Lav en liste med url-adresse på de billeder som konkurrenten og stjålet/kopieret fra dig, og send det så i en mail til vedkommende med krav om at det fjernes straks og med tydelig pointering om at det ikke er iorden.
Imødeser de ikke dit krav, kan du overveje det videre forløb, men du får højst sandsynlig kun flere frustrationer, større omkostninger osv. ved at tænke i erstatning. (selvom der ofte er nyheder om amerikanske virksomheder der sagsøger hinanden, så er det altså ikke bare sådan lige, og slet ikke for denne bagatel hvis der kun er tale om ét billede).
Jeg ville i første omgang rette en henvendelse til vedkommende og bede ham om at fjerne billedet omgående. Det plejer at virke, da de som regel godt ved de har gjort noget galt. Virker det ikke, må du skrive en mere sur mail med evt. "trusler" om anmeldelse. Men det vil være en sur omgang, at skulle igennem. Så en mail til vedkommende, så er jeg overbevist om problemet løser sig :)
Ja, det var også noget i den stil jeg regnede med. Ville bare lige høre, om der var en kendt sag om erstatning - så at man bare lige skulle gøre sådan og sådan... Kunne jo være dejligt hvis man fik lidt håndører fra dem som sylter ens arbejde.
Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk
Du kan ikke anmelde det nogen steder, du skal selv sagsøge vedkommende.
Men send et pænt brev, evt via din advokat, hvor du kræver 1500 kroner for brugen af billedet, samt 1500 kroner for uberettiget anvendelse, i alt 3000 kroner pr billede.
Og giv ham så en frist til at betale samt fjerne billedet.
Virker det ikke, så kan du jo overveje om du vil stævne ham.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn