Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Groupon Danmark vil headhunte mig?? Kender i firmaet

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen
Ja altså jeg kan da, til dels, godt se hvad i mener, men jeg tjekker op på folk før jeg bare hopper ind i et projekt.

Jeg er ikke bange for at de kan se at jeg har postet indlæget, men jeg bliver ringet op af 2 telefonnumre som jeg ikke kan slå op på nettet og så af nogle personer som opsøger mig med et job.

Det kan være en fantastisk mulighed og så vil jeg da gribe den.

Jeg kan som sagt godt se lidt hvad i mener, men jeg ville såmen blot være sikker :). 

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Jensen:

Hej Igen
Ja altså jeg kan da, til dels, godt se hvad i mener, men jeg tjekker op på folk før jeg bare hopper ind i et projekt.

Jeg er ikke bange for at de kan se at jeg har postet indlæget, men jeg bliver ringet op af 2 telefonnumre som jeg ikke kan slå op på nettet og så af nogle personer som opsøger mig med et job.

Det kan være en fantastisk mulighed og så vil jeg da gribe den.

Jeg kan som sagt godt se lidt hvad i mener, men jeg ville såmen blot være sikker :). 



Jeg deler din indledende mavefornemmelse af sund skepsis. Men det er da muligt, at de har virkeligt travlt og outsourcet screening og kontakt til potentielle kandidater til et lidt aggressivt bureau.
Hvor foregår samtalen henne? Har de etableret kontor i Danmark endnu?
 
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

@Andreas: Jeg synes, at det er ganske naturligt, at du googler - og spørger til - det pågældende firma. Som firma googler mange garanteret også de folk, de skal have til samtale. Og det er vel kun fair, at det går begge veje.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså lokalerne er inde på Gammel Konge Vej så det er vel veletableret nok :)

Jeg ved ikke om det er egentlige kontorer, men mit baggrundstjeck siger at de kun har været i danmark 2 mdr.

Man bliver vel en smule skeptisk når man modtager en mail hvor ordet "once-in-a-lifetime mulighed" indgår.

Man har vel alle på et eller andet tidspunkt vundet 950.000 € i et hollandsk lotteri, eller været den heldige som har fået udtrukket sin email i en tilfældighed og derfor skla sende kontooplysninger til afsender af brever :)

Jeg ville såmen bare børe 110% sikker

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Nowe Consulting Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kender godt Groupon. De er meget store i Frankrig. (Jeg tror faktisk at det er en fransk virksomhed) Jeg er selv abbonent paa deres side og modtager hver dag ca.3 tilbud om forskellige services i Paris typisk til -50% eller -70%. For det meste drejer det sig om restaurant besoeg, spa eller frisoerer eller andet i den stil.

Jeg tror ikke du behoeves at vaere bange for at arbejde med dem.

Kamille

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Nowe Consulting Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej de er vist amerikanske, men som sagt meget hippe i Frankrig...

Kamille

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Jensen:
Ja altså jeg kan da, til dels, godt se hvad i mener, men jeg tjekker op på folk før jeg bare hopper ind i et projekt.

Hvis det nu var omvendt, og Groupon skrev (i et særdeles godt optimeret forum):

"Vi er blevet lidt mistænksomme, da vi har fået en uopfordret ansøgning fra Andreas Jensen [indsæt by]..."

Hvordan ville du opfatte firmaet, og tror du at det ville åbne for en positiv dialog til jobsamtalen, hvis du var stødt på sådan et indlæg?

Nå, men nok om det. Jeg kender dem kun af navn, og kan derfor ikke udtale mig om dem. Men hvis du har de kvalifikationer de skal bruge, og de har sandsynliggjort overfor dig at de ved det, så er der noget der tyder på at de har lavet et lille baggrundstjek på dig. Og så er det jo som udgangspunkt positivt, at det også munder ud i at de vil have dig til samtale :o)

Men hvis du ikke har de kvalifikationer der skal bruges, og de ikke har fortalt hvorfor de har valg at det er dig de jagter, så ville jeg nok også være en smule opmærksom.

Men hvis jobbet lyder spændende, skal du da tage ind og snakke med dem Big Smile

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se hvor du vil hen.

Men der var ingen indledning til deres kontakt blev jeg nervøs.

