Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg har 1.5 mio

Side 5 ud af 9 (90 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Jeg tror vi skal se et ejendomsmarked der falder min. 30 % over de næste 5 år.
Men bevares, beholder man ejendommen i 50 år er det da lige meget...
Men skal man lige pludseligt bruge likviditet, så er man fucked.

Jamen hvis du har en udlejningsejendom med 10-20% i årlig forrentning, så er det vel igen irrelevant... Du har stadigvæk tjent godt på det, selvom en ejendom på kort sigt falder...

Hvis pengemængden devalueres med f.eks 50% indenfor 5 år, så har du mere eller mindre mistet hele din købekraft og fået NADA ud af pengene...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep og hvis jeg mister min lejer og ikke kan finde en anden og ejendommen falder 30 % og taget skal skiftes, så er jeg også fucked.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Jep og hvis jeg mister min lejer og ikke kan finde en anden og ejendommen falder 30 % og taget skal skiftes, så er jeg også fucked.

Man kan os gøre det mere kompliceret, end højest nødvendigt ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så er 10-20 % vel også et drømmescenarie.
Mig bekendet skal du være glad for 5-6 % og så har du alt besværet med lejer og dertil en solid risiko.

Jeg har lejet ud 2 gange i mit liv, begge gange gennem et fint bureau.
Begge gange er jeg blevet snydt, har brugt oceaner af tid og skulle sætte skidtet i stand igen efterfølgende.
Så nej, det er ikke bare lige...

De bedste hilsner

Martin

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, ville jeg først og fremmest kigge på de lån som jeg eventuelt skulle have. Lov mig for guds skyld ikke at lade dig lokke alt for meget af banksælgeren, hvis han/hun er alt for interesseret i investere dem. Hold dig i det mindste fra bankaktier i din egen bank, samt at satse hele biksen på en enkelt branche.

Hvis du længe har gået med drømmen om at rejse et bestemt sted hen, eller gøre noget andet bestemt, så ville det være en oplagt idé at bruge en lille del af beløbet på dette. Du ved aldrig hvad der sker om et år, og tanken om at "jeg kan gøre X når jeg bliver gammel" holder ikke. Du kan blive syg, blive kørt ned, eller på en anden måde komme ud fra en ulykke når som helst.

Hvis du på sigt overvejer at kaste pengene efter et iværksætterprojekt, så begynd allerede nu i det små, hvis du da ikke har nogen iværksættererfaring. Lav et lille projekt som du kun indskyder et beskedent beløb i), eller se om du kan blive en del af et eksisterende projekt. På den måde kan du opbygge nogle erfaringer, så du er parart til at takke ja, den dag hvor du får muligheden for at komme med i et fedt projekt. Det er sku' synd at bruge hele skidtet på en gang, og så se at ens første iværksættereventyr går i vasken.

/ Emil

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 74
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Et fald på 30% i fast ejendom på over de næste 5 år vil sende dansk økonomi ind i en tung recession, der vil gøre os misundelige på japanerne.

Næsten al opsparet kapital lægger i fast ejendom.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg var dig ville jeg ignorere de fleste indlæg herinde. 

Det er de færreste der har været i dine sko og haft 1.5mill. i kontanter, så det kan godt være at der er mange velmendende råd, men ikke mange med trackrecord og erfaring i dette.

Hvis jeg havde 1.5mill i kontanter som ikke bare bundet i andet, så ville jeg prøve at få kontakt til en anden der havde været i samme situation og høre deres erfaringer.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Hvid:

Et fald på 30% i fast ejendom på over de næste 5 år vil sende dansk økonomi ind i en tung recession, der vil gøre os misundelige på japanerne.

Næsten al opsparet kapital lægger i fast ejendom.



Det er præcis det scenarie jeg forestiller mig.

Hvis du kigger på de danske ejendomspriser, så er de 47 % højere, end de historisk "burde være".
http://www.dinepenge.dk/bolig/boligpriser-ligger-langt-over-historisk-gennemsnit

Hvis vi kigger på det der kan true priserne:

* Udhulning af rentefradraget (Det snakkede politikerne om før valgsnakken)
* Stoppe fastfrysning af ejendomsskatten (Det snakkede de også om før valgsnak)
* EU der vil fjerne afdragsfrie lån
* Højere renter i fremtiden (52 % af danske husejere har variable lån og derfor super følsomme)
* De afdragsfrie lån der skal refinansieres i 2014 og kan folk det med ejendomme der er faldet 30 %?
* Stigende arbejdsløshed

Og sikkert 10 andre ting jeg har glemt.

Der er kun en vej...

De bedste hilsner

Martin


Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sætte 1 mill. kr. ind på din pensionsopsparing. Så bruger du 200.000 kr. på udbetalingen på et hus/lejlighed (eller et ekstraordinært afdrag hvis du i forvejen ejer så du ikke bliver teknisk insolvent) og 100.000 kr. på at forhøje herlighedsværdien i boligen med kvalitetsforbedring (ikke tilbudsvarer) og det kunne fint være på energiområdet  -jordvarme eller low tech solvarme hvis det er et hus. I en lejlighed kunne det være intelligent el-arbejde. (Automatisk tænd-sluk, lysdæmpning, lavvolt etc.) Yderligere ved lejlighedsejerskab, så brug tid og et par tusind på en lækker præsentation af noget der kan forhøje værdien (gårdanlæg, altaner etc) så du kan få ejerforeningen overtalt. Tag en ejendomsmægler på råd i begge tilfælde.

De resterende penge bruger du til konsolidering resten af dit liv. Hvis du vil have ny fladskærm sparer du op af din normalindkomst, - men den dag tilbuddet viser sig - så går du i din egen sparegris. Husk dog at betale restbeløbet tilbage.

Med en likvid kapital, kan du når/hvis du skal sælge hus/lejlighed få den sat istand så den tiltaler flest mulige potentiele købere. En ny (mindre) sofa, gulvafslibning og lyse vægge etc. Så får du en god pris.

1,5 mill. er mange penge - men de er dælme lette at få til at forsvinde mellem hænderne på én hvis man ikke får spærret en væsentlig del. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Mads Boas:

Du må for guds skyld passe på med ejendomme!!!! Jeg vil sige det er en stor risiko, da man ofte er nødt til at låne flere penge i banken for kunne købe ejendommen. Du skal huske på at stigninger og fald i ejendommens værdi også påvirker dig.

Hvorfor? Hva har stigende eller faldende priser på nuværende tidspunkt med trådstarter at gøre? En udlejningsejendom købes, som en langsigtet investering, og derfor er det totalt irrelevant, om priserne falder eller stiger de næste 2 år, hvis prisen om 10 år er steget, eller blot matcher inflationen...

Du glemmer den meget vigtige faktor at man kan risikere at stå i den situation at man ikke kan få dele af ejendommen lejet ud, hvilket vil betyde at det bliver en underskudsforretning. Det er i hvert fald ikke det jeg kalder "høj sikkerhed". De dygtige ejendomsinvestorer kan tjene rigtig mange penge, men det er også dem man hører om fordi de ligger med kæmpe store underskud. Primært fordi de har været nødt til at geare for at betale for deres ejendomme.

Det er i hvert fald værd at tænke over inden man hopper ud i det!!!

Side 5 ud af 9 (90 indlæg)