Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Dankort ved at uddø?

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Thranborg:

Jesper Jepsen:

Det er bøvlet at betale via PayPal. Hvis jeg skal vælge imellem 2 butikker, som har det samme produkt og pris - så vælger jeg den, hvor jeg kan betale uden et ekstra mellemled (PayPal).

Undskyld mig men hvori består bøvlet når du via paypal skal indtaste de samme kortoplysninger som alle andre steder?

Det er korrekt, at det er de samme oplysninger der indtastes, men hvorfor anvende PayPal, når du vil opnå en større troværdighed med en anden betalingsgateway? Det er intet problem for dig og mig at anvende PayPal, men man skal jo tænke på de potentielle kunder og der er nok mange som ikke har det på samme måde som os. Jeg anvender PayPal til at betale freelancere med, men ikke til køb i webshops.

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 14:16

Allan I:

Jesper Jepsen:

Det er bøvlet at betale via PayPal. Hvis jeg skal vælge imellem 2 butikker, som har det samme produkt og pris - så vælger jeg den, hvor jeg kan betale uden et ekstra mellemled (PayPal).

Det eneste der spiller er at få fat i en ordentlig betalingsgateway.

Du er med på, at man ikke behøver en PayPal konto for at betale via PayPal ikke?

Når man klikker på betaling via PayPal - så kommer du direkte til et betalingsvindue, hvor du kan indtaste dine kortoplysninger - fuldstændig som når man betaler via en Dankort-betalingsgateway.

Jeg kan derfor ikke forstå, hvad du mener med, at det er bøvlet?

Jo - Jeg er bekendt med hvordan PayPal fungerer ;-)

Som du er inde på, så bliver du smidt over på en ekstern side - hvilket er et step mere i checkout. Du kan ikke undgå at det koster på konverteringen - og ikke mindst troværdigheden.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 14:19

Hej Jesper

Det vil jeg jo så mene er din fejl :) det fungerer jo lige så godt som alle andre og har du kunder ud over lille Danmark er det en fin løsning, går du til UK og US er det nok en af de mest anvendte metoder til netbetaling, oh ar tusindvis af flere betalinger end NETS, så helt dårlig kan den da ikke være.

Det er bare i DK at man er så gammeldags og mistroiske, men hvis man er villig til at ofre til NETS monopol, så for min skyld ingen alarm, jeg klarer mig fint uden.

Best regards

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 14:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kim Boldig:

Hej Jesper

Det vil jeg jo så mene er din fejl :) det fungerer jo lige så godt som alle andre og har du kunder ud over lille Danmark er det en fin løsning, går du til UK og US er det nok en af de mest anvendte metoder til netbetaling, oh ar tusindvis af flere betalinger end NETS, så helt dårlig kan den da ikke være.

Det er bare i DK at man er så gammeldags og mistroiske, men hvis man er villig til at ofre til NETS monopol, så for min skyld ingen alarm, jeg klarer mig fint uden.

Best regards

Hej Kim

Det er vi helt enige om. Jeg har dog haft den tilgang til denne snak, at der er tale om salg til Danmark - og som du selv er inde på, så er tingene anderledes her i landet, fremfor mange andre lande :-)

Hvis vi snakker international e-handel, så kan du ikke undlade at have PayPal som betalingsmulighed grundet den større markedsandel - og troværdigheden er også større i udlandet. Herhjemme har PayPal slet ikke samme status som mange andre steder. Vi er derfor ikke uenige, men vi er jo nødt til at snakke om det samme - dansk e-handel eller international. Der er stor forskel ;-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 14:52

Hej allesammen :)

Tak for de mange svar der har været indtil videre, jeg følger spændt med i jeres diskussion.

Og tak Emil for statistikken, det er rart med nogen tal på det.

Jeg vil nu give dem der skriver ret i at PayPal ikke er mere besværligt end andre betalingsløsninger.

Det i snakker om troværdigheds problemet, er det fordi man kommer ind på en ny side, i stedet for at gennemføre betalingen ved at blive på siden?

De bedste hilsner

Emil

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:57

Jesper Jepsen:

Jo - Jeg er bekendt med hvordan PayPal fungerer ;-)

Som du er inde på, så bliver du smidt over på en ekstern side - hvilket er et step mere i checkout. Du kan ikke undgå at det koster på konverteringen - og ikke mindst troværdigheden.

Det er jo også det jeg skriver i mit svar til Emil - at det herhjemme vil virke mere troværdigt med DK-logoet.

Men igen - jeg skal jo heller ikke leve af min webshop, derfor går jeg gerne glip af lidt konvertering. Ellers havde jeg nok haft Dankort-betaling på min shop.

Men det er da super ærgerligt, at danske webshops skal betale så store gebyrer, bare fordi vi i lille DK elsker at være så mistroiske over for alt nyt.

Jeg er da også sikker på, at om nogle få år, så bliver PBS nødt til at lave deres prissætning om - når PayPal ikke længere er "nyt og farligt" herhjemme. ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 14:57

Jep det er det tildels.

Også kender de fleste jo også PBS, og anser det for at være troværdigt i modsætning til de andre udbydere!

Men dette er selvfølgelig blot en vanesag! Og som tiden går vil folk jo opleve de andre som mindst lige så troværdige!

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:00

Emil:
Jeg forstår ikke hvorfor du mener at det er noget vås, og hvad er der i grunden galt med at have PayPal som eneste betalingsmulighed?

Jeg har ikke sagt at der noget galt med Paypal, jeg har sagt at det ikke var en gyldig konklusion du lavede.

Jeg har faktiisk slet ikke taget stilling til om Paypal kan bruges for jeg kender ikke din målgruppe.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:01

Jamen, så blev vi jo stort set enige allesammen alligevel :) det var dejligt.

Jeg bryder mig ikke om NETS/PBS netop på grund af de høje priser de kan holde fordi de har et monopol på tingene, det håber bliver ændre på et tidspunkt.

Best regards

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 15:02

Allan I:
Jeg er da også sikker på, at om nogle få år, så bliver PBS nødt til at lave deres prissætning om - når PayPal ikke længere er "nyt og farligt" herhjemme. ;-)

På dette punkt vil jeg give dig fuldstændig ret, antallet af webshops der bruger PayPal osv. stiger år for år og antallet af almindelige dankort falder år for år, derfor er det jo også klart at PayPal ikke vil blive ved at være nyt og farligt :)

De bedste hilsner

Emil 

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)