Jeg kommer straks til at tænke på, hvilken indflydelse den private virksomhed egentlig har på den offentlige sektor i Danmark - og så er det jo endda en amerikansk virksomhed.
Det giver os jo et ganske godt billede af at de kan fryse alting - og hvorfor har man et IT system, hvor leverandøren skal være aktiv for at det opdateret?
Den er vel reelt startet i slutningen af 2010, da CSC opsagde overenskomsten med Prosa, så vidt jeg lige husker.
Der findes et par links på Amino Buzz.
Tonny
Tilføjelse:
Iøvrigt har CSC mere end 100 kontrakter med stort set samtlige ministerier i Danmark til en værdi af mere end 750 millioner jvf. pressen.
Hmm det svarede ikke rigtigt på mit spørgsmål?:-) kan forøvrigt ikke finde nogle artikler inde på Buzz - har ledt 15 min, mangler en søgefunktion derinde syntes jeg:-(
Den er vel reelt startet i slutningen af 2010, da CSC opsagde overenskomsten med Prosa, så vidt jeg lige husker.
Der findes et par links på Amino Buzz.
Tonny
Tilføjelse:
Iøvrigt har CSC mere end 100 kontrakter med stort set samtlige ministerier i Danmark til en værdi af mere end 750 millioner jvf. pressen.
Hmm det svarede ikke rigtigt på mit spørgsmål?:-) kan forøvrigt ikke finde nogle artikler inde på Buzz - har ledt 15 min, mangler en søgefunktion derinde syntes jeg:-(
Der er ingen der ved det - konflikten er først ovre, når de kan blive enige om et eller andet - og på nuværende tidspunkt ser det ikke ud som om en løsning er nær :-)
Hej Klaus
Jeg har selv linket den, så den kunne findes under min profil
Foreløbelig skal der være en afstemning om et forlig den 12.6 hvor alle medarbejderne stemme jf Forligsmanden. Blev bragt som indslag i TV avisen idag.
En ting er selve konflikten, men problemet er også at skats systemer ikke kan bruges til helt basale funktioner uden deres it-leverandør.
Jeg har penge tilgode i skat som jeg har ventet i snart 2 måneder på. Det undrer mig at skat ikke kan udbetale penge uden deres it-leverandør. Altså, en it-leverandør bør vel være nogen der sørger for opgraderinger af systemet og en vis vedligeholdelse. Jeg tror da vores kunder ville være kede af at skulle kontakte os hver gang de skulle opdatere deres WordPress
Måske det bare er mig der ikke er nok inde i deres system, men det undrer mig man ikke kan lave noget så simpelt som en overførsel af penge uden sin it-leverandør.
CSC er smarte, lidt for smarte. De er leverandører på et system der slet ikke kan bruges til HELT basale ting uden dem. Smart, lidt for smart!
Man skal iøvrigt også være opmærksom på, at skal man have penge tilbage fra det offentlige, bruger embedsmændene en masse tid på at undersøge, om man skylder det offentlige penge som skal modregnes.