Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til .htaccess - DC problemer!

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg arbejder meget i Joomla, på flere sites. Og har store problemer med at få lukket for DC. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at putte de rigtige stumper i min .htaccess fil!

Jeg kan se på statistikken på ét af mine domæner, at der begynder at komme hits fra subdomæner! Jeg har prøvet og kan se at man kan tilgå domæne.dk via etellerandet.domæne.dk!  Hvordan får jeg lukket for det?

Hvordan gør jeg så at man ikke kan tilgå f.eks. forsiden via domæne.dk, domæne.dk/index.php, domæne.dk/forside etc.?

Tak.

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 196
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 18:40

Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk

Fra Odense
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:05

Hej Mark, jeg vil tillade mig at henvise dig til mit indlæg om Joomlas SEO udfordringer, der gennemgår jeg dine problematikker med konkrete løsningsforslag.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:56

Brug SH404sef det fjerner alle problemer med duplicate content.

Hvis du skal bruge assistance til at få det sat op og til at spille så send en mail så kan vi godt hjælpe dig.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronnikc:

Brug SH404sef det fjerner alle problemer med duplicate content.

Hvis du skal bruge assistance til at få det sat op og til at spille så send en mail så kan vi godt hjælpe dig.

Det er måske lige lovlig meget at love :) det fjerner ikke alle problemer med Dobbelt indhold. det fjerner nogen af dem, rigtig nok, men ikke alle.

Bare så folk ved at det ikke fjerner alle problemer som der kan opstå.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:24

Det fjerner alle problemer som opstår med duplicate content pga. SEF URL struktur i Joomla.

Det er ganske enkelt umuligt at linke til den samme indholdsartikel 2 gange i Joomla med SH404sef og få 2 forskellige URL'er med mindre man direkte overskriver logikken i komponenten.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 22:21

KTJ-Media.dk:

Det er måske lige lovlig meget at love :) det fjerner ikke alle problemer med Dobbelt indhold. det fjerner nogen af dem, rigtig nok, men ikke alle.

Bare så folk ved at det ikke fjerner alle problemer som der kan opstå.

MVH Kim

Kan du nævne eksempler på de DC problemer sh404sef ikke afhjælper? Jeg er endnu ikke stødt på nogen.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:28

Rasmus Hoeks:
Kan du nævne eksempler på de DC problemer sh404sef ikke afhjælper? Jeg er endnu ikke stødt på nogen.
Ja, et eksempel er at man fx kan skrive ?test=test eller måske bare ?hejsa=abcdefghijklmn etc. Hvilket gør at jeg vil kunne generere dobbelt indhold. eller ja en ondsindet person / konkurrent vil kunne gøre det så let som ingen ting, et eller flere links er alt der skal til.

Og jo Google registrere og indeksere også den type sider, hvilket jeg har bevist nogle få gange her på amino over for folk som sagde det modsatte :) ikke unden forudgående samtykke selvfælgelig, vil jo ikke rende og skade andre, men man kan aldrig vide sig for sikker med den konkurrence der er på nettet og al den omtale om dobbelt indhold som skader hjemmesider.

Dog vil ovenstående kunne klares med lidt htaccess viden, men det er jo så ikke modulet der gør det ;)

Der er helt sikkert nogle flere punkter

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:28

Det er såmænd rigtigt nok - men er et spørgsmål om request orienterede URL generation - som når noget ud over Joomla i sig selv.

Der skal 2 linjers htaccess rewrites til at løse problemstillingen (uanset platform) men det er så meget et enten eller problem.

Derudover kan man jo nok også plædere for at problemet jo ikke opstår på sitet eller fordi der genereres duplicate content URLs i traditionel forstand men fordi nogen så fodre ekstra URL's til søgemaskinerne.

Alle direkte afledte problemer med DC og Joomla afhjælpes af SH404sef.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:40

Uanset hvordan du vender og drejer den, så passer det jo stadig at modulet ikke fjerner ALLE problemer med dobbelt indhold som du skrev tidligere. Om det er fordi nogen fodre en søgemaskine eller ikke er på sin vis lige meget, det kan ske, og det skal ikke være muligt ;)

Ud over det har jeg oplevet at crawlere (Ikke Google) har lavet fejl i registrering af URL's, og på den måde har skabt flere tusinde urls med samme indhold, som Google så fik registreret. Selvom det er lang tid siden nu, så kan det stadig ske.

Jeg selv har ikke problemer i min CMS løsning med DC, mest fordi jeg har bygget en løsning som fanger alt. og her er det med parametrene også indbygget, så i min løsning er det selve systemet der håndtere det ikke htaccess.

Der skal nu lidt mere end 2 linjer htaccess til uanset platform, da du også skal tage hensyn til fx at mange administrationssystemer køre med de parametre.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)