Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Dankort ved at uddø?

Side 3 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Det i snakker om troværdigheds problemet, er det fordi man kommer ind på en ny side, i stedet for at gennemføre betalingen ved at blive på siden?

Nej - ikke rigtigt.

Nu kan jeg se, at du ikke er så gammel ;-) - så for dig er det nok meget naturligt at handle på nettet, men det du skal tænke på er, at der stadig er folk i DK, der betragter shopping på nettet som værende "lidt farligt."

Forestil dig så, at du ydermere skal til at sende dine penge via en udbyder du ikke kender. Alle i DK kender PBS, men det er langt fra alle, der kender PayPal.

Hvis man i forvejen er lidt betænkelig ved at taste sine kortoplysninger på nettet - så vil mange nok helst handle et sted, hvor betalingen går via en udbyder man kender. 

Men igen - det har også meget at gøre med målgruppen. Hvis målgruppen primært er personer under 30 - så tror jeg ikke problemet med kun at have PayPal er så stort.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glem ikke forskellen på gebyrerne ( transaktionerne).

Som sædvanlig jamrer folk sig over oprettelsesgebyret/årsgebyr men glemmer alt andet.

Det er rigtigt du betaler mere for at blive oprettet hos NETS/PBS end hos Paypal, og sikkert også i årsafgift ( jeg kender den ikke hos Paypal)

men du betaler jo en formue for alle transkationerne hos Paypal

f.eks 2,7% + 2,6 pr. trans ( omsætning mellem 80-400.000 pr. måned)

hvor du "kun" betaler 1,25% + 0,70 hos PBS. ( og Dankort kun 0,1% )

Så et hurtigt regnestykke for en tænkt måned;

100 handler a dkk 2.000,- =

PBS gebyrer = dkk 2.570,-

PAYPAL = dkk 5.660,-

Regn selv på hvad der bedst kan betale sig for dig.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:02

Men hvad med hvornår du får pengene...

Hos paypal har du dem jo med det samme....
Og skal ikke ud i urimelige lange kredittider som hos nets....

Men al den snak om at man skal over på en anden siden med paypal, så kan man jo sagtens få integreret paypal ind i betalingsgateway, dibs har i allefald sådan en løsning...

Jeg tror i allefald at dankortet i sig selv er på vej væk, grundet nets monopol og besværliggøren for nethandel når de er så strikse med at oprette kunder...
Og hvornår mon EU kommer på banen omkring dankort delen det er jo monopol, og så vidt jeg ved er dK eneste land i europa som har sådan et kort som holder alle andre kort væk, der er stadig næsten umuligt at betale med andet end dankort i mindre butikker rundt omkring i landet...

/M

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:15

Jesper Laugesen:

Glem ikke forskellen på gebyrerne ( transaktionerne).

Som sædvanlig jamrer folk sig over oprettelsesgebyret/årsgebyr men glemmer alt andet.

Det er rigtigt du betaler mere for at blive oprettet hos NETS/PBS end hos Paypal, og sikkert også i årsafgift ( jeg kender den ikke hos Paypal)

men du betaler jo en formue for alle transkationerne hos Paypal

Hvis du har en hosted webshop hos f.eks. Dandomain koster en NETS aftale omkring 4.000,- pr. år - også selvom du ikke har noget omsætning i shoppen.

Det er nok det, der skræmmer nogle af de nye shop-ejere.

Med PayPal betaler du trods alt kun, når du har omsætning, så for en webshop uden den store aktivitet, vil PayPal jo være at foretrække - i hvert fald i starten. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 16:23

Jesper Laugesen:

100 handler a dkk 2.000,- =

PBS gebyrer = dkk 2.570,-

PAYPAL = dkk 5.660,-

Jesper, du har naturligvis ret, på den lange bane er det klart at foretrække PBS, men som Allan siger, så bliver utrolig mange brugere skæmt væk af de høje faste udgifter, hvor der hos PayPal kun eksisterer variable omkostninger, hvilket betyder meget for mange nystartede, inkl. mig :)

De bedste hilsner

Emil 

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:37

De forskellige begyrer der i denne tråd lægges op til fra NETS er jo kun for Danske kort, hvis man kigger på nedenstående link er der MASSER af andre gebyrer, selv for at få support koster det hos NETS, hvor hos PayPal det er helt gratis og uden problemer, hvis man taler engelsk.

Tag selv et kig på deres oprettelser og gebyrer for betalinger fra udenlandske kort:

http://www.pbs.dk/da/produkter/internationale-betalingskort/Documents/IK_Prisliste_MasterCard_Maestro_Visa_VisaElectron_VPAY_JCB_ChinaUnionPay_AmericanExpress_DK.pdf

Der er såmænd ikke den store forskel på dem og Paypal hvad det angår når man snakker internationale kort og betalinger.

...et ecx.

Betalinger med udenlandsk udstedte kort

Maks. 3,75 %, og min. 1,95 kr. pr. transaktion

Så længe man holder sig til den Danske andedam kan NETS måske betale sig på sigt, men ikke hvis man er international.

Tjek selv resten ud :)

Best regards

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 16:57
Er det ikke sådan, at for at benytte paypal som betalingsmulighed, skal kunden selv have en konto?
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 16:59

Emil:

På dette punkt vil jeg give dig fuldstændig ret, antallet af webshops der bruger PayPal osv. stiger år for år og antallet af almindelige dankort falder år for år, derfor er det jo også klart at PayPal ikke vil blive ved at være nyt og farligt :)

Hvor har du fra at der bliver færre og færre dankort for hvert år?

I mine øjne står dankortet stærkere end nogensinde.

vh

thomas

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:02

Allan@Hvis du har en hosted webshop hos f.eks. Dandomain koster en NETS aftale omkring 4.000,- pr. år - også selvom du ikke har noget omsætning i shoppen.

Nej - det koster dkk 1.000,- pr. år for hhv. dankort og internationale - altså dkk 2.000,-

Vedr. betalingstid fra PBS - ja det er rigtigt det tager omkring 20 arbejdsdage før du får betalingerne fra kreditkort - ved dankort får du med med det samme.

Alt skal selvfølgelig med i beregningen - min pointe er blot at der bliver fokuseret på kun den ene del at sagen - kig nu på det samlede billede for netop din butik.

Omkring vor lille andedam herhjemme :)

Det er nu engang hovedparten af de danske shops der koncentrerer sig omkring netop det.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 17:03

Ninaf:
Er det ikke sådan, at for at benytte paypal som betalingsmulighed, skal kunden selv have en konto?

Nej, når man har en Business bruger på PayPal skal ens kunder ikke selv have en kunder, det fungerer blot ligesom alle andre betalingsløsninger, altså du skriver dine informationer og gennemfører betalingen.

Grunden til at mange tror at man skal oprette en konto som kunde, er fordi at en privatperson der sælger ikke har muligheden lade folk betale uden at oprette en bruger.

De bedste hilsner

Emil

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Side 3 ud af 6 (59 indlæg)