Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spring ud i det og fuck konsekvenserne

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

For ca et år siden lavede jeg en tråd (kan ikke finde den mere) om det at springe ud som iværksætter.

Alle siger jo hele tiden "bare spring ud i det" men så nemt er det jo ikke, eller er det ?

Har man ingen penge på kontoen hvordan skal man så bare springe ud i det ?

Skal man bare begynde på sin plan og håbe den bære frugt ?

Hvordan skal man så forholde sig overfor dem der bare brugt mange timer på at lave hjemmeside, levere et lager eller andet, hvis det ikke går som forventet ?

Jeg synes bare det er for let og sige man bare skal kaste sig ud i det..

Man kan altid kaste sig ud i det og glemme moralen om der faktisk sidder nogen og bruger mange timer på ens projekt, men de ikke kan få betaling fordi ideen måske ikke var helt god nok.

Der var f.eks en i tv igår (skat på razzia) der skylder skat over 11 millioner og stadig igang med at drive virksomhed, så jo man kan da alt hvis der ikke er moral, men hvordan skal man reagere med alt det her virksomhed ?

Få bygget hjemmeside (30-40,000)

tv reklame ( 50- 100,000)

Radio (20-50.000)

Hvad hvis det går galt, så står man med kæmpe gæld til de mennekser, men de kan ikke få en rød reje..

Håber i vil debattere lidt på det, da jeg har mange tanker om det med "bare at springe ud i det"

Mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:02

altså alt i alt..

Skal man bare springe ud og tage gælden med ? (altså en kreditor der mangler penge)

eller

Skal man have moralen med og lade ideen ligge og finde et job ?

Mikkel

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:13

Mikkel :
Jeg synes bare det er for let og sige man bare skal kaste sig ud i det..

Det er faktisk ikke "for let" bare at sige man skal kaste sig ud i det... Hvis udgangspunktet er at man har en plan, at man har en plan og et system at følge, så er ER det rent faktisk blot at springe ud i det.

I bund og grund handler det om at finde ud hvad det rent faktisk er man vil - og så få formuleret sit "why" - HVORFOR er det jeg gerne vil springe ud som selvstændig... og så må man efterfølgende kigge på de muligheder der ligger lige for.

For det kan sagtens være man må en omvej for at skabe det cashflow som man eks. har brug for at starte den type virksomhed man brænder for.

Netop det at skabe cashflow fra helt anden type forretning er et interessant aspekt at kigge på.

Selv arbejder jeg med et koncept hvor alt er lagt i system - hvor alt er klart - og hvor det blot handler om a tilføre en selv. Produkt, logistik, backoffice, afregning, markedsføring, system - the whole shibang er en del af pakken.

Men det er klart - vil man springe ud i at starte en type virksomhed som kræver stor husleje, stor startkapital, en vognpark og meget mere - så er det ikke bare sådan lige at springe ud i det - omend, hvis Thorborg så lige læste den kommentar med det samme vil skrige: "Jo, fanme så!" ;-)

Ihvertfald kræver det helt andre forberedelser...

Mvh.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:23

Hej Lasse..

Ja der kan selvfølig via omveje (jobs) opnåes mulighed for at springe ud, men selv med en avisrute er der et par mdr/år inden man kan komme igang med den selstændige virksomhed.

Nu arbejder du med MLM (ret mig hvis jeg tager fejl) og der skal vel også markedsføring til ? Markedsføring koster også penge, men kan selvfølig også laves via linkbuilding og SEO. Men starter man helt fra bunden uden penge på lommen eller andet, er det jo ikke bare lige til..

Det er jo umoralsk forkert og sætte folk igang med at arbejde og bare håbe alt går godt. Jeg ved ikke om det er juridisk forkert, hvis man brænder for ideen, men synes det er synd for dem det går udover!.

Jeg har mange ideer, både nogen der bare skal være ideer og andre jeg gerne ville se gik i luften, men jeg har ikke midlerne til det, så er selv gået på kompromi og må se hvad jeg kan drive uden 1 krone på lommen

Mikkel

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 133
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 10:35

Som jeg ser det, så er der jo ingen der har pålagt dig og gå ud og bruge flere 100.000kr på dit projekt i staren.

Du kan starte noget op ved siden af dit nuværende job, eller finde et deltids job i netto, hvis du har behov for en fast indkomst i starten.

Det afhænger os meget af, om du skal forsørge en hel familie eller ej, så skal man jo passe på, ikke ende ud i store økonomiske omkostninger og forgælde dig.

At holde omkostningerne nede er det vigtigste i starten og med mindre du skal have et meget stort interaktivt site, kan du sagtens få et site for 5.000 som er pænt og præsentabelt. Det afhænger jo meget af det individuele projekt.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:40

Hele det med "bare at springe ud i det" er jeg personligt modstander af med mindre det nuanceres.

Jeg mener en succesfuld opstart ofte handler om planlægning, undersøgelser af markeder, vurdering af risici m.m.

Det med at springe ud i det er ofte meget sort/hvidt stillet op. Hvis man har gjort alt sit forarbejde og virkelig har forberedt sig og man vurderer der er rigtig gode muligheder for at det lykkes, ja så skal man overveje at springe ud i det.

Men hvis "bare spring ud i det" betyder man springer ud i noget hvor man ikke har forberedt noget som helst og måske ikke ved særlig meget om det man springer ud i så mener jeg man skal passe på.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:42

Hej Matias

Nu var det også mest for at få gang i debatten :-)

Nu har jeg ikke selv job, men under su.. :-)

Men de fleste vil jo have penge for at bygge en simpel hjemmeside og ingengang det er ale der har råd til, og så gratis markedsføring finder man heller ikke mange steder :-)

Pointen er mere om man skal glemme moralen og bare hoppe ud i det :-) Som lasse siger, tror jeg da også hvis vi spørg Hr. Thorborg siger han nok også bare giv den gas og se om det holder eller brister :-)

Jeg har selv et par hjemmesider, men ville da ønske det hele gik lidt stærkere :-)

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 133
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 10:50

altså der findes mange hjælpe muligheder til SEO, du kan hvis du eksempelvis benytter et opensource CMS, så kan du finde meget hjælp til SEO, eksempelvis med alle dem seo extensions til joomla.

Det er bar et eksempel og så kan du eksempelvis benytte amino plus, til få noget markedsføring den vej, vel og mærket, hvis aminos brugere er din målgruppe.

Hvis du er lidt IT kyndig eller har siddet og brugt meget tid foran computeren, så mener jeg godt, at du kan bruge nogle weekender og selv få sat joomla op, købe et unikt template for en lav pris, lege lidt med noget seo og markedsføre dig billigt.

Det er selvfølgelig meget åbent og det holder måske ikke i praksis, det afhænger meget af din målgruppe og din økonomiske tilstand.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:59

hej igen Matias

Kan sagtens følge dig :-)

det var også mest tænkt i udtrykket "spring ud i det"

For står man med 0,- i kassen og vil starte hvad så ?

Kan sagtens følge dit indlæg, men mange som jeg ser det der ikke bare ville kunne springe ud i det.

mikkel

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:00

Mikkel :
ret mig hvis jeg tager fejl) og der skal vel også markedsføring til ? Markedsføring koster også penge, men kan selvfølig også laves via linkbuilding og SEO.

Ja, til at rette dig.. ;-)

Nej til markedsføring - ej behov.

Nej til linkbuilding - ej behov

Nej til SEO - ej behov

Det handler om relationer og om at skabe forretningsgrundlaget gennem relationer. Thats it.

Mvh.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)