Vi eksperimenterer med en ny topbar på Amino, da den gamle ikke er "stor nok". Vi har brug for bedre overblik og for at lave en ensartet topbar, så alt bliver lidt lettere.
Og jeg syntes det spiller meget godt. Men der hvor filmen knækker for mig, er at jeg er bange for at uerfarne brugere bliver forvirrede over at menuen forsvinder når man fjerner musen.
Har du et ekspempel på et website med mange besøgende, som har en godt topbar?
Vi vil ikke lave hele designet om pga. det, så det skal kun være topbaren.
Det kræver en dobbelt bar, men det er der jo fint plads til hvis Amino blot beholder den nuværende som på de "gamle" sider.
Hej Michael.
Jeg syntes godt nok den bar på b.t.dk er røv irriterende! For at sige det mildt.
Hvis man sætter musen på en menü i højre side, skal du helt ud til venstre med musen, for at vælge den du vil se, og så kommer du lige til at strejfe en anden kategori, og så er du på herrens mark igen.
Den dur ikke!
Mærkeligt at en stor side som b.t.dk vil bruge sådan noget skrammel.
Det problem du nævner kan man jo komme ud af ved blot at ændre forsinkelsen.
Placeringen af submenuer kan snildt ændres til at de mest populære ( eller ønskes fremmet) er i pegeområdet så musen ikke skal flyttes så meget.
Det smarte ligger i Z læsemåden som er ret effektiv når det kommer til topbar, modsat det hieraki som det Aminos nye topbar har, der bringer/trækker læserens øjne ned på indholdet af siden som måske ikke føles relevant og at der derfor klikkes væk.
Kun lige fordi du brugte ordet skrammel - men selvfølgelig skal du mene hvad du vil :)
Synes den er ganske udemærket, dog har jeg altid undret/irriteret mig over at menuen ser ud af h... til på mac, og det gælder både i safari, firefox og chrome! :)
Det gælder både den gamle version og den nye på bizz.