Hej Ja nu er det ikke særlig tit at det lykkedes folk at svindle sig igennem i de webbutikker jeg er involveret i. Vi oplevede dog en ny metode i dag, som vi ikke tidligere har været udsat for, og derfor ikke havde graderet os i mod. Scenariet er at en person ringer til kundeservice for at kontrollere at varerne nu også er på lager og om de har mulighed for at komme og hente varerne samme dag, fordi de skal bruges til gave dagen efter, i samme lejlighed fordi personen skal bruge 2 varer som løber op i omkring de 6000 DKK, vil han også gerne have en lille smule rabat, også fordi han jo selv afhenter, så vi sparer fragten. Fint nok han får lidt rabat – vi er jo flinke mennesker. Han gennemfører så ordren i shoppen med Dankort og ringer derefter og spørger om vi nu også husker at give ham rabat og at han ikke selv kommer og henter varerne, men vil sende en fra et transportfirma de alligevel havde lejet til at køre noget gods fra Jylland til Sjælland, i den virksomhed han ejet. (Han sagde i den forbindelse at han havde eget firma. Virksomhedsnavnet var også noteret i forbindelse med ordrens leveringsadresse) Så fair nok. En time senere kommer der så en mand og henter varerne og lidt senere ringer manden der lavede ordren så igen og takker for god kundeservice og han ser frem til at modtage varerne når hans transport mand kommer tilbage. 2 dage senere. Kortet er meldt stjålet og en indsigelse er på vej og det var så ligesom den ordre. Facts. - Der blev betalt via dansk IP. Jeg ved ikke om nogen kan bruge overstående til noget, men who knows. Jeg ville bare lige dele det seneste svindel nummer vi er blevet udsat for. |
Lyder kedeligt :/
Martin:Kortet er meldt stjålet og en indsigelse er på vej og det var så ligesom den ordre.
Hvad er konsekvensen så? Hvad med de varer, som du har sendt?