Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Double-Dip?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes egentlig ikke der er nogen her der hænger med skuffen.
Vi er iværksættere og jo mere vi ved om fremtiden, des bedre kan vi forberede os.
Og ja, der kommer da masser af muligheder for at tjene penge i fremtiden, men de muligheder bliver større hvis du indstiller dig på hvad fremtiden byder.

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:21

Jens L. More:
Hvad der sker i fremtiden ved ingen mennesker. Kommer der et nyt Double-Dip?

Godt indlæg. Hvad du og andre kalder 'double dip' kalder jeg den økonomiske katastrofe. Naturligvis trykker ECB og Fed flere penge, for i sidste ende er det hvad vælgerne kræver og derfor vil det gå galt. Jeg har dog erfaret, at tingene tager lidt længere tid, så jeg tror ikke nødvendigvis det er sommeren 2011. Men vi får se.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:25

Hej Martin,

Hænger med skuffen skulle ikke forstås generelt, men i relation til den frygt og bekymring mange også slæber rundt på, jamrer og brokker sig over. Alle dem der kagler løs spilder jo bare tiden, og dem der har mulighed for at ændre noget, de har tilsyneladende ikke tid eller vilje til at kagle.

Jo mere vi ved om fremtiden? Tja, fremtiden har det med hele tiden at udvikle sig på måder, vi ikke kan forudse. Buffetts citat illustrerer det jo meget godt, og den allestedsnærværende krise er et andet eksempel.

Så i stedet for at forsøge på at forberede sig på en eller anden given fremtid, så bruger jeg min energi på at håndtere nutiden og de muligheder og glæder den giver. Ikke "bare" økonomisk - det skal også være sjovt. Igen - jeg kan være kørt ned imorgen, og så vil jeg sgu' ikke risikere at have brugt min sidste tid på bekymringer.

Venlige hilsener,

Jens

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:38

Martin Thorborg:
Hvad sker der ...

Vi:

• Hæver beskatningen for 'de rige'.
  • Øger tilskuddet til iværksætter-rådgivning. Dette skaber beskæftigelse.
  • Yder direkte tilskud til feel good brancher.
  • Gentager igen og igen at nu er bunden noget og tingene bliver bedre.
  • Ignorerer de demografiske udfordringer.
  • Skylder skylden på bankerne og fortæller folk de 'bare kan flytte til USA' hvis de er utilfredse.
  • Kalder iværksættere, der rent faktisk flytter for asociale.
Andet du vil vide? :-)))
Den nye regering kommer til at afvikle skattestoppet på boliger og gennemføre en hel række reformer. Det bliver blodigt, men ikke nødvendigvis sagligt. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Myhren Thomsen:

Hej Martin,

Hænger med skuffen skulle ikke forstås generelt, men i relation til den frygt og bekymring mange også slæber rundt på, jamrer og brokker sig over. Alle dem der kagler løs spilder jo bare tiden, og dem der har mulighed for at ændre noget, de har tilsyneladende ikke tid eller vilje til at kagle.

Jo mere vi ved om fremtiden? Tja, fremtiden har det med hele tiden at udvikle sig på måder, vi ikke kan forudse. Buffetts citat illustrerer det jo meget godt, og den allestedsnærværende krise er et andet eksempel.

Så i stedet for at forsøge på at forberede sig på en eller anden given fremtid, så bruger jeg min energi på at håndtere nutiden og de muligheder og glæder den giver. Ikke "bare" økonomisk - det skal også være sjovt. Igen - jeg kan være kørt ned imorgen, og så vil jeg sgu' ikke risikere at have brugt min sidste tid på bekymringer.

Venlige hilsener,

Jens

Der er jo ikke noget galt med at nyde hverdagen og så samtidig forberede sig på dagen i morgen.
Jeg kan godt nyde at køre i min bil, selvom jeg holder øje med ikke at køre at sporet.
Så jeg syntes debatten er dybt relevant og bestemt ikke et udtryk for sortsyn. Det er et realistisk scenarie, som man som iværksætter kan udnytte til at tjene penge og i værste fald beholde dem man har.

De bedste hilsner

Martin

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin m.fl.

Martin Thorborg:
Der er jo ikke noget galt med at nyde hverdagen og så samtidig forberede sig på dagen i morgen.

