Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Dankort ved at uddø?

Side 1 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen :)

Mit spørgsmål går på om det almindelige dankort er ved at uddø?, altså her snakker jeg ikke dankortet med visa på men det uden.

Grunden til jeg spørger er for jeg vil gerne vide hvor vigtigt det er for min webshop at kunne tilbyde Dankort, som PBS jo er de eneste der tilbuder.

Hvis der ikke er særlig mange tilbage der bruge almindeligt dankort, kan jeg jo lige så godt bruge PayPal.

Men hvad siger i? :)

De bedste hilsner

Emil

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:24

Emil:

Hvis der ikke er særlig mange tilbage der bruge almindeligt dankort, kan jeg jo lige så godt bruge PayPal.

Sikke noget vås!

Du kan ikke sætte lighedstegn mellem dankortets tilbagegang og validiteten af at bruge Paypal som eneste betalingsmulighed.

Emil:
Mit spørgsmål går på om det almindelige dankort er ved at uddø?, altså her snakker jeg ikke dankortet med visa på men det uden.

Det afhænger af dit markede ... hvis du f.eks. handler med unge mennesker vil jeg mene at mastercard debit og visa elektron er vigtigere at kunne modtage.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 13:35

Mikkel Mikjær Christensen:

Sikke noget vås!

Du kan ikke sætte lighedstegn mellem dankortets tilbagegang og validiteten af at bruge Paypal som eneste betalingsmulighed.

Hej mikkel.

Jeg forstår ikke hvorfor du mener at det er noget vås, og hvad er der i grunden galt med at have PayPal som eneste betalingsmulighed?

Paypal tilbyder rigtig mange kort. f.eks. Visa, mastercard, visa elctron, mastercard debet, american express osv.

Alt dette ganske gratis, kun med transaktiongebyrer.

Mikkel Mikjær Christensen:
Det afhænger af dit markede ... hvis du f.eks. handler med unge mennesker vil jeg mene at mastercard debit og visa elektron er vigtigere at kunne modtage.

Ja det er rigtigt, du har ret i at det afhænger af målgruppen man handler med, men jeg tænkte også på om der var nogen der havde statistikker over hvor mange der bruger Dankort i dag :)

De bedste hilsner

Emil 

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 13:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er bøvlet at betale via PayPal. Hvis jeg skal vælge imellem 2 butikker, som har det samme produkt og pris - så vælger jeg den, hvor jeg kan betale uden et ekstra mellemled (PayPal).

Det eneste der spiller er at få fat i en ordentlig betalingsgateway.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:48

Jeg håber ved gud det l....kort kradser af

på forhånd sorry for mit galde

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:54

Emil:

Jeg forstår ikke hvorfor du mener at det er noget vås, og hvad er der i grunden galt med at have PayPal som eneste betalingsmulighed?

Paypal tilbyder rigtig mange kort. f.eks. Visa, mastercard, visa elctron, mastercard debet, american express osv.

Alt dette ganske gratis, kun med transaktiongebyrer.

At det er gratis er jo netop det, der gør forskellen. De fleste kan få lov at oprette PayPal som betalingsmulighed - hvorimod godkendelsesproceduren er lidt mere krævende, når det er PBS du skal have en aftale med.

Derfor vil nogle kunder betragte det som et ekstra kvalitetsstempel af shoppen, når man kan modtage rene Dankort, da det betyder - at du har gennemgået "et ekstra kvalitetscheck" via PBS.

Derudover er der stadig kunder, der ikke kender PayPal og måske ikke føler sig trygge ved at lade deres betalinger gå via en udbyder, de ikke kender.

Personligt har jeg dog samme holdning som dig - jeg tilbyder betaling via PayPal og Moneybookers - og insisterer folk på at bruge Dankort, kan de betale via bankoverførsel.

Jeg er ikke i tvivl om, at man mister handler på den måde - men da min shop mest er et showroom - som jeg ikke bruger penge på at markedsføre - så vil jeg hellere spare PBS-gebyret.

Hvis jeg var afhængig af indtægten fra min shop ville jeg dog med stor sandsynlighed oprette Dankort-betaling på shoppen - upåagtet om rene Dankort var på retur eller ej. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:58

Jesper Jepsen:

Det er bøvlet at betale via PayPal. Hvis jeg skal vælge imellem 2 butikker, som har det samme produkt og pris - så vælger jeg den, hvor jeg kan betale uden et ekstra mellemled (PayPal).

Det eneste der spiller er at få fat i en ordentlig betalingsgateway.

Du er med på, at man ikke behøver en PayPal konto for at betale via PayPal ikke?

Når man klikker på betaling via PayPal - så kommer du direkte til et betalingsvindue, hvor du kan indtaste dine kortoplysninger - fuldstændig som når man betaler via en Dankort-betalingsgateway.

Jeg kan derfor ikke forstå, hvad du mener med, at det er bøvlet?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 14:04

Jesper Jepsen:

Undskyld mig men hvori består bøvlet når du via paypal skal indtaste de samme kortoplysninger som alle andre steder?

En helt anden mulighed som faktisk tager almindeligt dankort er www.moneybookers.com
og så koster det gratis ud over gebyret for hver transaktion.

Måske Dankortet stille og roligt bliver udfaset med tiden, men den dyre betalingsløsning via PBS/NETS og visse andre skal nok til at overveje deres prispolitik efterhånden som paypal, moneybookers og lign. vinder markedsandele...

Min webshop som åbner om et par uger har udelukkende kortbetaling via paypal og moneybookers og allerede ved de første tests fungerer det mindst lige så nemt som dem der benytter PBS / DIBS etc. 

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 14:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej!

Vil lige bidrage lidt til en lille statistik omkring korttyper! 

Nedenfor er hvad der gjorde sig gældende i min webshop over en given periode i år.

Men der er jo selvfølgelig en masse faktorer der spiller ind på hvordan fordelingen bliver! blandt andet målgruppen, gebyrsatsen på de forskellige kort osv..

Korttype  Antal %
Dankort 3 10%
Vise/dankort 24 77%
Mastercard 3 10%
Visa Electron 1 3%
I alt 31 100%

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 14:09

Hej Allan

Du har fuldstændig ret, det fungerer nøjagtigt som alle andre betalingsgateways, ikke mere besværligt end at bruge andre, hvis man er sat op til at modtage kreditkort hos paypal vel at mærke.

At det er mere besværligt end andre er noget frygtelig vrøvl !!!

Best regards

Side 1 ud af 6 (59 indlæg)