Dette indlæg tager udgangspunkt i mit eget svar på et andet indlæg - men vil gerne dele mit svar som et selvstændigt indlæg - da det ligger op til en sund debat ( - med det forbehold at en moderator vil sige "copy/paste" ;-)
Det er er korrekt - MEN - jeg beskriver det faktum at forbehold for, utilstrækkelig viden om Network Marketing - og dermed den "mur" der skal forceres, for især "nye" i branchen er universiel: Det er lige meget om man bor i Norge - hvor Network Marketing iøvrigt er endnu større end i Danmark - og mange flere forskellige selskaber repræsenteret eller man bor i Danmark... eller USA! Nu har jeg rigtig mange kontakter, forbindelser og samarbejdspartnere i USA - og er ofte derovre: Skepsis er lige så stor i USA som i Danmark - især fordi - og ikke til trods for at Network Marketing er meget mere ubredt - men fordi USA er "moderskibet" hvor ufatteligt mange selskaber starter op hele tiden. Vi har berørt emnet om holdbarhed og succesrater for selskaber i mange andre indlæg, så det skal vi ikke trætte dette indlæg med - men ikke alle selskaber står distancen - og så skaber det helt automatisk visse forbehold. Især når åbenlyse "copycats" træder ind på markedet og de fra start ikke har en chance. Network Marketing er meget mere accepteret i Danmark end det får kredit for - det handler om kommunikation og det handler om den type mennesker man omgåes. Sund skepsis er ikke det samme som "negativitet". Men det er klart, at hvis man har bombet koncepter igennem sit netværk af forbindelser, som ikke længere eksistere - koncepter som var "tom luft" eller så tydelige døgnfluer, er det jo klart at ens forbindelser vil have en vis "sund skepsis" når man så en dag faktisk kommer med et sundt, solidt godt koncept - og så ovenikøbet produktbaseret ;-) Så drop nu alt det der "selvmedlidenhed": Network Marketing lever godt i Danmark - og forståelsen for den type forretning er meget mere udbredt og accepteret end vi får kredit for. Det er oftest fordi den negativitet der opstår især er udbredt herpå Amino - som vi jo ved er det et meget begrænset antal networkers der deltager i indlæg og debatter - og de fleste af de som så gør, er typisk kun her for at lave reklame med intetsigende korte indlæg hvor det handler om at smække deres links ind ;-) Jo bedre vi er til at formidle begrebet og forretningsformen "Network Marketing", jo bedre vi er til at formidle fakta og "selling points" - som OVERDØVER tåbelig kommunikation - jo bredere synergi-effekt opnår vi hele vejen rundt - uanset hvilket selskab vi hver især repræsentere. Stand united, not divided! Mvh. Lasse Burholt |
Hej Lasse:
Beklager mit genbrug som du men jeg så først denne tråd efter at have svaret i din anden tråd så derfor høre mit svar måske mere til her:
Det er overraskende at der i USA skulle herske nogenlunde samme opfattelser af Network Marketing som i Danmark.
Men uanset dette så synes jeg det er underligt at den passion som nogen har for deres virke og går op i skal have en så hård behandling som det eks. sker nu og da - også i dette fora – vore aktiviteter er ikke accepterede, men indholdet i opgavesættet mht. markedsføring, økonomistyring, telemarketing, mund til mund markedsføring og jura mm. er alle elementer der indgår i alle former for virksomhedsdrift.
Det er jo også derfor at man i vor branche taler meget om uddannelseskomponenten – kopierbare koncepter og/eller anbefalinger – mm. Så vi har nok at forholde os til når vi starter virksomhed – som alle andre der starter virksomhed – Derfor er der også mange her der har glæde af spørgsmål og svar fra kompetente rådgivere revisor og jura ect.
Jeg mener at vide at der i Forever Living Product er ca. 2000 forhandlere i DK, men at det er en meget lille andel der er aktive. Vi taler om at det alene er 5 % -derne altså det forhold at personer der har hvad der skal til udgør blot 5% af en population!
5% - derne er dem der starter virksomhed og har viljen og gåpåmodet dertil – og det vil før eller siden blive til noget !
Den vanskelige opgave er derfor at ansætte de med de rette egenskaber så det bliver en succes for personerne der vælger denne vej og for branchen.
Jeg har rådgivet personer til at vælge en anden vej - når jeg fornemmer at det er noget man vil for udelukkende at tjene mange penge!
Så det er måske rigtigt at der i USA er samme situation om Network Marketing som vi ser det i Danmark og det er måske rigtigt som Lasse siger:
” det handler om kommunikation og det handler om den type mennesker man omgås. Sund skepsis er ikke det samme som "negativitet".
Ps! Måske vil der være nyttigt for branchens image om de personer med den helt store forretning i Network Marketing tråde mere frem bla. i fora som dette !
Mvh
John sommer