Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til .htaccess - DC problemer!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ok hvis du vil lave en regel der udelukker administrationsbaseret URL's fra en regel der fjerner parametre så skal du tilføje 1 linje mere og så er det 3 linjer.

Anyways der er klart en forskel på "native" problemer omkring DC og så kunstigt skabte - og for den alm. brugere (som vi har i tråden her der stiller et spørgsmål) så er løsningen klart at bruge SH404sef for det fjerner alle native  problemer omkring DC + giver en hel stribe fordele på mange andre måder i forhold til SEO delen.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:00

Ronnikc:
Anyways der er klart en forskel på "native" problemer omkring DC og så kunstigt skabte - og for den alm. brugere (som vi har i tråden her der stiller et spørgsmål) så er løsningen klart at bruge SH404sef for det fjerner alle native  problemer omkring DC + giver en hel stribe fordele på mange andre måder i forhold til SEO delen.
Jep der er klart en forskel, men det er stadig noget man bør sikre imod, da det kan ske at folk vil skade deres konkurrenter, eller bare laver en fejl.

Og samtidig som jeg skrev tidligere, har jeg oplevet at dette er sket ved en fejl i en crawler som postede linksne på nettet. Og det er jo ikke ligefrem med vilje fra den crawlers side, men fejlen skete og hjemmesiden havde 30.000+ sider med dobbelt indhold registreret på Google. Så det er absolut noget man bør sikre imod.

Og jeg tør væde med at Joomla modulet heller ikke tager hånd om fx store og små bogstaver, som Google også ser som 2 forskellige URL's. Altså man kan skrive den samme URL med store og små bogstaver og stadig få den samme side frem, altså dobbelt indhold der også.

Der er mange muligheder for dobbelt indhold. alt der skal til er en lille fejl hist og her fra andres side når de fx linker eller som før nævnt crawler og publicere links til de dobbelte sider.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:36

Jo SH404sef kan også lowercase alt og gør det.

Derudover kan du faktisk også forhindre parameter URL creation via SH404sef om end simpelt men du kan fjerne ? fra alle URLs (Strip by char replacement) som er indbygget i SH404sef og så står du med URI's i stedet for requests som behandles af den alm. SEF håndtering i komponenten og så fjernes problemet også - og naturligvis kun på frontend delen. Dog kan det være mindre hensigtsmæssigt hvis man bruger parametrebaseret posts eller lign. til content submission.

Det kan ikke understreges hvor stor en fordel det er for Joomla brugere at benytte sig af SH404sef - Det løser ganske enkelt alle de native fejl og mangler der findes i Joomla.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:05

For mig ser det nu ud som om at det eneste den gør med lowercase er a sørge for når siden oprettes at de bliver skrevet med lowercase. Den sørger ikke for hvis man går ind på siden med fx store bogstaver at den så bliver 301 redirectet til siden uden store bogstaver, eller sender en 404.

Jeg har på ingen måde sagt at man ikke skal tage brug af modulet, jeg retter dig bare i at du siger det fjerner alle problemer med dobbelt indhold, hvilket det ikke gør. Jeg synes bestemt man skal bruge modulet, men det er også vigtigt at vide at det ikke fjerner alt og at der derfor stadig er nogle små huller.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:15

Alle native problemer skyldes at der kan genereres forkerte URLs eller forskellige URLs til samme indhold.

Alle disse native problemer retter SH404sef.

Genererer du selv "falske" URL's så kan de som standard "smutte" igennem - men de vil, parameterbaseret URLs undtaget, gå igennem som 404 fejl.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:44

Ronnikc - Har læst lidt om sh404sef. Hvis man køber det til de 35$ kan det så bruges til flere sider, eller er det 35$ pr. side?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:56

Ronnikc:

Alle native problemer skyldes at der kan genereres forkerte URLs eller forskellige URLs til samme indhold.

Alle disse native problemer retter SH404sef.

Genererer du selv "falske" URL's så kan de som standard "smutte" igennem - men de vil, parameterbaseret URLs undtaget, gå igennem som 404 fejl.

Hvordan er det på din hjemmeside? gør den det du siger den gør, eller bruger du ikke selv modulet? for både når jeg tester på dit site, og sites som beskriver modulet og ja omtaler modulet, og som er lavet i joomla, så er der utrolig mange muligheder for dobbelt indhold, ingen af dem returnerer en 404 som du siger.

Det der er lidt sjovt her er at du prøver at komme lidt væk fra at der kan blive skabt dobbelt indhold, uanset om det er native, udefrakommende fejl eller falske urls der bliver genereret, så er og bliver det dobbelt indhold. Det er lidt som om du tænker, det sker ikke. Ved ikke om det er sådan du tænker?

For så må jeg bare igen igen sige, det er sket for hjemmesider før, så kan det også godt ske igen. Der skal ikke meget mere end nogle få tastefejl, caps lock, en vane med shift. en ekstern system fejl etc. Som sagt så retter jeg dig bare når du siger at det retter alle problemer med DC, for det gør den nu engang ikke. mere er der ikke i det jeg siger ;) Jeg siger hverken at man skal lade være med at bruge modulet, eller at modulet er dårligt, jeg siger bare at det IKKE retter alle DC problematikker.

Lad os stoppe her, vi køre en smule i ring.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:30

De $35 dollars er uden begrænsning for domæner - så der er frit spil.

Kim - Du overser totalt pointen med Native vs. Created.

SH404sef håndtere _samtlige_ native problemer i relation til DC og et hav af andre problematikker og optimere såvel generel SEO / Meta håndtering som giver et ekstremt hjælpsomt værktøj hvor utroligt mange mennesker kommer uendeligt langt med meget få ressourcer.

JA - Man kan jo skabe en masse problemer ved at sidde og fordre falske URLer til Google direkte eller indirekte - men pointen er immervæk at 99% af alle sidder i en situation hvor de skal forholde sig til at bruge ressourcer i forhold til den virkelige situation de står i og ikke en eller anden hypotetisk konstrueret version af hvordan tingene kunne være.

For alle disse mennesker er det åbenlyse og klare svar at SH404sef løser langt størstedelen af alle de problemer de nogensinde måtte møde.

For den sidste procent som har problemer med kunstigt skabte URL'er m.v. som ikke opstår naturligt fra deres website skal der mere til - men det er ligesom langt ud over problematikken for trådstarter.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:33

Ronnikc:

De $35 dollars er uden begrænsning for domæner - så der er frit spil.

Hvad vis man sælger hjemmesider videre?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:13

Ronni - Gider egentlig ikke mere. Men jeg prøver endnu engang.

Jeg siger stadig bare, at det du siger "Brug SH404sef det fjerner alle problemer med duplicate content." ikke passer, fordi den ikke fjerner alle problemer med dobbelt indhold.

Nu siger du så at modulet løser langt de fleste problemer med DC, hvorfor skulle vi så mange indlæg igennem for at komme frem til det, som jeg sagde i går? hvis du bare havde sagt det fra starten, havde vi kunne spare en del tid ;)

Jeg vil stadig mene at folk er i sin gode ret til at vide at det nu engang ikke er ALLE problemer den løser. Det er ikke det samme som at sige modulet er ubrugeligt, som du måske får opfattelsen af, det har jeg på intet tidspunkt sagt, tværtimod.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)