Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Dankort ved at uddø?

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Allan I:
Jeg kan derfor ikke forstå, hvad du mener med, at det er bøvlet?

Det tror jeg godt, jeg kan hjælpe dig med. Jesper Jepsen forsøgte at lyde klog, men i virkeligheden aner han ikke et klap om, hvordan PayPal fungerer.

Det er i øvrigt rigtig smart, jeg bruger det selv, hvis der er mulighed for det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 18:11

Hej,

Kim Boldig:

Hvis du har en international webshop er Paypal ABSOLUT et alternativ i mine øjne, holder du dig til det Danske marked har du ret, men ellers mener jeg bestemt ikke du har ret, for så er PayPal absolut et alternativ til både NETS og alle andre betalingsgateways incl. QuickPay ;)

Jeg snakker ikke om PayPal som betalingsgateway. I denne tråd er Paypal at betragte som en indløser som Nets/Teller.

Så lad os betragte det rent økonomisk: Hvad betaler du i transaktionsomkostninger til PayPal i relation til en mere traditionel indløser? Regnestykket vil ret hurtigt vise at PayPal ikke just er en billig indløser.

Vi som PSP understøtter for så vidt både Nets og Paypal (og andre) indløsere, så det er ikke fordi vi har nogen særinteresser i nogen af dem. Jeg siger blot at Paypal ikke er verdens billigste. Men det er ret nemt for den enkelte butik at hælde antal transaktioner + afregningspris i et regneark og så se hvornår den skærer.

Derudover er det der rent konverteringsmæssige. Vi har masser af kunder som har lavet A/B splittests på det her... og de falder ret entydigt ud.

Igen vil jeg fastholde: Paypal er et glimrende alternativ, men bør ikke stå alene.

vh

thomas, quickpay

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 18:12

Hej Emil

De fleste løsninger åbner en ny side, det er ikke kun payPal, men mon ikke PayPal får den løsning på et tidspunkt der går at det kan implementeres direkte, det tror jeg.

Best regards

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 18:13

Jesper Laugesen:

Glem ikke forskellen på gebyrerne ( transaktionerne).

Som sædvanlig jamrer folk sig over oprettelsesgebyret/årsgebyr men glemmer alt andet.

Det er rigtigt du betaler mere for at blive oprettet hos NETS/PBS end hos Paypal, og sikkert også i årsafgift ( jeg kender den ikke hos Paypal)

men du betaler jo en formue for alle transkationerne hos Paypal

f.eks 2,7% + 2,6 pr. trans ( omsætning mellem 80-400.000 pr. måned)

hvor du "kun" betaler 1,25% + 0,70 hos PBS. ( og Dankort kun 0,1% )

Så et hurtigt regnestykke for en tænkt måned;

100 handler a dkk 2.000,- =

PBS gebyrer = dkk 2.570,-

PAYPAL = dkk 5.660,-

Regn selv på hvad der bedst kan betale sig for dig.

Regnestykket for paypal er endnu dårligere i starten; Med omsætning < 20.000 DKK per måned er gebyret  3.4% + 2.60 DKK.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 18:56

Hej Kim

Tjaaaa, det kan du da have ret i, men der bliver jo kun vist hvad det koster i DK og ikke sammenlignet med internationale betalinger som NETS tager således for:

Betalinger med udenlandsk udstedte kort

Maks. 3,75 %, og min. 1,95 kr. pr. transaktion

...så sammenlignet med de tal du giver for NETS er PayPal skam ikke så ringe endda og slet ikke når du tænker på at der intet er i opstart gebyrer etc. som er meget dyrt hos NETS især med internationale betalinger.

Mange snakker så dårligt om PayPal fordi de ikke aner hvad de snakker om, de tænker på Paypal fra for 10 år siden, men ligesom NETS/PBS har ændret sig fra dengang har payPal det også.

Best regards

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 19:01

Hej,

Kim Boldig:

Tjaaaa, det kan du da have ret i, men der bliver jo kun vist hvad det koster i DK og ikke sammenlignet med internationale betalinger som NETS tager således for:

Betalinger med udenlandsk udstedte kort

Maks. 3,75 %, og min. 1,95 kr. pr. transaktion

Til indløsning af internationale kort er der jo mange alternativer til Nets (Teller). Og de har ganske anderledes priser. (og ret beset kan priserne på internationale kort også forhandles hos Teller, hvis man har lidt volumen.

vh

Thomas, Quickpay

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 19:06

Hej Thomas

Det er da helt korrekt, meeeen, mon ikke de fleste der betaler NETS en formue for at "komme ind i varmen" også tager dem til deres internationale kort for at holde tingene samlet, det tror jeg og så er det jo pludselig ikke billigere mere :)

Best regards

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:38

Kim@

For danske netbutikker udgør betalingen med Udenlandske udstedte kort en meget lille del at de samlede betalinger - for min egen shop er det faktisk nul. Derfor vil det for rigtig mange shops herhjemme være uden betydning.

Men igen igen - opfordringen er blot at hver enkelt laver regnestykket for dem selv .

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:47

Søren Sloth:

Allan I:
Jeg kan derfor ikke forstå, hvad du mener med, at det er bøvlet?

Det tror jeg godt, jeg kan hjælpe dig med. Jesper Jepsen forsøgte at lyde klog, men i virkeligheden aner han ikke et klap om, hvordan PayPal fungerer.

Det er i øvrigt rigtig smart, jeg bruger det selv, hvis der er mulighed for det.

Hej Søren

Tak for evalueringen af min viden omkring PayPal. Jeg kan dog se at der er flere personer i denne tråd som er enige med mig - og at det er et individuelt spørgsmål for den enkelte webshop, hvorvidt det er en god idé at benytte PayPal eller ej. Det kommer fuldstændig an på målgruppen, budgettet m.v.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 20:31

Jesper Jepsen:
et er et individuelt spørgsmål for den enkelte webshop, hvorvidt det er en god idé at benytte PayPal eller ej. Det kommer fuldstændig an på målgruppen, budgettet m.v.

På det punkt har du ret, har fundet ud af fra der her indlæg at man ikke kan sige at man skal benytte det ene eller det andet, det kommer an på rigtig mange forhold, som er beskrevet i denne tråd.

Actionmails?

Er det noget I ved noget om så tag et smut forbi denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/126447.aspx 

De bedste hilsner

Emil

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)