Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De stjæler heletiden mine billeder. Hvad gør jeg? Har du et advokat lign. brev du vil dele?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man ikke vandmærke et billede på en anden måde. I stedet for det skal være synligt på billede.

Er der ikke mulighed for skjult "vandmærkning" af selve filen?

Men ulempen ved denne metode at de så nok tager et screenshoot af billedet.

Hvis de ved der er en skjult "vandmærkning".

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 09:18

JensMyhrenThomsen:
 Dernæst er mange sager langt fra så enkle - modparten har det ofte med at komme med alverdens besynderlige indvendinger som også skal diskuteres, besvares og dokumenteres.

Røverhistorier ville jeg så nok bare vende det døve øre til - medmindre de har underholdningsværdi. 

JensMyhrenThomsen:
Vil man sætte gang i juristeriet, så skal der være en god chance for en pæn gevinst - ellers er ens ressourcer bedst brugt på noget mere konstruktivt.

Det er klart værd at overveje ens kampe. Der er omkostninger imod gevinst.

Jeg vil så tilføje en gevinst mere: Hvis der er sure konsekvenser for at stjæle med arme og ben, så er der en stor del der efterhånden holder op med det.

Jeg synes det lyder som en rigtigt go idé at sende dem en regning. Jeg ville også overveje at skrive en blog-artikel der beskriver problemet og sende linket til dem. Det behøver ikke være et der nævner navne. Blot problemstillingen. Jeg tror nogen så vil opleve en latent trussel om at blive navngivet selvom truslen ikke engang er der. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 09:49

Gita Street:
Røverhistorier ville jeg så nok bare vende det døve øre til - medmindre de har underholdningsværdi. 

Sådan spiller klaveret ikke. Fører man sag, skal man desværre forholde sig til de indvendinger, der kommer - uanset hvor meget røverhistorie der end er i dem. 

Gita Street:
Jeg vil så tilføje en gevinst mere: Hvis der er sure konsekvenser for at stjæle med arme og ben, så er der en stor del der efterhånden holder op med det.

Intet har hidtil tydet på, at folk for alvor lader sig afskrække af "sure konsekvenser". Kriminalitet, bedrageri og småfusk som dette er et evigt tilbagevendende fænomen, og det ændrer sig næppe nogensinde. Heldigvis kan man selv bestemme, hvor man mange ressourcer man vil bruge på det. Jeg har tidligere været flittig til at kræve min ret og forfølge mine krav, men tro mig, tiden kan bruges meget bedre....

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 09:55

JensMyhrenThomsen:
Intet har hidtil tydet på, at folk for alvor lader sig afskrække af "sure konsekvenser".

Kommer til at tænke på det her citat:

"I wouldn't steal a car - but I'd download it if I could."

Konsekvenser har betydning for de fleste. Der vil altid være nogen der fastholder sig selv som kriminelle og endda helst vil i fængsel igen da det er det de kender og føler sig trygge ved.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 5. Jun 11
Skrevet kl. 10:04

Netop, men konsekvenserne for småfusk er ofte ret ubetydelige, og derfor skal man som den krænkede part bruge sin tid på noget bedre :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 709
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 10:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eller som min advokat sagde:Lars, der er en der har taget røven på dig, men overvej de menneskelige omkostninger. Mange sager er ikke det værd. Så man skal sove godt på det inden man anlægger en sag;)

BH

Lars

Tilmeldt 5. Jun 11
Skrevet kl. 10:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lige præcis. Der er himmelvis forskel på en god advokat og en god jurist :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:03

Vi har benyttet Kristian her, og vil også fremadrettet benytte ham... (Kontakt ham via hans mail, da han kan være langsom til at besvare herinde).

Vores sager har kun været tyveri af tekster, men det har da indbragt større beløb, som både dækker advokatomkostningerne mm + en lille sjat i overskud...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:05

Christoffer Steenbeck:

"Den store modehjemmeside" du omtaler, tror jeg faktisk ikke er den direkte synder (?!)

Jeg mener at det er butikkerne selv, altså offline butikkerne, som lægger varebeskrivelser og dermed også billeder op. Hvorvidt "den store modehjemmeside" er ansvarlig for indholdet eller ej, skal jeg ikke kunne sige, men mon ikke de har skrevet sig ud af dette - om muligt?!

Som der foreslås vil det nemmeste formentligt blot være, at lægge et vandmærke på dine billeder.

Det kan Simon så være pænt ligeglad med... Det slår Connery sagen i hvertfald fast... Når den side, som har oplaodet billederne tjener penge på indholdet, så er de også ansvarlig. Og det må man sige, at den omtalte modeshop i den grad gør... ;D
Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:08

JensMyhrenThomsen:

Det er p.... irriterende, og din reaktion er ikke unaturlig. Men...

Medmindre nogen kan overbevise dig om, at du kan opnår en væsentligt erstatning, hvilket ikke er almindeligt her til lands, så vil jeg glemme det. Du skal bruge alt for meget af dine mentale ressourcer på at irritere dig over sagerne og du risikerer at bruge en masse tid på hele kommunikationsdelen. Det vil uundgåeligt påvirke din kreativitet, dit humør og din forretning. Se det som et kompliment, og brug dine kræfter fremadrettet hvor du har din spidskompetence. 

Jeg er direkte uenig, og især når man tager i betragtning, hvor omfattende det her lyder til at være...

Jeg mener erstatningen er omrkring 2500-3000 kr pr billed. Så hvis nogen stjæler f.eks 100 billeder, så er det et kæmpe beløb, som nemt kan dække de advokatomkostninger, som der måtte komme...

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)