Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg har 1.5 mio

Side 6 ud af 9 (90 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Hvid:

Lidt fascinerende at læse på en iværksætterdebat fyldt med energirige optimister at folk dybest ikke ved hvad man skal investere 1.5 mio. kr. i.

Det er desværre sådan tiderne er; vi lever i en tid med negative realrenter - der er for meget kapital og ikke nogen gode ting at investere i tilbage - derfor accepterer kapital at sidde på en bankkonto med næsten nul i rente, mens den stille og roligt bliver spist af inflation.

Aktier (virksomheder), fast ejendom, guld, råvarer, lange obligationer - er allerede steget og er forbi deres top - investerer du her vil du sandsynligvis tabe dine penge.

Jeg syntes nu vi mangler lidt mere facts fra trådstarter... Er det et ønske om at få pengene til at yngle uden at der arbejdes... er det et ønske om at købe sig ind i et firma...Det eneste vi reelt ved er at der er en arv på 1,5 mio...men jeg syntes da det er svært at komme med forslag uden at få lidt flere detaljer om hvad der laves nu, hvad der er er ønsker og mål.

Iværksætter betyder vel ikke bare at man ved hvad andre skal investere deres penge i...Hvad der er genialt for mig er måske uhørt for dig, hvad der er spændende for en, er uinteressant for en anden.

Mvh. Martin

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:07

Martin Thorborg:

Og så er 10-20 % vel også et drømmescenarie.
Mig bekendet skal du være glad for 5-6 % og så har du alt besværet med lejer og dertil en solid risiko.

Jeg foreslog tyske udlejningsejendomme, hvor den forrentning er ganske normal... I DK er den 5-6% ;D

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 02:26

Hej Malik

Baggrunden for "gevinsten" er naturligvis trist, jeg vil da gerne kondolere allerførst.

Nu har jeg siddet og tygget mig igennem hele tråden og jeg kan skisme godt forstå hvis malik er en smule forvirret, der kommer bolde ind fra alle sider, det den ene ikke kan lide er den anden vild med og omvendt, puuhaa, er "næsten" glad for at jeg ikke har 1.5 mill. jeg kan også se at Malik ikke har skrevet siden side 1 af de 5 siders indlæg der er, manden er da forvirret og det kan jeg godt forstå.

Mit råd er at finde et par rådgivere og få hjælp til at investere dem rigtigt og i noget der er blivende/vedvarende, jeg tror de penge til rådgiverne er godt givet ud og især hvis du ikke selv har den fjerneste ide' om hvad du vil bruge pengene til, så ud og find 1 eller 2 kloge mennesker der kan hjælpe dig, personligt ville jeg nok dele pengene i 2 portioner og finde 2 rådgivere, 1 til hver portion penge.

Jeg ville dele pengene i 2 portioner af kr. 700.000,- og bruge resten på mig selv, en stor slikpose eller en masse chips :) du skal da lige have lov til at mærke at du er kommet til penge.

Det var bare mit indspark !

Best regards

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:50

Det sjove ved en investering, er jo at det først er bagefter man kan sige om den var god eller ej.

Generelt mangler vi selvfølgelig al relevant personlig information for at kunne rådgive, så på kort sigt ville jeg smide det meste ind på aftaleindskud i banken - flere af de små banker betaler omkring 2,5 - 2,8 % for relativt korte indskud. ( husk at fordele med max. 750.000,- pr. bank)

Ellers brug noget på at forsøde hverdagen - vi ved aldrig hvornår vi skal herfra.

Var det W.C. Fields der sagde " hvis der er noget tilbage til arvingerne, så er det fordi jeg har regnet forkert".

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 74
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 08:46

Thorborg; Ja. Jeg kan også kun se alle mulige grunde til at (især dansk) fast ejendom kommer til at falde yderligere, men jeg kan jo tage fejl. Eller rettere jeg tager fejl; det kommer helt sikkert ikke til at foregå på en måde jeg regner med.

Det er nok også det the powers that be kan se, og hvorfor centralbankerne gør hvad de gør, og hvorfor næsten alle nationer har buldrende underskud på statsbudgetterne.

Slot; Når jeg skrev at der ikke er flere gode ting at investere i, så mente jeg selvfølgelig det som en generel ting: At man ikke bare kan smide sine penge ind i fast ejendom, aktiemarkedet eller obligationsmarkedet, og så forvente man får pænt stabilt afkast fra nu af til evighed. (Markedafkastet kommer til at være skidt mao.)

