Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har SKAT slået hovdet!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Højborg: MD:


SKAT's umiddelbare forvaltning af reglerne motivere sgu ikke ligefrem til at være iværksætter.

Man kunne også sige, at din DIN umiddelbare holdning til forvaltning af reglerne heller ikke er en rigtig iværksætter værdig...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes...realistiske budgetter...evt. aftaler, kontrakter mv. kan formentlig redde situationen.

Og enig Henrik.......så enkelt som nogen gør det til, er det ikke.

I mange branche skal der penge ud før der kommer penge ind.

 

MvH

Peter 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Zoope Media:
Min holding er lidt ala Brians. Man skal selvfølgelig lave indkomst i det år man så ønsker at trække udgifter fra

Hvis dette blev gældende praksis så skred alle de forskningstungevirksomheder, såsom medicialbranchen mv.

Hvis vi skal være lidt konstruktive i forhold til Højborgs situation, så er opgaven at have en gyldig forklaring på den manglende indkomst i 2010 og samtidig sandsynliggøre at der er udsigt til at der fremover vil være en indkomst.

/Henrik

Lidt søgt sammenligning. Indenfor medicinalbranchen er det jo normen, da alle ved hvilket udviklingsarbejde det kræver. Desuden er der jo nærmest præcedens for det.

Branchen viser jo også at de vil tjene penge, netop ved at betale lønninger for at få folk til arbejde på projektet. Således dumper nogle af pengene jo også løbende tilbage i vor fælles kasse.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

I mange branche skal der penge ud før der kommer penge ind.

Netop. Og det er typisk til lønninger... Men tingene er naturligvis ikke sort/hvide, hvorfor jeg også formoder, og ikke mindst håber, at Skat vurderer realismen i de enkelte sager...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:
Hvis dette blev gældende praksis så skred alle de forskningstungevirksomheder, såsom medicialbranchen mv.

 

Nu skal du lige passe lidt på med den samligning. Nu tjener de medicinal virksomheder jo masser af penge. Og bare tænk på alle os danskere der sluger et halvt glas hovedpine piller søndag morgen i kirketiden.

Noget andet er at mange udviklingsprojekter har indtægter i form af sponcorater.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Lidt søgt sammenligning.

Søgt eller ej. Jeg kan såment også finde massevis af tilfælde, hvor SKAT har underkendt fradrag for underskud selvom der har været "pæne" indtægter.

Det korte af det lange - der er jo ikke nogen i denne tråd, der kan sige hvad grunden til Højborg ingen indkomst har i 2010. Det melder historien intet om.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Lidt søgt sammenligning.

Søgt eller ej. Jeg kan såment også finde massevis af tilfælde, hvor SKAT har underkendt fradrag for underskud selvom der har været "pæne" indtægter.


/Henrik

Der er masser af dårlige eksempler med Skat , inge tvivl om det. Men i dette tilfælde synes jeg de gør hvad de skal for vores alle sammens skyld

Henrik Koudahl:



Det korte af det lange - der er jo ikke nogen i denne tråd, der kan sige hvad grunden til Højborg ingen indkomst har i 2010. Det melder historien intet om.

/Henrik

Højborg har overhovedet ingen indtægter haft på noget tidspunkt. Og det drejer sigom både 09 og 10. Korrigerer mig, hvis jeg læser trådstarters indlæg forkert..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Korrigerer mig, hvis jeg læser trådstarters indlæg forkert..

Bortset fra han startede virksomheden i september måned 2009 og kun således kun havde 4 måneder i 2009 læser vi nok den samme tekst. Forskellen er vores indgangsvinkel. Du argumenterer ud for en holdning og jeg argumenterer ud fra de skatteretlige regler, hvor der nemt accepteres 2-3 år unden indkomst, før SKAT griber ind.

Om det er rimeligt eller ej, ud fra et skatteretligt synspunkt, at underkende skattefradraget er der ingen som kan sige med de oplysninger, som Højborg har givet. Der mangler vi eksempelvis de informationer, som Peter nævner tidligere i tråden og hele forklaringen på hvorfor der ingen indkomst har været.

/Henrik

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler jo om intensiviteten i driften. Der er ikke noget problem i at have et firma der ikke har indtægter, men hvis Skat kan se at man har lønindkomst fra fuldtidsarbejde, dagpenge eller studerer i en form der kræver eksamensaflæggelse etc. - så kan og vil Skat jo skulle vurdere om virksomheden drives efter forretningsmæssige principper.

Som udgangspunkt, (og det gælder jo også lønmodtagere), så får man fradrag for visse af de udgifter man har som direkte er forbundet med erhvervelsen af indtægten. Havde trådstarter derfor indtægter i firmaet kunne  udgifterne trækkes fra, - det er bare således at underskuddet ikke kan fratrækkes i anden skattepligtig indkomst, hvis ikke firmaet drives som et firma.  

Ellers ville alle jo kunne lave et firma ud i det blå og så trække alt muligt fra på den konto.

Fra Valby
Tilmeldt 12. Sep 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan kun tilføje årsagen til den manglende indtægt: kort efter start af firmaet er min søn & svigerdatter tæt på at miste live i et trafikuheld de ikke selv var skyld i... Og kort efter det får min far canser, hvor vi havde en kamp med hospitalet for at de overhovdet holdt ham i live, han klarede 8 mdr.

Det kan man så ha en holdning til om det er en god grund. Jeg kan kun tilføje at inden for min branche har jeg handlede professionelt.

At jeg så efterfølgende i 10 bliver brændt af mht. En workshop til 10.000 kr jeg blev spurgt om jeg ville holde, trak sgu lidt tænder tidsmæssigt.

Fedt med alle indslagene - men de personlige holdninger mht. Forløbet og gæt på mine holdninger til at være ivæksætter, kan jeg ikke bruge til noget i den her sammenhæng, den debat kan vi tage i et andet forum ;-)
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)