Når du modtager en mail med ordlyden: "Beklager at jeg kontakter dig uden nogen introduktion. Vi er lige nu i gang med at starte Groupon Danmark og har en once-in-a-lifetime mulighed til dig. Send mig venligst dine kontakt oplysninger og jeg vil kontakte dig."

Og når jeg søgte på Groupon danmark og stødte på 2 personer (igennem trustpilot) som havde været uheldige med deres produkter så tænkte jeg at de kloge aminoer var mine venner :)


Det ville da være lidt sjovt hvis de postede sådan et indlæg, så ville man nok overveje om de havde ansat den rette person til at ansætte folk :)

 

Hvis jeg havde kontaktet folk ud fra denne måde og efterfølgende fundet ud af at de var kritiske ville jeg godt kunne se hvorfor, at de så undersøgte sagen før de bare sagde "ja tak" til et tilbud ville jeg kun syntes var positivt. men det er jo mit synspunkt:)

----- Indtil videre tak for alle Jeres gode svar, nogle var mere nyttige end andre -----

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Kobbersmed:

Hej

Groupon.com er verdene første og største Deal of the Day website. Google tilbød for ikke så lang tid at købe Groupon for 6 milliarder dollars.

Groupon.dk rykkede ind i Danmark tre måneder efter Downtown.dk og droppede relativt hurtigt DK som land pga. Downtowns succes og størelsen på DK. (Dette er hvad Downtown.dk siger)

Hvis du har yderlige spørgsmål om DOTD konceptet eller markedet i DK skal du være velkommen til at skrive mig en PM. jeg skal forsvare min bachelor opgave omkring det danske DOTD marked i morgen, så er inde i det :)

Mvh Rasmus

Hej Rasmus,

Er det muligt at få lov at læse din opgave?

@Andreas

Groupon som foretagende er seriøst nok, dog anses det fra flere sider at de kan komme ind i nogle udfordringer inden året er omme, da de presses voldsomt fra tilsvarende deals fra Google.

I USA kæmper de om hvem der tilbyder hurtigst tilbagebetaling af de solgte deals og kampen viser lidt om hvor hårdt trængt detailmarkedet er.

Groupon tilbyder 1/3 efter 5-6 dage mener jeg og så 1/3 efter 14 dage og resten senere, og der er Google nu gået ind med kortere betalingsdage i kampen om kunderne. Så på den side vil det i princippet være en kamp om hvem der har den største pengepung, og det er Google.

Hvis Groupon indfører samme herhjemme, så vil samtlige udbydere få store udfordringer, da de ikke udbetaler en eneste krone før der er sendt en kupon retur og det kan ikke lade sig gøre at udbetale de første 14 dage grundet returretten der er ved fjernsalg.

Dansk detail har det forfærdeligt, og anvendelse af deals i nuværende form presser en del flere grundet deres db falder drastisk. Jeg er med på at man så kan få tilbagevende kunder, men så dumme er folk ikke i dag. Korrekt vil der være folk der vender tilbage og betaler fuld pris eller prøver andre retter på en menu, men det er sjældent det er i et omfang der modsvarer den rabat de har givet.

Man kan så sige i en krisetid, at det er bedre at få regnskabet i 0 frem for i minus, og så vente på bedre tider, hvorfor dem der ikke benytter deals kan risikere at stå uden kunder på kort sigt og når de ikke er økonomisk polstrede, så lukker de.

Man kan læse mere om de fatale udsigter i detailhandlen her

http://epn.dk/brancher/detail/article2464647.ece

og som siger at 25% af butikkerne kører med underskud.

Det giver naturligvis muligheder i et kuponmarked og det vil være voksende, men om det er i nuværende form hvor sælgerne i værste fald får 35% af normalprisen op til omkring 40%, det skal jeg lade være usagt, men der vil være flere der lukker, det er der ingen vej udenom.

Som restaurantejer skal man løbe sindsygt stærkt for at kunne leve af at få 30-40% af normalprisen hjem, og endnu værre ser det jo som beskrevet ud for deres naboer der ikke giver tilbud.

Så Andreas, du er givetvis bedre sikret i din nuværende stilling, da sælgere til kuponsites ikke skal være andet end dygtige kanvas folk, og der flokkes piratfiskene allerede i forholdsvise tomme søer...

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)