Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trues med advokat..

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 30. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 4 person

Hej,

Jeg har siden www.greentele.dk, hvor jeg "sælger" mobil abonnementer via ads..

Nu har jeg så modtaget en mail fra en partner i greentel mobil selskabet som truer med bål og brand, hvis jeg ikke "bekræfter og dokumenter ophøret inden ugens udgang" af min side greentele.dk

Ja, det er da rigtigt at den ligger tæt op af deres mobil selskabs navn, men hvis den havde været så vigtig for dem havde de så ikke selv købt den ??

Hvad ville i forslå at jeg burde gjorde i denne situtation ?

Mvh. Martin.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MN Media:

Hej,

Jeg har siden www.greentele.dk, hvor jeg "sælger" mobil abonnementer via ads..

Nu har jeg så modtaget en mail fra en partner i greentel mobil selskabet som truer med bål og brand, hvis jeg ikke "bekræfter og dokumenter ophøret inden ugens udgang" af min side greentele.dk

Ja, det er da rigtigt at den ligger tæt op af deres mobil selskabs navn, men hvis den havde været så vigtig for dem havde de så ikke selv købt den ??

Hvad ville i forslå at jeg burde gjorde i denne situtation ?

Mvh. Martin.

Mulighederne er vel 1) at føje deres ønske; 2) ta' sagen i Domæneankenævnet og ved domstolene, hvis de gør alvor af deres trusler.

Jeg tror ikke, dine chancer er specielt gode, hvad angår 2. Du lukrerer på deres varemærke direkte eller indirekte, og dit domænenavn er identisk med undtagelse af et enkelt bogstav. 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 10:35

Eftersom greentel ApS er et registreret binavn til firmaet MOBILEVALUE ApS, så vil jeg nok hvis jeg var dig overveje om det var kampen værd.

Medmindre du har registreret navnet greentele som binavn selv, så har du en vanskelig sag, i og med at dit domænenavn er registreret senere end greentel.dk og man formodentlig nok vil dømme den som at du forsøger at snylte på deres navn og markedsføring.

Tilmeldt 5. May 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:37

Jeg vil lukke og slukke med det samme !

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:38

Den tror jeg ikke umiddelbart på, du kan vinde.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 30. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg havde nu heller ikke tænkt mig at skulle ud i en retssag med dem ell. Ville bare høre hvad i ville gøre. Så jeg sletter bare indholdet på siden, så burde det ikke give problemer..

Men tak for de hurtige svar :)

Men hvorfor indlægget skal have 1 stjerne, kan jeg dog ikke lige forstå..

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 11:32
Gennemsnit 1,4 stjerner givet af 11 person

Træk den dog så længe du kan! Lad dem arbejde lidt for de tomme trusler.

xxx

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

PJEDSTED:
Træk den dog så længe du kan! Lad dem arbejde lidt for de tomme trusler.

Det var da lidt en usympatisk holdning set ud fra et erhvervsmæssigt synspunkt.

Godt nok ser de fleste virksomheder hinanden som konkurrenter, og nogen taler om at "spille spillet", men når man nu ret tydelig har fået besked på at man krænker en anden virksomheds rettigheder og er blevet bedt om at lade være, og reelt ikke har noget forsvar til hvorfor man gør det andet end højest uvidenhed (hvilket er elemineret med henvendelse fra det krænkede firma), så vil det rigtige være at rette ind og acceptere at man har været enten lidt for smart eller lidt for blå-øjet/uvidende omkring gældende lovgivning og regler.

Der er ikke særlig mange tomme trusler i den henvendelse der er lavet, den er temmelig skudsikker, men selvfølgelig kan man vælge at spilde modpartens tid og penge på at gå igennem en retsinstans m.v. men i sidste ende er det formodentlig krænkeren der får lov til at betale sagsomkostninger.

Så kan man lave en afvejning (risikovurdering) af om man kan tjene mere på at lade sitet køre kontra udgiften i sagsomkostninger osv, det virker bare ikke særlig konstruktivt på det samlede erhvervsmarked hvis alle virksomheder begynder at ignorere spillereglerne. Det virker lidt til at være den sikre vej til ikke at blive taget seriøs som iværksætter og erhvervsdrivende og hurtig komme i den kategori af grå-zone erhvervsvirksomheder, som også tæller bolighajer, annoncehajer m.v. En gruppe der samlet set er med til at give det generelle erhvervsmarked et dårligt rygte fordi resten af befolkningen får den opfattelse at erhvervsvirksomheder over en kam vil gøre hvad som helst for penge, uden moralske og etiske problemer med det.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:11

Oscar Eg Gensmann:
Der er ikke særlig mange tomme trusler i den henvendelse der er lavet, den er temmelig skudsikker, men selvfølgelig kan man vælge at spilde modpartens tid og penge på at gå igennem en retsinstans m.v. men i sidste ende er det formodentlig krænkeren der får lov til at betale sagsomkostninger.

Og så vil jeg tilføje, at jeg er ret sikker på at det ikke er en tom trussel, med mindre "bagmændene" pludselig er blevet bløde på det seneste. Og det tror jeg ikke på at de er :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:32

@Pjedsted: Ikke så tiltalende. Sæt dig selv i greentel's sted - tænk, hvis det var dit virksomhedsnavn, der kunne forveksles med et andet, og din forretning herefter led under det!?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)