Vores hjemmeside, www.hornskovvindberg.dk har gennemgået en stor renovering med stort set rent nyt indhold over de sidste 14 dage. (og en stor tak til de tålmodige mennesker herinde der har været så søde at hjælpe!).
Det har allerede givet god pote faktisk, og det er her jeg bliver en smule forvirret.
Vi har i løbet af de sidste 14 dage gået fra ikke at være blandt top 100 til følgende:
Disse er jeg rigtig godt tilfreds med, men jeg vil naturligvis arbejde videre imod endnu bedre placeringen. Men her kommer så mit spørgsmål: Jeg er ikke i top 100 på ordet "inkasso"? Det forstår jeg simpelthen ikke, dels når det er det søgeord vi har gået mest efter, og dels når der er så gode placeringer på søgeord så nært beslægtet med inkasso. Nogen der kan forklarer mig det?
Du får et meget hurtigt svar uden at have gennemgået dit site:
MEGET hård konkurrence!!! Og det kan du slet ikke opnå indenfor 14 dage. De andre ord er beslægtet, ja - men heller ikke med nær så hård konkurrence ;)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Du får et meget hurtigt svar uden at have gennemgået dit site:
MEGET hård konkurrence!!! Og det kan du slet ikke opnå indenfor 14 dage. De andre ord er beslægtet, ja - men heller ikke med nær så hård konkurrence ;)
Ja som Fuursted skriver er konkurrencen hård, overvej at der er 1000 eller måske 2000 andre der også gerne vil op på ordet inkasso. Hvorfor skulle Google vælge dig? Det kræver tid, super optimering og backlinks.
For at komme op på meget konkurrenceprægede ord skal der laves en grundig analyse af konkurrencen, du skal bl.a. se på hvad dine konkurrenter gør rigtigt ved at analysere deres backlinkprofiler.
Jeg fik vist ikke givet alle informationer da jeg skrev posten første gang. Så må man også forvente et skud fra hoften som svar jo.
Googles søgeordsværktøj oplyser, at der er lige hård konkurrence på "inkasso" og "gratis inkasso", mens "online inkasso" som jeg ligger nr. 10 på, har endnu hårdere konkurrence end de to andre. Det var dét der begrundede min forvirring.
Jeg fik vist ikke givet alle informationer da jeg skrev posten første gang. Så må man også forvente et skud fra hoften som svar jo.
Googles søgeordsværktøj oplyser, at der er lige hård konkurrence på "inkasso" og "gratis inkasso", mens "online inkasso" som jeg ligger nr. 10 på, har endnu hårdere konkurrence end de to andre. Det var dét der begrundede min forvirring.
Jeg tror måske du blander tingene lidt sammen. Som jeg forstår det har du brugt søgeordsværktøjet på Google Adwords (?).
Den konkurrence du ser angivet der har at gøre med hvor stor konkurrence der er annoncørerne imellem for at købe adwordsannoncer med disse ord.
Den konkurrence Fuursted skriver om er konkurrencen om at ligge højt placeret i Googles søgeresultater (organiske resultater). Kort sagt den har den "konkurrence"-indikator på Adwords kun noget at gøre med konkurrencen og dermed prisen på adwordreklamer, den har ikke noget at gøre med konkurrencen for at ligge højt i Google organiske resultater.
Der vil dog ofte være en sammenhæng mellem konkurrencen på Adwordsannoncer og konkurrencen i Google organiske resultater, men du kan ikke bruge det til en seriøs analyse.
For at analysere konkurrencen for de organiske søgeresultater skal du kigge på backlinkprofiler, age, trust og meget andet for dine konkurrenter og lægge en langsigtet plan for hvordan du vil slå dem. Det er dog ikke noget man bare lige gør og måske du skulle satse på en masse interessante longtail-søgninger fremfor at komme op på ordet inkasso. Ingen tvivl om det ville være godt at komme op, men spørgsmålet er om du har den erfaring og viden til at kunne nå målet. Hvis ikke kommer du til at spilde rigtig mange timer.
