Det tror jeg godt, jeg kan hjælpe dig med. Jesper Jepsen forsøgte at lyde klog, men i virkeligheden aner han ikke et klap om, hvordan PayPal fungerer. Det er i øvrigt rigtig smart, jeg bruger det selv, hvis der er mulighed for det. |
Hej,
Kim Boldig:
Jeg snakker ikke om PayPal som betalingsgateway. I denne tråd er Paypal at betragte som en indløser som Nets/Teller.
Så lad os betragte det rent økonomisk: Hvad betaler du i transaktionsomkostninger til PayPal i relation til en mere traditionel indløser? Regnestykket vil ret hurtigt vise at PayPal ikke just er en billig indløser.
Vi som PSP understøtter for så vidt både Nets og Paypal (og andre) indløsere, så det er ikke fordi vi har nogen særinteresser i nogen af dem. Jeg siger blot at Paypal ikke er verdens billigste. Men det er ret nemt for den enkelte butik at hælde antal transaktioner + afregningspris i et regneark og så se hvornår den skærer.
Derudover er det der rent konverteringsmæssige. Vi har masser af kunder som har lavet A/B splittests på det her... og de falder ret entydigt ud.
Igen vil jeg fastholde: Paypal er et glimrende alternativ, men bør ikke stå alene.
vh
thomas, quickpay