Jeg kan godt nyde at køre i min bil, selvom jeg holder øje med ikke at køre at sporet.

Enig. Balance er jo nøgleordet, og kan man nyde nuet og generelt glæde sig over livet, så er det fornuftigt også at interessere sig for fremtiden, sålænge man er rationel og ikke begrænser sig selv med frygt og bekymringer. Hvis jeg reelt skulle forberede mig på et gigantisk krak, gadekampe og laviner, så kunne jeg jo ikke lave andet.

Det ligger jo tilsyneladende meget til mennesker altid at være bange for et eller andet. Er det ikke økonomien, så er det miljøet eller som før i tiden truslen af atomkrig. Her går/gik debbatten i høj grad også på at problemet var "gigantisk". Jeg siger ikke, at det er noget pjat, for i mange tilfælde er der en eller anden grad af realitet, men det spild af liv at være bange, når man har gjort det man kan. Hver gang en forretningsmand jamrer over "krisen", er det jo reelt et udtryk for frygt og afmagt, og det har ingen glæde af. Der er ingen kriser, kun nye situationer, som man må forholde sig til.

Jeg kan sagtens se endda meget sorte skyer forude, og forklaringerne om hvor slemt tingene står til, lyder i mange tilfælde ganske plausible. Jeg kunne godt lade være med at bestille en ny firhjulstrækker, jeg kunne godt fyre et par folk, fylde kælderen med mad til 2 år og veksle alle mine kontanter til guld. Men jeg vil ikke :-)

At tjene og beholde sine penge er skam både legitime og ædle mål, men heldigvis ikke de eneste.

Venlige hilsener,

Jens

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:01

Hvis debatte var ført på et forbrugersite, så forstår jeg dig godt.
Men på Amino er vi iværksættere og lever af at forstå fremtiden. Og jeg tvivler på at mange iværksættere vil grave sig ned eller på anden måde gå i hi. Tværtimod er det en super mulighed for at gøre sin virksomhed klar til vækst, bare på anden vis, end hvis verden var klar til en optur.

Derfor er den slags debatter så vigtige på Amino, da de hjælper os med at tjene flere penge og træffe gode beslutninger.

De bedste hilsner

Martin

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 21:26

Det kunne være spændende at høre hvordan I andre forbereder Jer (såfremt I mener vi går hårde tider i møde)?

Er det simpelthen et spørgsmål om at gøre sig likvid, så man kan opsnappe værdier fra folk der ikke forbereder sig? Eller differentiere sig i ikke belånte aktiver så man bliver mindre sårbar?

Jeg er egentlig lidt nervøs ved at være for likvid. For penge er jo intet andet end flot papir, når det kommer til stykket. Derfor har jeg da også investeret lidt i aktiver, men langt de fleste aktiver er jo stadig prissat forholdsvis højt, grundet al den billig lånefinansiering der er pumpet ud i alle disse år.

Jeg har tidligere fået det råd, at fremtiden er ekstrem usikker, så man bør investere i det man har forstand på. Det giver de bedste forudsætninger for en god investering. Så det har jeg indtil videre forsøgt at følge.

Edit: Glemte lige at sige, at jeg ikke har, eller vil, investere i værdipapirer, eller forskellige former for finansielle produkter. Aktiverne jeg har nu er ejendom og virtuel ejendom.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 21:39

Hej Martin

Fuldstændig enig. Vi skal netop leve af at forstå fremtiden, mens den former sig....

Husk at alle markeder har store muligheder. Og specielt ved store omvæltninger, kan man komme langt foran sine kollegaer i branchen og andre, ved at være innovativ og proaktiv handlende.

Kh. Jens L. More

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:49

For mit vedkommende har jeg meget stående i kontanter og er i færd med at dele det ud på to banker, så jeg er mere sikker.

Så sørger jeg for at holde faste omkostninger nede på Amino, ved at automatisere så meget som muligt og benytte outsourcing etc.

Så har jeg solgt mig hus i Danmark og vil, når jeg kommer tilbage til Danmark om et års tid etc. leje mig ind et sted, indtil markedet er faldet mere, eller jeg er overbevist om at vi er nået langt nok ned.

Og så forsøger jeg at gøre Amino Plus større, da jeg har det bedre med at bliver finansieret af nogle tusinde iværksættere, end 50 annoncører.

De bedste hilsner

Martin

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)