Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svindel metode - E-handel - Afhentning af varer.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 164
Fra  Praematures Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ligefør man næsten føler sig tvunget til, at kræve kontant betaling hvis det er afhentning på sådan en måde... Men igen, så er chancen der også for at miste ærlige kunder :(

Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 20:11

Jeg forstår ikke, hvis kortet først er meldt stjålet 2 dage EFTER ordren er afgivet, hvorfor er det så dig der skal dække og mister 6000? Burde det så ikke være ejeren af kortet der står til at skulle dække sammen med banken (Afhængigt af hvordan han har mistet kortet, hvor hensigtsmæssigt han har gået rundt med sit dankort etc.) - Er der ikke en der kan forklare mig det juridiske i dette?

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 15:08

Rasmus:

Anders Holm:
Gerningsmanden kan i de fleste tilfælde findes...

Det er da dagens største joke...! Svindleren blir sgu da næsten aldrig taget... Har man en lille smule omløb i hovedet, og mener svindlen seriøst, så bruger man selvfølgelig en ny tlf. med tilhørende taletids nummer til, og smider skidtet ud efter endt "business"...

Nu skrev jeg jo blot at gerningsmanden i disse tilfælde "kunne" findes..., ikke at han/hun altid gør.

Med hensyn til din kommentar omkring gerningsmænds "omløb i hovedet" så kan jeg til behagelig information oplyse dig om at det er faktisk ofte at gerningsmændene ikke tænker over den slags.

Med hensyn til Politiet så er det jo sådan at Dansk Politis medarbejder antal ikke styres efter antallet af sager/kriminalitet. Det styres politisk alt efter hvad der er stemmer i... Og når der så sker mere kriminalitet end der er manskab/personale til så prioriteres sagerne. Pt. er det jo især den personfarlige kriminalitet der er op-pririoriteret og dette går fx ud over disse typer sager.

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 15:27

Tobias M:
Jeg forstår ikke, hvis kortet først er meldt stjålet 2 dage EFTER ordren er afgivet, hvorfor er det så dig der skal dække og mister 6000? Burde det så ikke være ejeren af kortet der står til at skulle dække sammen med banken (Afhængigt af hvordan han har mistet kortet, hvor hensigtsmæssigt han har gået rundt med sit dankort etc.) - Er der ikke en der kan forklare mig det juridiske i dette?

Hvis din bil bliver stjålet og brugt til at slippe væk fra et mord, men først opdager at bilen er væk morgnen efter, vil du så mene at du er medskyldig i mord? (Dette spørgsmål er slet ikke ledende Wink)

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 15:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Camilla Grønberg:

Rimelig uheldigt, når man først må hæve beløbet når man afsender varen.

Hejsa.

Der er ingen love om at man først på hæve beløbet når man afsender varen / ordren. 

Men det er god kutyme først at gøre det når man har sendt afsted.

Med venlig hilsen
Bastian 

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 16:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:02

Anders_G:

Bastian:

Der er ingen love om at man først på hæve beløbet når man afsender varen / ordren. 

Men det er god kutyme først at gøre det når man har sendt afsted.

Med venlig hilsen
Bastian 

Pas på du ikke fejlinformerer:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/ehandel/Traekning-af-penge-for-vare

Som han siger, det står ikke i loven.

Det du henviser til er retningslinier og mulig overtrædelse af markedsføringsloven samt henvisning til nogle nordiske ombudsmænds standpunkter.

Hvis man hæver pengene om formiddagen og sender varer om eftermiddagen, så vil jeg gerne se den sag hvor at en forburger har et gyldigt medhold.

Ved at hæve om formiddagen opdagerne man dem der ikke er dækket ind, og de kunder skal naturligvis ikke have deres varer.

Man kan eventuelt skrive ind i sine betingelser at man hæver pengene samme dag som varerne sendes, og så burde man være ude over det.

Jeg vil endda gå så langt at sige at man kan, med henvisning til al den svindel der foregår, skrive sig ud af at hæve pengene længere tid før f.eks. 1-3 dage.

Det kan så stride mod nogle regler der er i forbindelse med betalingsformidleren, f.eks. Nets, men det er ikke det samme som at det er ulovligt.

Køb ren argan olie her

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:06

I praksis betyder det ;

Hæv pengene på kontoen

Gå ned og pak

Send varerne ( senere samme dag).

I begyndelsen pakkede jeg også først, afsendte , for derefter at konstatere at halvdelen ( overdrivelse fremmer forståelsen ) ikke havde dækning - ikke særlig praktisk....

Om du kan skrive dig til at hæve flere dage iforvejen skal jeg ikke kunne sige, men ikke en praksis jeg benytter.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 20:53

Hej Martin, det lyder rigtig irriterende og møg æveligt. Hvordan vil I gøre fremover for at undgå dette? Hvad vil I gøre når folk selv afhenter? evt. med alm. dankort terminal? og hvad vil I gøre for at sikre jer ved online bestilling og betaling? venter I med at sende så folk få deres vare 2 hverdage efter de har bestilt?

Er det muligt at køre en autmatisk check af kortet når man får en bestilling? og så afvente resultatet. Hvor stor en procentdel af betalingskort er der problemer med?

Det var mange spørgsmål men jeg er lidt nysgerrig.

Mvh. Jens  

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 21:09

Med venlig hilsen

Bastian

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)