Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået en Tesla Roadster - verdens sejeste elbil! :)

Side 3 ud af 12 (118 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Michael:

Anders S:
Er det en ny model ;-)

Flutes eller baquette?

Okay, - jeg tog brillerne på. Den der står i garagen hedder Citroen C1 EV´ie og er på Lithiumbatterier :)

Modellen før den var dog en Clio, dog af mærket Renault på alm. batterier og langt fra en kikset elbil, men en helt alm. personbil. Det var en 97 eller 98´er og problemet var rækkevidde og pris på batterier set fra et forbrugersynspunkt.

Hvornår den blev udskiftet ved jeg ikke. Jeg står ikke op kl. 5 om morgenen på en søndag :)

fin dyt var ikke klar over at man kunne få en clio på el.
Ja priserne på batterier er et problem. Da jeg var på reservedelslageret hos Citroen var der en kunde som mente at han havde gjort en go handel ved at købe en brugt El berlingo ville lige høre på priserne på nye batterier da de snart skulle skiftes.
Det var noget med 40.000 kr stk og hvis jeg husker korrekt er der 3 af dem i berlingoen.
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 12:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor udtaler du dig om ting du åbenbart ikke ved en dut om Mikkel ? Den BMW er en alm. ombygget til el og den køre skam rundt på vejen, godt nok i udlandet hvor der er andre regler men den er god nok.

Mvh
Hagbart

Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:50

El biler er spændende, men stadigvæk alt alt for dyre. Ser frem til den dag politikerne nedsætter priserne på disse biler. Men det er desværre, efter min mening, et stykke ud i fremtiden

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:16

Hvis November 2011 er et stykke ude i fremtiden ? der kommer Renault med deres mellemklasse bil fluence til ca. 220.000 kr. det er samme pris som de alm. biler i den klasse.

Mvh
Hagbart

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:01

Anders S:
Det var noget med 40.000 kr stk og hvis jeg husker korrekt er der 3 af dem i berlingoen.

Prisen på, og kvaliteten af, batterier er helt sikkert en af de største udfordringer lige nu. Men det var det også for mobiltelefoner, da de begyndte at komme på markedet - og se hvor vi er i dag.

Der investeres lige nu milliarder af kroner i udvikling af nye og bedre batterier, ganske enkelt fordi der er mange som godt kan se, at det kan blive guld værd, at sidde solidt på det marked om nogle år.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:07

micpersson:
Ser frem til den dag politikerne nedsætter priserne på disse biler.

Nu er det jo ikke politikerne - eller staten, der fremstiller og sælger biler. Heldigvis :)

I Danmark er elbiler allerede begunstiget så meget som de næsten kan gennem bl.a. total fritagelse for registreringsafgift (180%) og ejerafgift (tidligere vægtafgift), gratis parkering og strøm i mange byer osv.

Spørgsmålet er mere, hvor længe disse undtagelser vil fortsætte. Lige nu udløber de på papiret i 2012, men der er vist bred politisk enighed om, at de bør forlænges til minimum 2015.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:21

Mig bekendt arbejdes der netop på en familie-udgave af tesla'en :-)!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:25
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:25

Monin:

Mig bekendt arbejdes der netop på en familie-udgave af tesla'en :-)!

Helt korrekt. Den heder Tesla S, og kommer på markedet i Danmark til næste forår. Prisen bliver på ca. 450-600.00 kr., alt efter hvilke features der tilvælges. Som standard får den en rækkevidde på 500 km og et optræk på 0-100 på bare 5,6 sekunder. Så det bliver ikke en kedelig familiebil :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:33

Mikkel deMib Svendsen:
Spørgsmålet er mere, hvor længe disse undtagelser vil fortsætte. Lige nu udløber de på papiret i 2012, men der er vist bred politisk enighed om, at de bør forlænges til minimum 2015.

Det sidste jeg så om den sag, er ved at være et år siden, hvor DF ikke synes det var en god idé at fortsætte afgiftsfritagelsen. Om der er sket noget nyt på den front ved jeg altså ikke, men det virker i hvert fald ikke som en god idé, at stoppe denne ordning.

Du har en sektion der hedder "myter" på bloggen. Der er sikkert mange, men to af dem jeg har læst er, at de kører halvt så langt på en opladning om vinteren, og at der ikke er varme nok i varmeapparatet.

Det er selvfølgelig ikke årstid til at få be- eller afkræftet dem, men jeg håber at det kommer op til den tid. For det vil helt sikkert være et stort minus, hvis man skal bøvle med de udfordringer 3 - 4 måneder om året.

Og så kunne det være fedt med et lille videoklip, hvor du viser hvor hurtigt sådan en Tesla er i optrækket :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 3 ud af 12 (118 indlæg)