke i at kunne levere det efterspurgte, mens man strategisk altid er godt stillet hvis man er mobil og kan flytte såvel sig selv som sine værdier.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 01:41

Jeg tror ikke vi skal være i tvivl om at de næste år ikke bliver vidt sjove for alle. Kriser byder nu også på forretningsmugligheder. Når tingende går godt så er det sjovt at sælge luksusprodukter. Når tingende går dårligt er det bedre at være billig. Kriser er ikke kun dårlige de ryder jo op i virksomheder der bliver for magelige selvom jeg tror den sidste her ryddede mere op end der var brug for. Når det er sagt har vi ikke adresseret vores grundproblemer blandt andet i den finansielle sektor.

Aller mest grundlæggende er vores problem politikerne der er helt fra den pt. Jeg plejer at sige at det som iværksætter handler om at løse virkelige problemer for virkelige mennesker. Vores politikere har vist ret travlt ved at finde dårlige løsninger på problemer man nogen gange kan være lidt i tvivl om eksistere.

Når det er sagt har vi et stort problem med at de ikke har løst de grundlæggende udfordringer på de problemer vi har (i det omfang de overhoved erkender at de eksistere.) Vi er ude den første del af krisen nu og jeg tror vi nu er ved at blive ramt af en dansk krise. Når det er sagt så risikere vi at når vi kommer ud af den så rammer finanskrisen 2.0 og den tror jeg ikke bliver sjov. Hvis vi bliver ved med at bruge penge i det tempo vi gør pt kan vi let selv komme i problemer.

Kina er meget interessant for det virker som om USA er ved at trykke penge til de slipper af med gælden. Det kan godt give Kina store problemer. Jeg vil ikke dømme om Kina bliver en stormagt før jeg har set dem overleve en krise med epicentrer i Kina for vi har ingen ide om hvad der så sker og det må ske før eller siden.

USA har dybest set 3 måder de kan nedbringe deres statsgæld. Inflation, overskud på statsbudgetterne (virker ikke så sandsynligt pt) og statsbankerot. Som sagt tror jeg de går efter inflation og det betyder at doller i dag er en rimelig dårlig valuta og have liggende.

Hvis jeg skal komme med et gæt på hvor det starte næste gang så tror jeg det er USA's statsgæld (ikke så sandsynligt), Grækenland problematikken eller Kina.

Jeg deler ikke helt synspunktet om at moderne finansielle produkter er et problem i sig selv. De er ikke så kompliceret som nogen vil have folk til at tro. Problemet er at folk ikke ved hvad de køber fordi der ikke altid er en klar varedeklaration og man tror at risikoen kan gøres op i karakterer. Hvis man bruger dem rigtigt kan de hjælpe enormt. F.eks. kan iværksættere og andre firmaer komme af med risiko som de ikke kan gøre noget ved ellers. Det her handler om bedre regulering.

Spørgsmålet er ikke om der kommer en ny krise men hvornår og om man er klar!

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 06:40

Jeg kan også anbefale at være så meget i kontanter som muligt!

Kh. Jens

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)