Hej alle aminoer. Jeg har et par modetøjs webshops som sælger highend modetøj (Designers Remix, Filippa K, Patrizia Pepe, Day birger et mikkelsen og mange flere.) Og jeg er simpelthen ved at være SÅ træt af kollegaer i branchen, eller konkurrenter der stjæler mine billeder. En stor modehjemmeside, som reklamerer på tv, og som samler alle mulige offline butikker er de helt slemme. Selvom jeg gentagende gange kontakter dem og beder dem om at fjerne mine billeder, og de siger jaja det skal vi nok. SÅ sker der bare INTET. Hvem krænker mit copyright? Er det den store shopping side? Eller er det de små butikker der ligger billederne ind på den store shopping side? Jeg har hørt hvad det koster med en advokat der kommer ind over hver sag og hjælper men det er alt for kostbart til at jeg har råd til det. Derfor går tanken på om en af jer har et brev de vil dele?, som man kunne redigere i, hvor der er beskrævet love osv. Og så samtid et erstatningskrev (altså en medsendt faktura)? Det er dyrt at tage billeder. Vi har jo en dygtig fotograf ansat der ikke laver andet end at tage billeder hele dagen. Vi sælger til og med faktisk packshots til andre. Så vi har jo en konkret pris på hvad det koster. Jeg syns virkelig det er urimeligt at de bare kan stjæle mine billeder uden det har konsekvense. Hvad gør i andre? Og kan du hjælpe? Venligst Simon Falentin |
Hej Simon
Jeg vil nok anbefale dig, at du får et vandmærke på alle dine billeder. Det pynter ikke, men det forebygger.
Med venlig hilsen
Viggo Poulsen