Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop via Wordpress

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg går og leger med tanken om at droppe affiliate marketing via Twilight Danmark og så selv stå for bøgerne i første omgang via en webshop.

Jeg har læst lidt omkring rundt på internet og er stødt på forskellige former for Webshop løsninger til Wordpress. Bl.a. Epay.dk og E-commerce.

Hvad er jeres erfaringer og har I nogle forslag? 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 21:20

Hej Sasa,

Personligt synes jeg, at dette er en spændende Wordpress-løsning: Shooples.com

Men om det er den mest optimale, ved jeg ikke. Men det er dog en fordel, når du i forvejen har et stort kendskab til Wordpress.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 21:55

Hejsa

Jeg har opsat et par WordPress sider med wp-ecommerce integreret, det fungerer udemærket. Så hvis du er fast besluttet på at benytte WordPress, så er wp-ecommerce helt sikkert vejen at gå. Da det umiddelbart virker, som det bedst udviklede plugin til formålet.

// Peter

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sasa.

Inden du beslutter dig, så bør du også kaste et blik på Templatics e-commerce themes.

Jeg sidder selv og roder med StoreBox og det virker til at være solid kode (vurderet af en ikke-fagmand...) og funktionaliteten er veludbygget.

Er dog usikker på, hvordan og hvorledes med Dankort - men det findes der sikkert en løsning på.

Mvh Troels.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 11:09

p.lose:

Hejsa

Jeg har opsat et par WordPress sider med wp-ecommerce integreret, det fungerer udemærket. Så hvis du er fast besluttet på at benytte WordPress, så er wp-ecommerce helt sikkert vejen at gå. Da det umiddelbart virker, som det bedst udviklede plugin til formålet.

// Peter

Hej p.lose

Kan man integrere gateways som Dankort osv?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 12:15
Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 12:29

Hej Sasa

Inden du kaster dig ud i eksempelvis WPEC med gold-cart licens bør du overveje tingene grundigt. Dette er ikke en advarsel, men et godt råd.

Hvilke funktionaliteter skal du bruge?

• Skal du kunne lave konfigurerbare produkter?
  • Skal du kunne lave forskellige rabatkoder eller rabatregler (f.eks. køb x og få y)?
  • Skal du have integreret betalingsformular (så betalingsformularen er i samme design)?
  • Skal du bruge forskellige kundegrupper?
  • Skal du have flere forskellige leveringsmuligheder?
  • Osv.

Lav en kravspecifikation og sammenlign den med de e-commerce-systemer du kigger på. Wordpress E-Commerce kan være fint til mindre shops, men hvis dine ambitioner er en kompleks shop med mange funktionaliteter vil du være bundet af systemet.

Altså: overvej grundigt hvor langt du vil 'gå' med webshoppen. WPEC vil være fint til at sælge en håndfuld bøger (simple produkter), men hvis du regner med i fremtiden at have flere hundrede produkter bør du stile højere fra starten.

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 12:32

Sasa Kovacevic:
Kan man integrere gateways som Dankort osv?

Jeg har brugt E-commerce sammen med Quickpay og det fungerede rigtig godt.

Til større shops vil jeg dog foretrække et rigtig shopsystem.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 12:35

Krkli:

Hej Sasa

Inden du kaster dig ud i eksempelvis WPEC med gold-cart licens bør du overveje tingene grundigt. Dette er ikke en advarsel, men et godt råd.

Hvilke funktionaliteter skal du bruge?

• Skal du kunne lave konfigurerbare produkter?
  • Skal du kunne lave forskellige rabatkoder eller rabatregler (f.eks. køb x og få y)?
  • Skal du have integreret betalingsformular (så betalingsformularen er i samme design)?
  • Skal du bruge forskellige kundegrupper?
  • Skal du have flere forskellige leveringsmuligheder?
  • Osv.

Lav en kravspecifikation og sammenlign den med de e-commerce-systemer du kigger på. Wordpress E-Commerce kan være fint til mindre shops, men hvis dine ambitioner er en kompleks shop med mange funktionaliteter vil du være bundet af systemet.

Altså: overvej grundigt hvor langt du vil 'gå' med webshoppen. WPEC vil være fint til at sælge en håndfuld bøger (simple produkter), men hvis du regner med i fremtiden at have flere hundrede produkter bør du stile højere fra starten.

Rigtig godt svar Krkli

I starten vil det kun blive bøger, film og måske t-shirts. Jeg ved ikke helt i hvor stort det ville kunne udvikle sig til. Men jeg noterer alt hvad du har skrevet! 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey Sasa

Tag lige et kig på denne tråd jeg oprettede tidligere i dag:

http://www.amino.dk/forums/t/127825.aspx

Jeg ved du går rimelig meget op i SEO hvorfor jeg tror det kunne være interessant for dig. Det eneste problem er at shop plugin´et ikke er færdig endnu, men jeg vil ikke afvise vi kunne bruge en testkunde hvorfor du kunne få installeret og klar til brug næsten gratis når vi har shoppen klar.

Fang mig evt på Skype hvis det lyder interessant, så kan vi tale detaljer der.

Med venlig hilsen Thomas

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)