Sådan var det engang, det er det ikke mere.

Men derfor er det jo ikke sådan at specifikke investeringer ikke kan være fantastiske: Måske er Nokia en superinvestering, og fra nu af kommer det bare til at klikke for de hårde finner. Eller måske er Ulla her fra Amino, der mangler 250k, ved at lave den nye amazon.com, bare for børnetøj.

Pointen er bare at spotte den slags investering kræver indsigt og arbejde.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Boldig:

Hej Malik

Baggrunden for "gevinsten" er naturligvis trist, jeg vil da gerne kondolere allerførst.

Nu har jeg siddet og tygget mig igennem hele tråden og jeg kan skisme godt forstå hvis malik er en smule forvirret, der kommer bolde ind fra alle sider, det den ene ikke kan lide er den anden vild med og omvendt, puuhaa, er "næsten" glad for at jeg ikke har 1.5 mill. jeg kan også se at Malik ikke har skrevet siden side 1 af de 5 siders indlæg der er, manden er da forvirret og det kan jeg godt forstå.

Mit råd er at finde et par rådgivere og få hjælp til at investere dem rigtigt og i noget der er blivende/vedvarende, jeg tror de penge til rådgiverne er godt givet ud og især hvis du ikke selv har den fjerneste ide' om hvad du vil bruge pengene til, så ud og find 1 eller 2 kloge mennesker der kan hjælpe dig, personligt ville jeg nok dele pengene i 2 portioner og finde 2 rådgivere, 1 til hver portion penge.

Jeg ville dele pengene i 2 portioner af kr. 700.000,- og bruge resten på mig selv, en stor slikpose eller en masse chips :) du skal da lige have lov til at mærke at du er kommet til penge.

Det var bare mit indspark !

Best regards

Jeg fandt selv nogle fine rådgivere, faktisk de dyreste på markedet og dem alle anbefalede som de bedste.
De placerede mange af mine penge i en solid bank med den bedste rating man man få.
2 måneder efter gik banken konkurs (Lehman Brothers) og mine penge var tabt.
Mit ønske til dem var at mine penge IKKE måtte tabes og jeg var konservativ.
Det kostede mig 2 millioner kr.
Så fuck de fine rådgivere, du kan lige så godt finde en abe med en dartpil.

De bedste hilsner

Martin

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:16

Hej Martin

Jamen naturligvis har du ret, man kan da også være uheldig, men tror nu stadig at det på den lange bane og for de fleste ville være det bedste.

jeg ville da meget gerne have en investor ind :) men som Malik selv siger vil han ikke tage nogen risiko, og derfor skal han nok ikke ind i noget startup ting tror jeg.

Best regards

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:45

malikhansen:

Hej i alle søde mennesker derude.. Jeg vil først fortælle jer at jeg har været så heldig at arve 1,5 mio kr fra min far... Men er så uheldig at jeg ikke ved hvad jeg skal bruge alle de penge på.. Nogen som har nogle gode ideer.. Jeg er åbent over for alle brancher.. Håber at i kan hjælpe mig...

Jeg har en stor kursusgård til salg i Sverige. Der er 38 værelser, festsal, pejse, sauna, stort industrikøkken, balkon m.m. Det ligger ned til en å og nær skov, badesø og fiskesø, oppe i Blekinge. Perfekt til at drive vandrerhjem, bed & breakfast, kursuscenter eller andet. Skriv endelig hvis du vil se billeder.

Du kan jo også donere nogle penge til nogle velgørende organisationer, som tit bliver overset....det ville jeg have gjort.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 15:48

Koster kursusgården inkl. 38 værelser 1,5 mio?

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:32

Rasmus Lindgren:

Hvis jeg var dig ville jeg ignorere de fleste indlæg herinde. 

Det er de færreste der har været i dine sko og haft 1.5mill. i kontanter, så det kan godt være at der er mange velmendende råd, men ikke mange med trackrecord og erfaring i dette.

Hvis jeg havde 1.5mill i kontanter som ikke bare bundet i andet, så ville jeg prøve at få kontakt til en anden der havde været i samme situation og høre deres erfaringer

Sådan!

ERIK DAMGAARD kunne være en mulighed Confused

monse

Side 6 ud af 9 (90 indlæg)