Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De stjæler heletiden mine billeder. Hvad gør jeg? Har du et advokat lign. brev du vil dele?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej alle aminoer.

Jeg har et par modetøjs webshops som sælger highend modetøj (Designers Remix, Filippa K, Patrizia Pepe, Day birger et mikkelsen og mange flere.) Og jeg er simpelthen ved at være SÅ træt af kollegaer i branchen, eller konkurrenter der stjæler mine billeder.

En stor modehjemmeside, som reklamerer på tv, og som samler alle mulige offline butikker er de helt slemme. Selvom jeg gentagende gange kontakter dem og beder dem om at fjerne mine billeder, og de siger jaja det skal vi nok. SÅ sker der bare INTET. Hvem krænker mit copyright? Er det den store shopping side? Eller er det de små butikker der ligger billederne ind på den store shopping side?

Jeg har hørt hvad det koster med en advokat der kommer ind over hver sag og hjælper men det er alt for kostbart til at jeg har råd til det.

Derfor går tanken på om en af jer har et brev de vil dele?, som man kunne redigere i, hvor der er beskrævet love osv. Og så samtid et erstatningskrev (altså en medsendt faktura)?

Det er dyrt at tage billeder. Vi har jo en dygtig fotograf ansat der ikke laver andet end at tage billeder hele dagen. Vi sælger til og med faktisk packshots til andre. Så vi har jo en konkret pris på hvad det koster. Jeg syns virkelig det er urimeligt at de bare kan stjæle mine billeder uden det har konsekvense.

Hvad gør i andre? Og kan du hjælpe?

Venligst

Simon Falentin

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 10:30

Hej Simon

Jeg vil nok anbefale dig, at du får et vandmærke på alle dine billeder. Det pynter ikke, men det forebygger.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 10:37

Hej Simon.

"Den store modehjemmeside" du omtaler, tror jeg faktisk ikke er den direkte synder (?!)

Jeg mener at det er butikkerne selv, altså offline butikkerne, som lægger varebeskrivelser og dermed også billeder op. Hvorvidt "den store modehjemmeside" er ansvarlig for indholdet eller ej, skal jeg ikke kunne sige, men mon ikke de har skrevet sig ud af dette - om muligt?!

Som der foreslås vil det nemmeste formentligt blot være, at lægge et vandmærke på dine billeder.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 10:47

Har du din dokumation i orden (du skal jo kunne bevise for en dommer det er dine billeder), så er det ret simpelt at føre en sag, hvis dit erstatningskrav er under 50.000 DKK. Jeg har selv en en fast procedure når der er nogle som kopiere mine artikler. Der sender jeg en regning på 2000 kr pr. artikel, samt et krav om at fjerne materialet øjeblikligt. Det sker stort set aldrig, og så ender jeg med at udfylde en stævningsblanket (det koster 500 kr i gebyr). Erstatningen er beregnet højere, og så har jeg også kalkuleret en timepris for den tid en evt sag vil tage. Sagen skal føres i den sagsøgtes retskreds. Typisk ender folk med at betale 2000 kr + de 500 kr gebyr og så lukker vi sagen der.

EDIT: Og det småsags system er designet til at blive klaret uden advokat.

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:47

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 10:49

Hej.

Det med vandmærket er ikke en mulighed desværre. For det første syns jeg virkelig ikke det pynter for det andet så tilbyder jeg PR bureauer og lign. at downloade highres billeder direkte inde fra hver enkelt produkt. Kravet for at de må dette er dog at de benytter billedet med kildeangivelse, samt link til mig. Det samme tilbyder jeg bloggere.

Og der er ikke mange magasiner der vil bruge mine billeder hvis der er et stort logo henover.

Ang det med om det er den store hjemmeside der er synderen er jeg sådan set også ligeglad med. Jeg vil bare vide hvem jeg skal holde ansvarlig. For en af dem er jo den ansvarlige.

Simon

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:59

Vi kan nok hjælpe dig med dette problem.

Som det bliver nævnt vil sagerne som udgangspunkt kunne føres som småsager, hvilket du kan læse mere om i linket.

Vi vil derfor kunne føre de konkrete sager for dig, og gøre et krav gældende imod de forskellige webshops og konkurrenter, såfremt der er tale om en reel overtrædelse af reglerne. Og dette vurderer vi naturligvis for dig gratis. 

Du kan læse mere om hvordan vi kan hjælpe dig på www.hornskovvindberg.dk, eller kontakte mig direkte på hornskov@hornskovvindberg.dk - så skal vi nok få løst dit problem.

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 22:40

Det er p.... irriterende, og din reaktion er ikke unaturlig. Men...

Medmindre nogen kan overbevise dig om, at du kan opnår en væsentligt erstatning, hvilket ikke er almindeligt her til lands, så vil jeg glemme det. Du skal bruge alt for meget af dine mentale ressourcer på at irritere dig over sagerne og du risikerer at bruge en masse tid på hele kommunikationsdelen. Det vil uundgåeligt påvirke din kreativitet, dit humør og din forretning. Se det som et kompliment, og brug dine kræfter fremadrettet hvor du har din spidskompetence. 

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 23:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JensMyhrenThomsen:
Du skal bruge alt for meget af dine mentale ressourcer på at irritere dig over sagerne og du risikerer at bruge en masse tid på hele kommunikationsdelen.

Jeg må sige at jeg er ganske uenig i dette. Det er korrekt hvis du selv fører sagen, men hvis du får nogen til at føre den for dig, som jeg foreslog ovenfor, så kræver det ikke andet af dig, end at du skal beskrive problemet én gang og identificere hvilke billeder det drejer sig om. Ikke just nogen voldsom omgang inho.

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 23:35

Selvom du sætter en advokat eller en anden repræsentant på sagen, så vil du til stadighed spekulere og irritere dig så længe den står åben - hvilket jo ind i mellem kan tage ganske lang tid.Jeg kender det fra mig selv, og jeg kender det fra en del andre iværksætte og erhvervsfolk. Dernæst er mange sager langt fra så enkle - modparten har det ofte med at komme med alverdens besynderlige indvendinger som også skal diskuteres, besvares og dokumenteres. Der er helt enkelt temmeligt langt imellem modparter som frisk og frejdigt erklærer, at de har dummet sig og uden videre anerkender dit krav. Det ligger ikke til menneskets natur at tabe ansigt uden kamp.

Vil man sætte gang i juristeriet, så skal der være en god chance for en pæn gevinst - ellers er ens ressourcer bedst brugt på noget mere konstruktivt. Medmindre man selvfølgelig har en advokat-inkasso-fetish og ligefrem nyder at jagte sine medmennesker og er parat til at betale for det :-) 

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)