Også uden at have gået i dybden med dit site, kommer der også lige et skud fra hoften her.. Nu ved jeg ikke præcist hvad du har gjort, udover at omskrive tekster.. Men du siger du går meget efter at ranke på ordet "incasso",og har gjort det indenfor de seneste 14 dage.. Har du f.eks. været ude at linkbuilde kraftigt på ordet? - for så er du mulighvis kommet til at gøre det lidt for godt, og er kommet til at "spamme" med søgeordet..
Google er jo ikke "dum" tværtimod.. Det virker mystisk også i deres øjne hvis et site går fra stort set ingen indgående links, til pludseligt at få mange i løbet af kort tid på et specifikt søgeord.. Så rådet kunne måske være, at lade ordet helt ligge i din markedsføring i en uges tid eller 2 og se om den ikke begynder at komme frem.. Alternativ helt slette siden, og lave en ny og på den måde starte på en "frisk".. Men prøv i første omgang lige at se tiden lidt an, og hvad der så sker..:)
Det var et rigtig godt råd, men det er ikke det der er sket. Der har stort set ikke været nogen linkbuilding endnu, det hele fokusset har ligget på at lave selve siden, hvilket også fortsat mangler lidt.
Til de øvrige kommentarer, så er det selvfølgelig korrekt at der er forskel på søgeordene, og på konkurrencen, og at man kun kan bruge konkurrencen på adwords som en rettesnor. Det det overraskede mig var jo ikke at jeg ikke var på side 1 på "inkasso", men at jeg ikke var blandt de første 100, trods den gode placering på så mange andre, tæt relaterede søgeord. Der skal være noget af en konkurrenceforskel, og den har jeg ikke bemærket når jeg selv har undersøgt det.
Uden videre indgående links, kan det jo være så simpelt at google simpelthen ikke har reindekseret indholdet endnu på siden, hvis det kun er 14 dage, er alle siderne sikkert ikke gennemgået siden, hvis ikke der er en del links indgående links også, så kommer google normalt ikke så tit forbi nemlig.
Det var et rigtig godt råd, men det er ikke det der er sket. Der har stort set ikke været nogen linkbuilding endnu, det hele fokusset har ligget på at lave selve siden, hvilket også fortsat mangler lidt.
Til de øvrige kommentarer, så er det selvfølgelig korrekt at der er forskel på søgeordene, og på konkurrencen, og at man kun kan bruge konkurrencen på adwords som en rettesnor. Det det overraskede mig var jo ikke at jeg ikke var på side 1 på "inkasso", men at jeg ikke var blandt de første 100, trods den gode placering på så mange andre, tæt relaterede søgeord. Der skal være noget af en konkurrenceforskel, og den har jeg ikke bemærket når jeg selv har undersøgt det.
Næsten lige gyldigt hvilket søgeord/fraser vi taler om er der altid mange gange mere konkurrence på et ord end på longtails. "inkassolovens § 10" " vs "inkasso" er der KÆMPE GIGANTISK stor forskel på. Der er LANGT flere sider der indeholder ordet "inkasso" og prøver at ranke på det fremfor eksempelvis "inkassolovens § 10".
Når du siger du ikke har bemærket en konkurrenceforskel når du selv har undersøgt det, kunne det være interessant at vide hvordan du undersøger konkurrencen. Hvis du ikke har kunne se en forskel tror jeg måske det er metoden du bruger den er gal med.
Jeg må sige at jeg er meget uenig i Ulriks råd om eventuelt at slette siden og begynde på en frisk. Det er bestemt ikke smart at slette siden hvis du ligger godt på en masse termer der har med din primære forretning at gøre. Faktum er at det tager lang tid og mange arbejdstimer at komme til at ligge højt på et ord som "inkasso", og bestemt ikke noget man bare gør på 14 dage.
Jeg tænkte mere i konkurrencen mellem "inkasso" og "gratis inkasso". Jeg ved godt at ordet inkasso pr. definition vil optræde oftere, men "gratis inkasso" er et af de ting som alle inkassobureauer ønsker at reklamerer med, hvilket giver rigtig mange sider optimeret imod det udtryk.