Nu var Connery sagen blot et bevis til Christoffer på, hvem der hæfter for billederne på den omtalte modewebshop... Og den sag har dannet grundlaget for andre afgørelser efterlignende... F.eks er Amino os ansvarlig for det indhold, som vi brugere skaber. Dvs injurier, krænkelser mm falder tilbage på Amino og ik den enkelte bruger i første omgang...
|
JensMyhrenThomsen:I dag ser jer det mere som et kompliment, når vores designs, kampagner og ideer bliver kopieret. Så ved jeg, at jeg er på rette spor, og jeg ved, hvor jeg har konkurrenterne - nemlig bagude. Bruger jeg min energi på at føre sager og rette krav, så risikerer jeg, at jeg kommer bagud ved at tvinge konkurrenterne til originale tanker.
Lad os overføre ovenstående til Simons tilfælde...
Konkurrenterne er på samme niveau som ham, de har samme lækre fotos som ham, men de kan sælge varerne 20% billigere end Simon, da de lige har fjernet den mest omkostningstunge post i budgettet...
Så hvor er det lige, at Simon vinder? Det eneste jeg kan finde er på posten "omkostninger til fotograf"!
JensMyhrenThomsen:Nogle mennesker lever for og af at kræve deres ret, og jeg respekterer, at de selvfølgelig har et andet udgangspunkt. Får de selvsamme mennesker al magt som de har agt, så kan det være, vi ender med at få amerikanske tilstande i Danmark, hvilket kan have den effekt, at erstatningerne for alvor bliver værd at bevæge sig efter. Om det så er værd at tilstræbe, afhænger af øjnene der ser. For min del kan jeg sige, at jeg ikke savner et samfund, hvor folk ikke finder sig i noget som helst, og hvor nogle ligefrem ser frem at blive krænket, så de kan komme efter modparten.
Det handler ik altid om at få sin ret... Men i Simons tilfælde, der lyder problemet som om, at det drejer sig om MANGE billeder. Altså hverken 1, 2 eller 10, men mange flere...
Vi har haft en lignende problem, hvor nogle kopierede vores tekster. Noget så simpelt kostede os en placering på side 1, som nummer 3 på søgeordet Diesel solbriller og Diesel sunglasses, til en placeing på side 11 og side 14.
Omregnet så kostede det over 100 unikke besøgende om dagen, og det kostede også en del i omsætning. Og det var bare på en sølle tekst! At tekster og billeder ik kan sammenlignes grundet Googles og søgemaskinernes måde at opgøre placeringer på, det ved jeg udemærket, men man skal hverken undervurdere tekst eller billeder... Og som tidligere skrevet, så er billeder i en tøjwebshop idag over 50% af imaget! Ellers tjek kendte sider som H&M, Asos, Topshop, GinaTricot mm...
Bliv gratis medlem